Hej Aminoer! Jeg har som så mange andre en hjemmeside til mit projekt. For nogle måneder siden blev jeg "hacket" af en tyrker kaldet "snake" (han var faktisk tyrker), dog uden den store skade. Nu kommer mit spørgsmål så : Er der en der meget kort kan forklare mig hvordan rettighederne på mine foldere bør være for at sikkerheden er i orden? Det er Apache jeg benytter på en Unix-ligende ting, så vi taler drwxrwxrwx rettigheder. Jeg har en gang arbejdet med Unix, så jeg ved godt der er 3 grupper som så vidt jeg husker er user/group/other, men da man jo ikke logger ind som sådan, ved jeg ikke lige hvordan det skal sættes op her. Jeg har en enkelt mappe hvor jeg generer pdf-dokumenter i, men ellers er resten nogle man kun må læse fra. Er der en der kan fortælle mig (eller give mig hints til) hvordan rettighederne skal stå? /Torben |
Folder-rettigheder på website.
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
- 1
|
Hej Mikkel! Jeg henvendte mig straks til dem der hoster mit site, og de forsikrede mig om at deres sikkerhed var tip-top. Derimod sagde de at fordi jeg havde skrive-rettigheder på en enkelt folder, så kunne det der skete lade sig gøre. Måske skal jeg fortælle at vedkomne blot havde lagt en side ind hvor han formentlig blærede sig med sin bedrift (mit tyrkiske er ikke så godt). Nu var det så jeg lige ville sikre mig om der generelt så rigtigt ud det jeg havde gang i.... Men tak for input, og du har uden tivl ret! /Torben |
Det der nok er tilfældet er at din tyrker-ven har fundet en fejl i et af inde scripts og benyttet det til at opnå adgang på serveren til at lægge sin fil ind. Du skal som sagt nok have læst dine scripts igennem, er det noget du er intresseret i et tilbud på at få gjort? |
http://jitbesked.dk ikke virker, den viser webudbyderens forside, en klassisk men dog stadig utrolig dum fejl. De kører Apache med PHP 4.4.4 , de vil ikke ud med Apache versionen det kan både være godt og skidt. Ved hurtigt overfladisk tjek af dit website har jeg ihvertfald fundet to fejl, vil ikke skrive her hvad og hvor af åbenlyse grunde :) |
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)