Jeg arbejder på en side som i høj grad benytter dhtml/jquery til at generere indhold, bl.a. i form af popupvinduer. Ved hjælp af url hash er det muligt bogmærke og linke direkte til indhold mv, men problemet er dog at Google ikke umiddelbart indekserer indholdet. For at råde bod på dette benytter jeg mig af der vil vises noget andet hvis javascript ikke er aktiveret. Fx er der både en tag og en onclick event; hvis javascript er aktiveret (hvilket jo gælder for langt de fleste brugere), vil der vises en dhtml popup, men hvis JS ikke er aktivt (fx Google) vises det samme indhold som alm html på en anden url. Kommer en bruger forbi en af disse statiske sider med JS aktiveret, fx fordi de har fulgt et søgemaskinelink, vil de automatisk blive omstillet til den normale side og få vist indholdet som dhtml. Ellers vil bare se den statiske html. Mit spørgsmål er nu om ovenstående praksis er i orden SEO-mæssigt eller om det er fyfy i googles optik. Normalt må man jo ikke lave specielt indhold til Google. I dette tilfælde er der dog tale om nøjagtig det samme indhold vist på en anden måde, og desuden vil det jo komme den sjældne bruger til gode som af en eller anden grund ikke benytter javascript. Men hvad siger I SEO-eksperter? Hvis I vil se det i aktion, er der et testlink her: http://gofashion.dk/test/dame/toej/bluser/ Bemærk forskellen med og uden JS aktiveret. Prøv også at aktivere JS igen på den statiske underside og tryk F5 - nu bliver man sendt videre til den normale side med dhtml, hvilket også er det der vil ske hvis man kommer ind via Google. Hvis der er andre måder at løse problemet på, hører jeg naturligvis gerne om det! Martin |
SEO af javascript-genereret indhold
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
Jeg håber stadig på feedback :) |
Du skal lave den grundlæggende struktur i din hjemmeside med HTML og style det med CSS. Derefter skal du bruge javascript/jQuery til action på hjemmesiden. |
Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER Ring for tilbud tlf: 40431253
Du kan læse en masse på googles developer sider om hvordan du kan få indekseret AJAX-genereret indhold i google. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)