Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu har jeg idéen, hvad så (webshop)?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 04:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino.

Jeg har siddet og læst med herinde i et stykke tid, og er blevet virkelig inspireret af jer alle.

Nu har jeg endelig fået en idé til en webshop, på et marked som umiddelbart synes at være

uden væsentlig konkurrence - derfor mit først indlæg på amino.dk

Jeg er 18 år og har pt. 50 øre i min pung og 2,30 kroner stående på min konto. Ergo har jeg ikke

kapital til noget som helst - ihvertfald ikke før at jeg får SU.

I de seneste uger er jeg begyndt at læse lidt om de forskellige programmeringssprog, og har oprettet

siden http://www.mohrdevelopment.com

Som i kan se er det en helt basal (useriøs) side, uden noget rigtigt content, ej heller kompliceret kodning.

Men det er jo lidt en anden sag når det angår en webshop, den skal jo fungere på en bestemt måde,

og der skal implementeres betalingssystem, php kodning osv. (ikke?).

Det jeg gerne vil have ud af denne post, er nogle råd til hvordan en som mig (uden nogen form for kapital

eller meget programmerings erfaring) kan starte en webshop. Jeg er villig til at lægge utallige timer i det,

og er ligeglad med om det så tager mig et år før at jeg har webshoppen kørende, så længe at det ikke kræver

udgifter fra min side.

Her er nogle vejledende spørgsmål:

* Skal der bruges en bestemt form for webhotel når man har at gøre med betalingsside (webshop)?*

*Hvordan opbygges webshops normalt kodningsmæssigt (hvilke sprog bliver brugt, og hvordan)?*

*Hvordan foregår det mht. indkøb af de produkter man vil sælge? Kontakter man direkte producenten,

og vil de altid sælge til en? Hvis ikke, hvad kan deres begrundelse så være? Skal man oplyse producenten

om at de indkøbes til videresalg?*

*Hvilke generelle juridiske ting skal man have på plads?*

Håber at i vil være så venlige at hjælpe mig med ovenstående,

og fyr endelig løs hvis i synes der er noget som jeg  burde vide, men ikke har spurgt om.

Mvh

Jonas Pedersen

Mohrdevelopment 

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:03

Hej Jonas :)

Du kan eventuelt overveje dropshipping - Dvs. at du ikke skal ud at investere i et kæmpe lager og du spare plads :) Varen sendes altså direkte fra forhandleren.

- At du slet ingen penge har bekymre mig lidt, det koster jo penge at købe et webhotel, domæne, kortbetaling osv. - Og hvis du slet ikke kan kode, skal du nok også have en til at sætte siden op for dig. Dette kan dog gøres for "sølle" 3500,- og du har en komplet webshop :)

- Men til at starte med kan du begynde at ansøge om CVR Nr. da det kan tage et stykke tid :)

Men held og lykke med webshoppen, skrive endelig hvis du skal have noget hjælp. - Kender også nogle som kan sætte sider op, til få penge :)

- Skriv endelig hvis (Hvilket du gør) du får webshoppen op at køre :) 

Mvh Simon Andersen

Fra København
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 227
Fra  BoldShop.dk Skrevet kl. 13:27

Simon Andersen:

Hej Jonas :)

Du kan eventuelt overveje dropshipping - Dvs. at du ikke skal ud at investere i et kæmpe lager og du spare plads :) Varen sendes altså direkte fra forhandleren.

- At du slet ingen penge har bekymre mig lidt, det koster jo penge at købe et webhotel, domæne, kortbetaling osv. - Og hvis du slet ikke kan kode, skal du nok også have en til at sætte siden op for dig. Dette kan dog gøres for "sølle" 3500,- og du har en komplet webshop :)

- Men til at starte med kan du begynde at ansøge om CVR Nr. da det kan tage et stykke tid :)

Men held og lykke med webshoppen, skrive endelig hvis du skal have noget hjælp. - Kender også nogle som kan sætte sider op, til få penge :)

- Skriv endelig hvis (Hvilket du gør) du får webshoppen op at køre :) 

Mvh Simon Andersen

Tak for svaret simon.

Som sagt så får jeg jo SU månedligt (2800kr). Udbetaling for næste SU er i morgen, hvor jeg med det samme vil købe webhotel + domæne. Desuden så vil jeg gerne selv lære at opsætte en webshop, da jeg regner med at åbne en del i fremtiden og gerne vil spare de penge som det nu koster at få andre til at gøre det.

Desuden vil jeg gerne læse Softwareprogrammering / webdesign på universitetet, så jeg kan lige så godt få skrabet noget erfaring sammen nu.

Mvh Jonas

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 13:37

Ja, det kan du jo loge så godt :) og då udbyg din viden på universitetet.

Held og lykke med det hele, husk følg ikke andres fodspor, for så kommer du aldrig foran:)

Tilmeldt 24. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 12:26

Du kan ikke kode webshoppen selv med mindre du har ihvertfald et halv års erfaring med php (og selv der vil shoppen være elendigt dårligt kodet)

Overvej i stedet at bruge et webshop CMS, så som http://www.opencart.com/

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)