Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ERP system. Erfaringer og anbefalinger?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Vi er en lille virksomhed, som står overfor at skulle investere i et ERP system.

Vi har ikke så meget styr på det, men ønsker er:

- Kundedatabase

- Leads

- Projekter

- Budgetter (Vi bruger allerede e-conomics til økonomi)

- Ansatte

Generelt et system, hvor man kan have det meste af den information, som man nu en gang har i virksomheden. Jeg har sikkert glemt et hav af ting, men jeg håber at I kan være behjælpelige :)

På forhånd tak,

Jonas

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 17:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du oplyser at I er en lille virksomhed.

Et ERP-system integrerer mange funktioner i et samlet økonomistyringssystem og informations-styringssystem med det formål at virksomhedens medarbejdere alle kan se relevante data som beslutnings-støtte-grundlag. Men bemærk det er ALLE medarbejdere - hvor mange er I?

Det er størrelsen målt på antal medarbejdere der er afgørende her! 

Pas på her med at slå for stort kostbart system op fra start - da det ofte viser sig at være u-lønsomt. Tænk stor men start småt - beskriv jeres forretningsgange så I herved bliver klar over hvad I har behov for nu.

Jeg arbejder med konsulentopgaver i dette tema som Civiløkonom ud i Informatik og økonomistyring og erfarer derfra ovenstående. Du skriver I har e-conomic så når I får fod på jeres behov så udbyg det system I har!

Men jeg anbefalewr dig at læse om ERP-systemer - det findes som det fremgår her i Amino jeg har fundet dette link til dig:  

http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvilket-erp-system-skal-jeg-vaelge.aspx

Sørg for at I selv har fod på jeres behov før I indkøber noget som en ivrig SW-leverandør foreslår jer som ser flot ud, men som ikke løser jeres behov! 

Derfor sørg for at I selv eller en anden uvildig rådgiver jer forud for valg - jeg har lige sparet min kunde for 25tkr. ved ikke at tage imod et råd/tilbud om opdatering af et system det skulle koste 35tkr. men var ikke nødvendigt for at indfri kundens behov!

Mange store systemer er solgt og mange har ikke fået udbytte af investeringerne - så begynd med at beskrive jeres behov og find løsninger derpå forud for at investere i et stort integreret system!  Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Fra København
Tilmeldt 14. Oct 10
Indlæg ialt: 4
Fra  TimeLog A/S Skrevet kl. 14:47

Kære Jonas

Vi har noteret dit indlæg, og måske du kunne være interesseret i at se nærmere på TimeLog Project (TLP), som har integration til e-conomic. I TLP kan du styrer dine projekter, ressourcer (ansatte), tidsregistreringer, kundedatabaser og leads.

Du skal være velkommen til at kontakte TimeLog ( www.timelog.dk ), eller angive et nummer hvor jeg kan ringe dig op for en uforpligtende snak.

Mvh

Jesper

TimeLog ( tel. 3692 2573 - jse@timelog.dk )

Tilmeldt 23. Sep 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:40

Hej JJonas,

Med 100% inhabilitet vil jeg anbefale dig at kigge på TimeLog Project www.timelog.dk, som har alt det du efterspørger for 60 kroner per bruger per måned herunder

- Kundedatabase (med gratis integration til selskabsstyrelsens virksomhedsdata)

- Projektstyring / Grafisk tidsplan

- Projektbudgettering

- Tidsregistrering (Web, IPhone App, Android App, Offline Reg.)

- Rejseafregning

Hvis du vil have en flydende integration til e-conomic skal du dog op i business versionen, hvor priserne starter ved 180 kroner per bruger per måned. I denne version er der i tillæg ressourcestyring, flere rapporter og meget mere.

TimeLog anvendes af 500 kunder i dag heraf 350 i Danmark.

Mvh.

Søren Lund

Medstifter

TimeLog A/S

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)