Jeg har tre spørgsmål i forbindelse med nogle tanker jeg har gjort mig. Jeg benytter pt. et tysk produkt til en række byggeopgaver jeg udfører rundt omkring i Danmark. Virksomheden sælger til danske kunder via en dansk leverandør, som naturligvis sælger væsentligt dyrere end tyske ditto. Vil det være lovligt for mig at hente direkte fra en tysk grossist? Producenten vil ikke lide under det, da jeg fortsat køber hos deres kunde. Samtidig vil jeg også høre, om det er svært at oprette og drive en tysk virksomhed, der udfører opgaver i Danmark? (Samme produkt) Ved at indkøbe og sælge til tyske priser, kan jeg gøre blive meget mere attraktiv over for danske virksomheder. Kan jeg via min tyske virksomhed sælge til danske håndværkere, der udfører samme håndværksopgaver som jeg selv gør? Vh Brian |
Jeg har fundet dette link, der delvis besvarer mine spørgsmål. Jeg søger dog stadig svar på dette:
Brian Ph.:Samtidig vil jeg også høre, om det er svært at oprette og drive en tysk virksomhed, der udfører opgaver i Danmark? (Samme produkt) Ved at indkøbe og sælge til tyske priser, kan jeg gøre blive meget mere attraktiv over for danske virksomheder.