Jeg vil gerne have en konto som hedder "Hardware og driftsomkostninger" og "Værktøj" De skal gerne fremgå som aktiver i virksomheden, vi har købt noget ret dyrt værktøj samt vores driftsudstyår (servere mv). Men vil også gerne have en konto til små-hardware anskaffelser, når der f.eks. brænder en harddisk af som skal udskiftes. Så skal den nye harddisk jo ikke indgå som et aktiv idet den eksisterende harddisk står som et aktiv og blot bliver udskiftet. Så reelt skal jeg nok lave 3 konti: "Hardware og driftsomkostninger" , Aktiver "Reservedele og mindre hardware anskaffelser" , Passiver "Værktøj", Aktiver Er det rigtigt budt? og hvis ja hvordan gør jeg så det? og når jeg så har gjort det hvordan laver jeg så omposteringer i economic så de fakturaer der nu er posteret som mindre udgifter kommer over på de rigtige konti? |
Ompostering
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
- 1
"Hardware": Aktiver "Driftsomkostninger" , Drift (altså løbende udgift, som trækkes fra) "Reservedele og mindre hardware anskaffelser" , Drift "Værktøj", Aktiver - er måske en mulighed... |
Hillswalk: Jep..det kommer bagefter men tager liiige en ting af gangen :) ... og mener btw kun det er 20 % |
Du går ind i kontoplan, vælger ny konto, det tredie felt er "type" og der vælger du drift eller status. |
Er der noget bestemt område jeg skal holde konto numrene på de nye konti indenfor? |
Hej Mikkel. Ja. Hvis kontoen er registret som aktiver eller passiver, altså status, vil de ikke tælle med i resultaten. Og ja, der er nogle bestemte dele af nummerserien, du skal holde dig inden for, hvis du vil have et retvisende regnskab. Måske var det værd at få nogen til at bruge en time på at gennemgå tilstanden i dit regnskab sammen med dig, så du får den fornødne frihed til at lave, hvad du vil derinde, uden at det går ud over kvaliteten. |
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)