Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan CPC priser forhandles ved google?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Af god vilje ønskede jeg at hjælpe en god ven med at spare lidt på deres adwords kampagner. Det er jo ikke rocket science og min mening er at der kommer mere værdi, hvis at virksomheden selv kan forstå forholdet imellem kampagner og øget konvertering, hvilke ord som hitter osv.

Så ringer han til deres tidligere leverandør for at opsige. De snakker sig hurtigt frem til at han ikke skulle opsige med følgende grund.

>>> Der er ikke noget at spare pga. at de køber så meget hos google at de kan få CPC billigere.

Hvis dette er rigtigt skyder GOOGLE så ikke sig selv lidt i foden?
I fald at dette er rigtigt så tror jeg at jeg vil kikke mig om efter noget andet, da det ikke giver mening hvis det kan købes billigere under en mængderabat ordning.
Så lad de "store?" tage sig af det og jeg skal lige hilse at det var ikke billigt.

Hvilke erfaringer kan du så give mig med på denne her?

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er ikke mængderabatsordninger, men jo højere CTR ens annoncer kører med, des lavere CPC kan man ligeledes køre med.

Google kigger ikke på hvad du giver pr. klik, men hvad de tjener i det store perspektiv. Et eksempel:

Annonce #1 har en CPC på 5kr., men ud af 100 visninger klikker kun 2 på den (dårlig tekst, urelevante keywords tec). = Google får 10kr. for 100 visninger.

Annonce #2 på samme keyword som #1 har en CPC på 3kr., men ud af 100 visninger klikker hele 15 personer på den (fængende tekst og relevante keywords) = Google får 45kr. for 100 visninger.

Derved ved annonce #2 bliver vist mere til lavere pris end #1 med højere pris, simpelthen fordi den giver Google flere penge i lommen.

Og derfor er det netop rocket science (selvom du måske ikke synes det Smile) - finde de rigtige keywords (heriblandt long tail keywords), brede matches og relevante og fængende tekster.

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 10:46
Hvor mange stjerner giver du? :

At sige Adwords ikke er svært, viser i hvert fald hvor lidt man ved om det. På overfladen er det nemt, og for dem som kun ser overfladen er der masser af underskud at hente.

For dem som dykker ned og forstår programmet, laver overskud.

Derudover: Jo bedre din announce performer, jo hellere vil Google vise den - og dermed give dig lavere priser.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er sikkert også rocket science at opsætte noget facebook reklame, men hvis man ikke kan lide GUIDES eller læse og blive klogere, så er det meste nok rocket science og det at bygge en raket fuldstændigt ude for rækkevidde ;)

Mht. CRT er min holdning at GOOGLE prøver at være fair, ved at man ikke med et idiot produkt som ingen gider at klikke på kan betale sig til mere trafik pga. at det du skriver at #1 #2 den hopper længere ned pga. at ingen gider at klikke på den.

Lad mig omformulere lidt, da jeg ikke synes jeg har fået svar på mit spørgsmål.

Kan adwords konsulenter købe billigere pga. at de f.eks. køber det samme ord til flere kunder?

En slags mængderabat ordning.

Jeg skal have det firma i tale, da jeg aldrig har hørt om at man kan købe CPC billigere.

Tak for jeres hurtige melding :) 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil tro der er tale om en omgang begrebsforvirring.

Der er ikke mængderabat.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som sagt - NEJ, der er ikke noget som mængderabat Wink

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra København
Tilmeldt 27. Feb 10
Indlæg ialt: 84
Fra  Jensen og Jensen Marketing ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

jmgranner:
>>> Der er ikke noget at spare pga. at de køber så meget hos google at de kan få CPC billigere.

Det er Salgsgas

Jensen og Jensen Marketing - fokus på AdWords optimering.

Fra Århus
Tilmeldt 16. Dec 10
Indlæg ialt: 614
Fra  JatilROI Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

jmgranner:
Kan adwords konsulenter købe billigere pga. at de f.eks. køber det samme ord til flere kunder?

NEJ.

Det er dog en helt almindelig standart kommentar fra "AdWords konsulenter" der ikke vil miste deres provision:)

Johannes

Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 12:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Samme svar her fra, som fra flere andre: NEJ, man kan ikke forhandle sig til noget som helst hos Google. Så hvis det er et direkte citat fra deres tidligere leverandør, så er det løgn og latin.

Men når det er sagt, så "belønner" Google Adwords systemet de gode annoncer med de gode websites. Deres mål er at vise de mest relevante annoncer fra de mest relevante websites over for brugerne, og derfor giver de et lille "boost" til de annoncer de kan se performer bedst. Eller rettere, en stor forøgelse i CPC på dem der performer dårligt.

Dette gøres via den såkaldte Quality Score (QS).

QS er en rangering af, hvordan en annonce/kampagne performer over for et givent keyword. Scoren går fra 1-10, hvor 7 er normalen. Du kan se QS inde i Adwords ved at klikke dig ind under Keywords, og så slå en ekstra kolonne til.

Som du kan se i dette studie, så er der en lille rabat, hvis du performer godt. Men en stor straf, hvis du ikke gør. Bemærk dog, at QS er noget der beregnes maskinelt ud fra en kæmpe formel, og IKKE noget som man kan gå ind og "forhandle" direkte med Google om.

Håber det svarede på en smule af dine spørgsmål, ellers siger du naturligvis bare til.

/Søren Sprogø

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)