Hej Amino Jeg er ny i branchen og har sat mig for at lave en affiliate side. Den idé jeg har til en affiliate side er med bogstavet Æ, men da jeg ved at søgemaskinerne har lettest ved AE laver jeg en primær side hvor AE indgår i mit domæne.. Da folk der blot har hørt om siden typisk vil skrive domænet med Æ, overvejer jeg at købe begge domæne navne og så 301 redirecte domænet med Æ til min primære side som er domænet med AE. Mit egentlige spørgsmål: Har den 301 redirect nogen indflydelse på SEO og min primære side? Ville det være bedre at finde på et helt nyt navn for at undgå at skulle foretage et redirect eller spiller det absolut ingen rolle hos google, så længe man har én primær side? Eksempel: Foedevarestyrelsen.dk Fødevarestyrelsen.dk her er lavet 301 redirect |
Hej Nico,
Hvis det kommer til at være en mere eller mindre seriøs affiliateside vil jeg klart sige at du bør købe begge dele. Hvis en eller anden for det første vælger at linke til æøå versionen, er det jo vigtigt at du stadig får linkjuice. Hertil vil det jo klart være trist for dig, hvis der kom en anden og købte æøå-domænet og begyndte at linkbuilde. Det vil skabe et blandede signal om at du måske var den anden og omvendt - altså en virkelig ringe oplevelse for dine brugere.
Derudover er det bedre for dine brugere set ud fra hvor lidt det egentlig koster :-)
Fortsat god weekend.