Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge i kassen, hvad gør jeg?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er. 

Jeg er ved at få en ordre ind på 100.000 kr. i mit I/S-selskab. 

Når jeg skal have dem udbetalt til løn skal de selvfølgelig beskattes. Men skal virksomheden derudover beskattes og i såfald hvornår? Vil det ikke være smartest at hive alle pengene ud til løn, inden virksomheden bliver beskattet?

Derudover skal jeg høre, jeg rejser til New York til december, i forbindelse med en forretningsmesse. Til dette mener jeg at man kan få fradrag på disse. Skal dette blot registreres i min forskudsopgørelse, eftersom det er en personlig ejet virksomhed?

Mvh.

FB

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 20:41

fb9:

Jeg er ved at få en ordre ind på 100.000 kr. i mit I/S-selskab. 

Når jeg skal have dem udbetalt til løn skal de selvfølgelig beskattes. Men skal virksomheden derudover beskattes og i såfald hvornår? Vil det ikke være smartest at hive alle pengene ud til løn, inden virksomheden bliver beskattet?

Derudover skal jeg høre, jeg rejser til New York til december, i forbindelse med en forretningsmesse. Til dette mener jeg at man kan få fradrag på disse. Skal dette blot registreres i min forskudsopgørelse, eftersom det er en personlig ejet virksomhed?

Hej FB

I er vel flere når det er et I/S? ellers er det en enkeltmandsvirksomhed.

Overskud af selvstændig erhvervsvirksomhed, som er personligt ejet, beskattes som personlig indkomst. Det betyder, at du skal betale det samme i skat af et virksomhedsoverskud som af en løn af samme størrelse.

Hvis du driver virksomhed efter personskattelovens regler skal du blot bogføre en "privat hævning" når du udbetaler "løn" (kredit bank - debet privat hævet). Denne postering påvirker ikke dit overskud som du skal betale skat af. 

Indkomstskat og arbejdsmarkedsbidrag skal betales af virksomhedens indkomst i løbet af året. Det er ikke de penge, der går i kassen, der skal betales skat af, men den indkomst, du har fået/erhvervet ret til i året. Det betyder for eksempel, at du skal betale skat af et salg på det tidspunkt, du skriver en faktura, selv om du har solgt på kredit. Det betyder også, at du kan trække udgifter fra i det år, du har fået en regning, uanset om du har betalt den. (det er det du bruger din forskudsopgørelse til)

Du har selvfølgelig fradrag for omkostninger der vedr. virksomheden. Det kan du modregne i din omsætning.

(Kapitalafkastordningen og virksomhedsskatteordningen er en smule mere komplicerede)

Mvh Oliver

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 20:47

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 21:27

john sommer:

Det har været drøftet her:  http://www.amino.dk/forums/t/152793.aspx

Mente at selskabssktten af

I/S var 25% som det fremgår af linket?

Messe omkostningerne bogføre du i regnskabet evt. som markedsføring

I linket bliver der spurgt om man skal betale 25% i skat ved hævning.

Hvis du bruger virksomhedsskatteordningen skal man beskattes med 25 % af overskudet. 

Men hvis man hæver penge fra virksomheden skal du betale yderligere skat.

Hvis man kører efter personskattelovens regler skal hele overskuddet beskattes som personlig indkomst.

Tilmeldt 31. Jul 12
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 22:17

Så det vil bedre kunne betale sig at hive hele lønnen ud til en selv, så man slipper for at skulle betale skat af overskudet? 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:18

Hej Oliver,

Oliver Bottelet:
I linket bliver der spurgt om man skal betale 25% i skat ved hævning.

Det er rigtigt at det forudsætter at resultatet forbliver i virksomheden som det også nævnes.

Så det kan jo egentlig bedst betale sig at lade resultatet stå i virksomheden, men det forhindre jo ikke at man udbetaler løn og dermed reducerer resultatet dermed og skatten deraf - men lønindkomsten bliver jo så bare personlig skat så .......!!  Wink

mvh john sommer

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 22:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej John

"Løn" til ejer i enkeltmandsvirksomhed eller I/S har ikke resultateffekt. Det er en privat hævning.

Mvh Oliver

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 22:40

Hej Oliver, 

Ja - der var jeg lige hurtig nok - det påvirker IKKE Driftresultatet - den trækkes jo på kapitalen altså indestående på bank/kasse!
Tak Oliver  Wink 

Oliver Bottelet:
"Løn" til ejer i enkeltmandsvirksomhed

mvh john sommer

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)