Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - er Dankort nok eller skal man have VISA, Masterscard osv.?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger: kan man nøjes med en aftale med Nets eller er man nødt til at have de udenlandske kort med også?

Målgruppen for shoppen er mænd i alderen 20+

På forhånd tak.

MVH

Thomas

Fra Glostrup
Tilmeldt 17. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 16:30

Hvorfor vil du nøjes med Dankort. Er det økonomiske årsager?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Thomas, 

Tak for sidst :) 

Vi har faktisk valgt den helt modsatte approach. Vi tager ikke dankort men derimod tager vi de andre kort. Vi har lavet flere betragtninger og bestemt ud fra, at hvis man kun tager dankort så afskærer man: 

- Folk der bruger penge de ikke har (MasterCard, som er et kreditkort
 - Folk der kun bruger penge de har (MasterCard Select og VISA Electron, som er debetkort)
 - Folk der af banken er blevet pålagt at bruge et debetkort fordi de ikke kan styre det andet

Du vil stadig kunne modtage VISA/Dankort - og der bliver udstedt meget, meget få rene Dankort - specielt til din målgruppe. Hvis du havde en strikkebutik hvor målgruppen var modne kvinder, så ville andelen af rene dankort være væsentligt større.

Jvf. de stats vi henter ud fra vores betalingsgateway så mister vi kun 2-3% salg på ikke at tage Dankort. Tilgengæld sker 15% af vores indkomst fra MasterCard eller VISA Electron.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 54
Fra  Vivaweb Skrevet kl. 16:34

Så vidt jeg ved kan man godt få de kort hos Nets også.

Men vil sige det kommer også an på om om du vil tiltrække mænd 20+ fra andre lande også?

Paypal kan også være en god mulighed.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:35

Alle undersøgelser viser, at konverteringsraten stiger jo flere betalingsmåder der er.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:42

min webshop:
Hvorfor vil du nøjes med Dankort. Er det økonomiske årsager?

Minimering af omkostninger i starten, da omsætningen ikke forventes større end omkring 10.000-20.000/md. når vi har nået vores forventede markedsandel. I indkøringsfasen vil det være væsentligt mindre, så derfor tænker jeg at spare, hvor jeg kan.

Frands:

Vi har faktisk valgt den helt modsatte approach. Vi tager ikke dankort men derimod tager vi de andre kort. Vi har lavet flere betragtninger og bestemt ud fra, at hvis man kun tager dankort så afskærer man: 

- Folk der bruger penge de ikke har (MasterCard, som er et kreditkort) 
 - Folk der kun bruger penge de har (MasterCard Select og VISA Electron, som er debetkort)
 - Folk der af banken er blevet pålagt at bruge et debetkort fordi de ikke kan styre det andet

Du vil stadig kunne modtage VISA/Dankort - og der bliver udstedt meget, meget få rene Dankort - specielt til din målgruppe. Hvis du havde en strikkebutik hvor målgruppen var modne kvinder, så ville andelen af rene dankort være væsentligt større.

Jvf. de stats vi henter ud fra vores betalingsgateway så mister vi kun 2-3% salg på ikke at tage Dankort. Tilgengæld sker 15% af vores indkomst fra MasterCard eller VISA Electron.

Selv tak :o)

Interessant vinkel - den havde jeg ikke tænkt, takker.

Marck Bertelsen:

Så vidt jeg ved kan man godt få de kort hos Nets også.

Men vil sige det kommer også an på om om du vil tiltrække mænd 20+ fra andre lande også?

Paypal kan også være en god mulighed.

Det er udelukkende danske mænd, der er i målgruppen. Paypal er vel ikke helt så velset endnu herhjemme? Jeg er helt med på, at det er den billigste løsning til få transaktioner, men er bange for, at det koster mange salg, hvis Paypal er eneste betalingsløsning.

Thomas:

Alle undersøgelser viser, at konverteringsraten stiger jo flere betalingsmåder der er.

Det ville også være det optimale, men med et begrænset marked (som vi vurderer det), så vil vi hellere udvide, hvis behovet opstår, end brænde budgettet af, inden vi er begyndt :o)

MVH

Thomas

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 684
Fra  1337 ApS Skrevet kl. 16:49

Jeg benytter selv Euroline som indløser til håndtering af VISA (og VISA/Dankort) samt MasterCard og Diners Club.

Betalte ingen oprettelses- eller årsgebyr, kun transaktionsgebyr som ikke er specielt høje - slet ikke i forhold til Paypal.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 16:50

Thomas Bang Petersen:

Thomas:

Det ville også være det optimale, men med et begrænset marked (som vi vurderer det), så vil vi hellere udvide, hvis behovet opstår, end brænde budgettet af, inden vi er begyndt :o)

Det behøves ikke at være voldsomt dyrt at tage begge dele - men alt er jo afhængtigt af budget. Nu ved jeg jo ikke hvor mget af de 10-20k der er profit, men man må antage at der er en fornuftig profitmargen. 

Nets kortaftalen for ren Dankort koster 250 i oprettelse og 1000 kr om året. Euroline kortaftalen for de internationale kort koster 0 i oprettelse 0 at have. 

For dankort koster hver transaktion også et lille beløb, men hvis det er over 100 kroner, så koster det 1.45 kroner + 0.1% af beløbet.
For de internationale ved Euroline er prisen meget forskellig alt efter hvor mange penge man kan hive igennem, typisk 1.50 til 2.05 procent af transaktionsbeløbet.

Udgiften til ePay for betalingsgateway vil være 599 i oprettelse, 199 om måneden og 25 øre pr. transaktion.

Alt i alt, så er det stadigvæk relativt beskedne udgifter, hvis man altså tror bare lidt på at der kommer noget salg i webshoppen.

I vores tilfælde valgte vi dog Dankortet fra fordi vores målgruppe er nørder - og de har jvf. vores stats i 98% af tilfældende et kort der virker i internationale shops også. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Århus
Tilmeldt 18. Dec 09
Indlæg ialt: 214
Fra  Zen Dojo Skrevet kl. 16:57

Frands:

Hej Thomas, 

- Folk der bruger penge de ikke har (MasterCard, som er et kreditkort) 

Super nyttigt! Til det vil jeg bare lige tilføje at man evt. kunne lave en indløsningsaftale hos Euroline, som levere Visa, Mastercard og Maestro. :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:09

Frands:
Det behøves ikke at være voldsomt dyrt at tage begge dele - men alt er jo afhængtigt af budget. Nu ved jeg jo ikke hvor mget af de 10-20k der er profit, men man må antage at der er en fornuftig profitmargen. 

Den er ok, men webshoppen er ikke noget til at kunne leve af det. Den laves ud fra princippet "mange bække små ..." :o)

MVH

Thomas

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)