Det var jo også mere ment, som check om der er flere i min båd. Alligevel er renterne for høje |
Nix da renten er 2000 kr i forhold til lånet som jeg tror du skrev var 30.000 kr hvilket jo er noget helt andet og nok p.a.?
Nix da renten er 2000 kr i forhold til lånet som jeg tror du skrev var 30.000 kr hvilket jo er noget helt andet og nok p.a.? |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com
Bankerne er ik grådige, de har nærmest været gavmilde i 2 årtier! Det er bare gået op for alle banker, at de skal til at drive bankforretninger igen, og ik leve af at sælge varmluftspapire, uden sikkerhed eller værdi! Den tid er ovre for en stund, men den vender sikkert tilbage, så vi kan få en ny krise senere... Men hvordan kan en forretningsmand, som du selv kalder dig, påstå andre er grådige, når du selv gerne vil tjene penge? Er det ik lidt forkert? Er du ik selv ligeså grådig?
Der tager du fejl. Banksælgeren har kun forstand på regnskaber, men aner ik hvordan man låner penge ud. Men det skal de nu nok lære hurtigt, for ellers ender bankerne med at dø! |
Hej Fashion-Seller Det er kun dejligt, hvis du oplever din bank mere positivt end jeg. Jeg har via en tidligere bankdirektør fået hjælp og denne mener også at et firma skal i erhvervsafdelingen, da privatrådgivere ikke aner en .... om forretning. Og jeg tager ikke fejl, har talt med flere, der har samme bank. De stiller op med måneds eller kvartals regnskaber. Som de siger: "Om vi laver dem på bagsiden af en bagerpose, eller opskriver lageret til 3 x, det fanger de ikke..............". Vi skal alle tjene penge, korrekt, men hvis jeg sætter mine priser op, i takt med banken hæver renter, gebyrer, rentes-rente osv., Johnny |
Så lad os vende den rundt og sige, at du skal låne penge ud til f.eks mig. Du aner intet om solbriller, men skal låne mig 500.000 kr til at købe et varelager. Vil varelageret seriøst have en værdi på 500.000 kr for dig, hvis vi ik kan betale dig pengene tilbage? Nej vel? I ovenstående eksempel er du banken, og jeg er dig. Du vil med sikkerhed opføre dig præcist på samme måde, som dem du klager over. Bankerne ved godt, at et varelager har en værdi, men at de højest sandsynlig skal afskrive 50% af købsværdien, hvis de vil realiserer lageret... Så jeg kan ærlig talt ikke se, hvorfor du klager over det? Hvis du ikke vil have præcist samme holdning, hvis du skulle låne penge ud til andre, så er jeg sikker på, at det hurtigt kunne gå galt, ja meget galt. Husk nu på, at du er gået fra et unaturligt niveau til en mere reelt låne niveau idag. Før kunne en handelsskoleelev tage en kassekredit på 100.000 kr på en SU!!! Ja man kunne faktisk belåne huse mm på fremtidige værdistigninger. Nu er banksektoren vågnet op til virkeligheden, og de er tvunget til at være banker igen. Det synes jeg personligt er fornuftigt, så mine skattekroner ikke skal gå til en sektor, som lever af spekulation og salg af varm luft... Men correct me if Im wrong ;D |
Du har ret fashionseller. Et lån skal gives også ud fra lagerværdi og andet, ved en lukning. going concern princippet bruger virksomheden i sin vurdering, medens en långiver må skæve til risiko ved lukning. |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com