Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme videre

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 24. May 12
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i en, mildest talt, dårlig situation. Sagen er dèn, at jeg lider meget af hovedpine og migræne. Det betyder, at jeg stort set ikke kan passe et job på almindelige vilkår. Jeg kan få en §56 ordning, hvor arbejdsgiveren kan få lønrefusion for de dage, man er sygemeldt med den lidelse.

Men som arbejdsmarkedet ser ud pt. og at jeg vil være ærlig i en evt. jobsamtale, så står jeg ikke ligefrem forrest i køen til at få ansættelse.

Jeg  tænker, om det ar have egen webshop eller andet arbejde hjemmefra kunne være en mulighed? Jeg kan godt lægge en del tid og energi i det, men kan ikke garantere, at jeg kan arbejde på bestemte tidspunkter.

Jeg er lissom gået i stå og føler mig nærmest ubrugelig. Det er ikke en rar situation, da jeg normalt ser mig selv som en energisk og positiv pige, der har en masse gode egenskaber.

Har I Aminoer nogle gode ideer til mig, så jeg kan komme lidt videre? Selv sidder jeg kun med stikord omkring mit liv, men det hverken kan eller vil jeg acceptere. Håber I kan give mig et skub i den rigtige retning.

Tina

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 00:30

Hejsa

Det er ikke så ligetil at råde dig, så jeg baserer mig på det, jeg tror, du kunne få glæde af:

Clayfield, C: From Newbie to Millionaire -  du kan købe den på Amazon. Clayfield og andres bøger vil nok kunne gi¨ve digf amssswr af inspiration, men din konkrete lidelse må du selv kunne håndtere. 

God vind :-)

Fra Viborg
Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 00:39

Marianne H:
Clayfield, C: From Newbie to Millionaire -  du kan købe den på Amazon. Clayfield og andres bøger vil nok kunne gi¨ve digf amssswr af inspiration, men din konkrete lidelse må du selv kunne håndtere.

Vil kigge efter bogen - Tak. :)

Ved ikke lige hvad du mener med, at jeg selv må kunne håndtere min lidelse? Jeg går pt. hos neurolog for at blive udredt.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 00:43

Hej Tina,

beklagelig situation du står i, der er ikke noget værre at sidde og gerne ville, men være begrænset at kroppen. Jeg har selv måtte tage lidt pauser i ny og næ, indtil jeg fandt frem til de fleste af smerterne stammede fra min visdomstand der havde sat sig vandret inde i overkæben... dejligt at få det ordnet - kan mærke smerterne endnu, men de er på vej retur. Det krævede blot at der skulle skæres, bores knogle væk og syes :D

Det stod dog på i 1 1/2 - 2 år - frem og tilbage mellem diverse "eksperter" her i det danske sundhedssystem... jeg har fået af vide det var alt fra stress, til CT scanninger, hjerteundersøgelser osv... alt viste jeg var sund og rask.

Jeg kender folk med migræne, og det er simpelthen forfærdeligt, men der er ikke andet end at bruge den tid du kan stå på benene i fuldt ud, og så tage den med ro når smerterne står på.

Men jeg kan kun sige at brænder du for noget, så kan man godt - det handler bare om at tage en dag ad gangen.Jeg har fået et af mine store projekter i omdrejninger i den tid hvor svimmelhed, kramper i hovedet og symptomer ala blodpropper på øverste etage har bremset mig ofte... derudover fuldtidsjobs så man ikke dræner overskuddet fra projektet og så lige 2 søde unger der også skal have en god hverdag.

Jeg vil på baggrund af din ide omkring at have en webshop, bede dig overveje det nøje, for det kræver (uden at kende din økonomiske situtation) ret mange penge at skabe en rentabel forretning, da der findes tusindevis af shops. Men afsøg mulighederne, og kig efter ting du har interesse i og så find en niche hvor du kan se folk tjener penge at være i.

Det var lige hvad jeg havde af råd her og nu :-) følger i hvert fald lige med her for emnet er ikke helt ukendt for mit vedkommende.

Held og lykke.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:55

Hej Tina

Jeg beundrer dit mod til at stå frem og lægge kortene på bordet, som du gør - al respekt for det.

Nu ved jeg ikke, hvad du har af interesser, men at dømme ud fra, hvor velformuleret du er, så kunne en blog måske være en mulighed. Det vil selvfølgelig kræve meget arbejde at komme til at tjene penge på det, men nu er det jo heller ikke tid og energi, der er dit problem, men snarere stabiliteten, og det kunne jeg sagtens forestille mig, at du med god planlægning kunne komme omkring.

En webshop opfatter jeg umiddelbart som noget, der er mere afhængig af en daglig indsats end en blog, men måske vi kan få nogle erfarne shopejere til at byde ind her og fortælle lidt mere om det.

Har du nogle særlige kompetencer, eller noget der falder dig helt naturligt, du måske kunne gøre en forretning ud af?

Håber du får knækket nødden - det er bestemt ikke rart at føle, man er gået i stå og ikke kan bidrage med noget. Men med den energi og stædighed du viser i dit indlæg, så er jeg sikker på, det nok skal gå ;)

God vind fremover.

Mvh. Julie

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:05

det eneste jeg kan tillægge er, at lad være med at få et eller andet misforhold, hvor du evt skylder alt på din hovedpine. Den kan være 110% OK men den KAN også være en bortforklaring, til 10% eller til  110%- Du kan blive sur, og sige hvad ved jeg om det, og svarer er INTET. Jeg vil bare advare mod, at man tit ser folk spejle problemer op mod noget som måske ikke er problemet, men hvor problemet som ikke er mindre - bare et andet

Du kan da givet prøve at lave noget hjemmefra - men for at rådgive var det godt at vide hvad nu måtte være stærk i. Er det noget du kan udnytte til at hjælpe andre virksomheder, eller er det noget du skal køre helt selv. Du er jo ikke 16 år, så hvad har du lavet og hvad byder du på?

Held og lykke med det - jeg forstår helt det er et problem med hovedpine - men vil lige skubbe lidt

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 09:22

Tina:
Ved ikke lige hvad du mener med, at jeg selv må kunne håndtere min lidelse? Jeg går pt. hos neurolog for at blive udredt.

Jeg mente bare, at bogen jeg nævner ikke kommer ind på dét spørgsmål. Det fik jeg formuleret lidt klodset - sorry!

Fra Fredericia
Tilmeldt 27. Feb 12
Indlæg ialt: 564
Fra  Watchfelt.dk - Moderne ure for den stilbevidste. Skrevet kl. 09:38

Hej Tina.

Da jeg høre om din "lidelse" tænker jeg også straks at du må finde roden til din hovedpine, som Morten så fint siger var hans pga stress.

Stress er en virkelig svær sygdom at finde frem til og det kan skyldes alt andet ind hårdt arbejde, personer der har stress kan SLET IKKE se de selv har stress, de er de sidste personer der indser de har stress.

Jeg tænkte lidt, da jeg ved hvor meget motion er en kurende sport for velværd og afslapning for kroppen og hjernen.

Hvad med at begynde til yoga? Dyrke motion når du nu har tiden til det.

Ang. at blive webshop ejer, så vil jeg helt sikkert anbefale dig at kaste dig ud i dette. Du kan vælge at bygge en webshop og en forretning op som hobby projekt til en start (Hvis der er råd til at du ikke SKAL have overskud hver mdr) 

Man tillære sig erfaring, det sjovt, man lære at styre moms og skat, konverterings optimering, SEO, html og lege med sin webshop. Alle disse ting finder jeg selv vildt spændene og mine 2 første webshops er startet op kun for at få erfaring, skulle jeg gå hen og tjene penge på det og blive en succe - SÅ det bare fedt! 

Det fede ved webshops er at du kan outsource alt.

Du kan hyre en revisor til at styre alt det med told, moms og skat og lade ham bogføre det hele for dig. 

Du kan køre dropshipping (En grossist har varerne på hans lager, de sender det til kunden for dig)

Du kan få en thailænder til at sidde og taste ordre ind for dig på grossistens hjemmeside

Du kan få en Inder til 5$ i timen til at lave Google Adwords kampagner for dig og styre slagets gang.

Webshoppen er der professionelle der laver for dig og det kan køre automatisk så faktura sendes direkte til grossisten når en ordre er lavet i shoppen. 

Du kan stort set fuldautomatisere din webshop og arbejdsgang så man kan bruge tiden på at rejse og nyde livet, tag din laptop med dig og du kan adminstrere shoppen fra overalt i verden.

Dette var lige for at give dig mulighederne, men det lækre ved en webshop er netop også det er dit hjertebarn, inden du ser dig om arbejder du 80 timer i ugen på din webshop men det føles ikke som arbejde for du elsker det, du elsker at se hvad du har fremtryllet helt selv.

Du bliver klogere dag efter dag for det er SÅ nemt at læse og lære på nettet. Et arbejde hvor du ikke føler du arbejder, for mig er det livet :) Det at kunne brugen alt den tid på sine børn og familie, rejse osv. uden at være bundet af et 8-16 job med mødepligt.

Nå hold da op en smøre jeg fik skrevet her.

Ps. Skal du bruge en til at lave din webshop, så sig endelig til :) 

Watchfelt.dk forhandler moderne ure fra bla. Daniel Wellington, MVMT, Casio & Triwa.

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 17:01

Jesper Krogfelt Hansen:

Da jeg høre om din "lidelse" tænker jeg også straks at du må finde roden til din hovedpine, som Morten så fint siger var hans pga stress.

Det var ikke stress, det var en visdomstand der havde lavet en del ravage oppe i kraniet, ved at presse sig vandret bagud mod nakken. Jeg er heller ikke typen der bliver stresset, elsker at have travlt, så er det bare belastende at ens hoved siger stop pga. smerter. :-)

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Viborg
Tilmeldt 24. May 12
Skrevet kl. 18:21

Vil bare lige sige tusind tak for alle jeres svar. Jeg har læst dem flere gange og vil lige kommentere, når jeg kommer til computeren.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)