Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ompostering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :
I mit regnskab 2006 er stort set hele min omsætning gået til en post som hedder "Mindre anskaffelser" og det er jo lidt noget rod men skyldes at jeg aldrig rigtigt har fået oprettet konti til det.

Jeg vil gerne have en konto som hedder
"Hardware og driftsomkostninger"
og
"Værktøj"

De skal gerne fremgå som aktiver i virksomheden, vi har købt noget ret dyrt værktøj samt vores driftsudstyår (servere mv). Men vil også gerne have en konto til små-hardware anskaffelser, når der f.eks. brænder en harddisk af som skal udskiftes. Så skal den nye harddisk jo ikke indgå som et aktiv idet den eksisterende harddisk står som et aktiv og blot bliver udskiftet.

Så reelt skal jeg nok lave 3 konti:
"Hardware og driftsomkostninger" , Aktiver
"Reservedele og mindre hardware anskaffelser" , Passiver
"Værktøj", Aktiver

Er det rigtigt budt? og hvis ja hvordan gør jeg så det?
og når jeg så har gjort det hvordan laver jeg så omposteringer i economic så de fakturaer der nu er posteret som mindre udgifter kommer over på de rigtige konti?

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Alt efter hvilket bogføringsprogram, du bruger, kan der være forskellige benævnelser. Du kan godt lave de konti, du skriver om, men det er ikke aktiver og passiver. Det er enten driftskonti (hvis du skal trække hele udgiften fra i år) eller aktiver (hvis du skal afskrive på dem).

"Hardware": Aktiver
"Driftsomkostninger" , Drift (altså løbende udgift, som trækkes fra)
"Reservedele og mindre hardware anskaffelser" , Drift
"Værktøj", Aktiver

 - er måske en mulighed...

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Anettes svar er glimrende, jeg vil bare tilføje at du jo så skal afskrive på aktiverne.
Skattemæssigt er det 25% du kan afskrive.

Hvis du har et selskab skal du også afskrive driftsøkonomisk over den forventede levetid.



Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Anette: okay så fik jeg det på plads ... ved du hvordan man i e-conomic afgør hvilken type konto en given konto er?

Hillswalk: Jep..det kommer bagefter men tager liiige en ting af gangen :) ... og mener btw kun det er 20 %

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Du går ind i kontoplan, vælger ny konto, det tredie felt er "type" og der vælger du drift eller status.





 





Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Dvs ting posteret på en status konto betragtes af systemet som aktiver eller passiver?

Er der noget bestemt område jeg skal holde konto numrene på de nye konti indenfor?


Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Mikkel.

 

Ja. Hvis kontoen er registret som aktiver eller passiver, altså status, vil de ikke tælle med i resultaten. Og ja, der er nogle bestemte dele af nummerserien, du skal holde dig inden for, hvis du vil have et retvisende regnskab. Måske var det værd at få nogen til at bruge en time på at gennemgå tilstanden i dit regnskab sammen med dig, så du får den fornødne frihed til at lave, hvad du vil derinde, uden at det går ud over kvaliteten.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)