Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af tysk virksomhed, der udfører opgaver i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Indlæg ialt: 793
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tre spørgsmål i forbindelse med nogle tanker jeg har gjort mig.

Jeg benytter pt. et tysk produkt til en række byggeopgaver jeg udfører rundt omkring i Danmark. Virksomheden sælger til danske kunder via en dansk leverandør, som naturligvis sælger væsentligt dyrere end tyske ditto. Vil det være lovligt for mig at hente direkte fra en tysk grossist? Producenten vil ikke lide under det, da jeg fortsat køber hos deres kunde.

Samtidig vil jeg også høre, om det er svært at oprette og drive en tysk virksomhed, der udfører opgaver i Danmark? (Samme produkt) Ved at indkøbe og sælge til tyske priser, kan jeg gøre blive meget mere attraktiv over for danske virksomheder.

Kan jeg via min tyske virksomhed sælge til danske håndværkere, der udfører samme håndværksopgaver som jeg selv gør?

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 14:17

Jeg har fundet dette link, der delvis besvarer mine spørgsmål. Jeg søger dog stadig svar på dette:

Brian Ph.:
Samtidig vil jeg også høre, om det er svært at oprette og drive en tysk virksomhed, der udfører opgaver i Danmark? (Samme produkt) Ved at indkøbe og sælge til tyske priser, kan jeg gøre blive meget mere attraktiv over for danske virksomheder.

Venligst

Brian Phillip

Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 03:37

Kan i hvertfald svare dig på at det ikke er svært at oprette et firma i Tyskland.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:19

Christian:

Kan i hvertfald svare dig på at det ikke er svært at oprette et firma i Tyskland.

Men omstændigt og tidskrævende.

En anden udfordring - som kan outsources - er den tyske regnskabsopstilling, der afviger i udseende fra den danske. Afhængig af omsætning kan du komme i en situation, hvor du skal håndtere både tysk og dansk moms i samme regnskab.

Fra Roskilde/Tune
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 26
Fra  Nordic Cargo S.m.b.a. Skrevet kl. 07:44

Du kan prøve af kontakte www.dantax.dk de kan hjælpe dig med alt vedr. tysk firma.

Mvh.

Flemming Smile

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 29. Jun 10
Fra  Glad Gruppen Skrevet kl. 05:03

Tak for hjælpen...

Jeg droppede tanken igen, da de produkter jeg ønskede at importerede kun var mulige at importere visse dele af, hvilket gør det værdiløst.

Vh Brian

Venligst

Brian Phillip

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)