Hvorfor vil du nøjes med Dankort. Er det økonomiske årsager?
Minimering af omkostninger i starten, da omsætningen ikke forventes større end omkring 10.000-20.000/md. når vi har nået vores forventede markedsandel. I indkøringsfasen vil det være væsentligt mindre, så derfor tænker jeg at spare, hvor jeg kan.
Tak for sidst :)
Vi har faktisk valgt den helt modsatte approach. Vi tager ikke dankort men derimod tager vi de andre kort. Vi har lavet flere betragtninger og bestemt ud fra, at hvis man kun tager dankort så afskærer man:
- Folk der bruger penge de ikke har (MasterCard, som er et kreditkort)
- Folk der kun bruger penge de har (MasterCard Select og VISA Electron, som er debetkort)
- Folk der af banken er blevet pålagt at bruge et debetkort fordi de ikke kan styre det andet
Du vil stadig kunne modtage VISA/Dankort - og der bliver udstedt meget, meget få rene Dankort - specielt til din målgruppe. Hvis du havde en strikkebutik hvor målgruppen var modne kvinder, så ville andelen af rene dankort være væsentligt større.
Jvf. de stats vi henter ud fra vores betalingsgateway så mister vi kun 2-3% salg på ikke at tage Dankort. Tilgengæld sker 15% af vores indkomst fra MasterCard eller VISA Electron.
Selv tak :o)
Interessant vinkel - den havde jeg ikke tænkt, takker.
Så vidt jeg ved kan man godt få de kort hos Nets også.
Men vil sige det kommer også an på om om du vil tiltrække mænd 20+ fra andre lande også?
Paypal kan også være en god mulighed.
Det er udelukkende danske mænd, der er i målgruppen. Paypal er vel ikke helt så velset endnu herhjemme? Jeg er helt med på, at det er den billigste løsning til få transaktioner, men er bange for, at det koster mange salg, hvis Paypal er eneste betalingsløsning.
Alle undersøgelser viser, at konverteringsraten stiger jo flere betalingsmåder der er.
Det ville også være det optimale, men med et begrænset marked (som vi vurderer det), så vil vi hellere udvide, hvis behovet opstår, end brænde budgettet af, inden vi er begyndt :o)
MVH
Thomas