Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Banker, er de bare blevet griske?

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 17:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var jo også mere ment, som check om der er flere i min båd. Skype-Giggle

Alligevel er renterne for høje Skype-Wondering

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52

Nix da renten er 2000 kr i forhold til lånet som jeg tror du skrev var 30.000 kr hvilket jo er noget helt andet og nok p.a.?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Bankerne er ik grådige, de har nærmest været gavmilde i 2 årtier!

Det er bare gået op for alle banker, at de skal til at drive bankforretninger igen, og ik leve af at sælge varmluftspapire, uden sikkerhed eller værdi! Den tid er ovre for en stund, men den vender sikkert tilbage, så vi kan få en ny krise senere...

Men hvordan kan en forretningsmand, som du selv kalder dig, påstå andre er grådige, når du selv gerne vil tjene penge? Er det ik lidt forkert? Er du ik selv ligeså grådig? 
At renterne er kunstig lave, og har været det i over et årti, det har du nydt godt af tidligere, men nu skal regningen betales, og så finder du det forkert? Det forstår jeg ik lige...

Pythonrap:

når bankrådgiveren ikke har forstand på regnskaber, men kun på at låne ud til en cykel.

Der tager du fejl. Banksælgeren har kun forstand på regnskaber, men aner ik hvordan man låner penge ud. Men det skal de nu nok lære hurtigt, for ellers ender bankerne med at dø!

Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 14:29

Fashion-Seller:
Der tager du fejl. Banksælgeren har kun forstand på regnskaber, men aner ik hvordan man låner penge ud. Men det skal de nu nok lære hurtigt, for ellers ender bankerne med at dø!

Hej Fashion-Seller

Det er kun dejligt, hvis du oplever din bank mere positivt end jeg. Jeg har via en tidligere bankdirektør fået hjælp og denne mener også at et firma skal i erhvervsafdelingen, da privatrådgivere ikke aner en .... om forretning. Og jeg tager ikke fejl, har talt med flere, der har samme bank. De stiller op med måneds eller kvartals regnskaber. Som de siger: "Om vi laver dem på bagsiden af en bagerpose, eller opskriver lageret til 3 x, det fanger de ikke..............".

Vi skal alle tjene penge, korrekt, men hvis jeg sætter mine priser op, i takt med banken hæver renter, gebyrer, rentes-rente osv.,

Johnny

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:45

Pythonrap:

Fashion-Seller:

Det er kun dejligt, hvis du oplever din bank mere positivt end jeg. Jeg har via en tidligere bankdirektør fået hjælp og denne mener også at et firma skal i erhvervsafdelingen, da privatrådgivere ikke aner en .... om forretning. Og jeg tager ikke fejl, har talt med flere, der har samme bank. De stiller op med måneds eller kvartals regnskaber. Som de siger: "Om vi laver dem på bagsiden af en bagerpose, eller opskriver lageret til 3 x, det fanger de ikke..............".

Vi skal alle tjene penge, korrekt, men hvis jeg sætter mine priser op, i takt med banken hæver renter, gebyrer, rentes-rente osv.,

Så lad os vende den rundt og sige, at du skal låne penge ud til f.eks mig. Du aner intet om solbriller, men skal låne mig 500.000 kr til at købe et varelager. Vil varelageret seriøst have en værdi på 500.000 kr for dig, hvis vi ik kan betale dig pengene tilbage? Nej vel?
I din verden kan det godt være, at varerne er købt til 500.000 kr, men hvis du skal ud og realiserer lageret fortrinsvis hurtigt, så er dit esstimat vel nærmere 200.000 kr eller lignende. Eller tager jeg fejl? 

I ovenstående eksempel er du banken, og jeg er dig. Du vil med sikkerhed opføre dig præcist på samme måde, som dem du klager over. Bankerne ved godt, at et varelager har en værdi, men at de højest sandsynlig skal afskrive 50% af købsværdien, hvis de vil realiserer lageret...

Så jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor du klager over det? Hvis du ikke vil have præcist samme holdning, hvis du skulle låne penge ud til andre, så er jeg sikker på, at det hurtigt kunne gå galt, ja meget galt. 

Husk nu på, at du er gået fra et unaturligt niveau til en mere reelt låne niveau idag. Før kunne en handelsskoleelev tage en kassekredit på 100.000 kr på en SU!!! Ja man kunne faktisk belåne huse mm på fremtidige værdistigninger. Nu er banksektoren vågnet op til virkeligheden, og de er tvunget til at være banker igen. Det synes jeg personligt er fornuftigt, så mine skattekroner ikke skal gå til en sektor, som lever af spekulation og salg af varm luft... Men correct me if Im wrong ;D

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28

Du har ret fashionseller. Et lån skal gives også ud fra lagerværdi og andet, ved en lukning. going concern princippet bruger virksomheden i sin vurdering, medens en långiver må skæve til risiko ved lukning.

Det er en balance, men der er jo ikke tvivl om, at der i en del fald har været al for stor risikovillighed hos bankerne.
Lad os håbe de stadigt glade låner ud til iværksættere, og kan vurdere en positiv forretningsplan, men lån til standard renter, forudsætter ret stor sikkerhed, heldigvis, ellers kunne bankerne hurtigt financiere en masse useriøse men håbefulde konkurrenter..
Om den lige her og nu, og i omtalte tilfælde hælder mod for stor forsigtighed, kan være, men principielt er det godt at banker ikke bare blindt låner ud
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)