Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan jeg skal bogføre affiliate-indtægter? Jeg har noget SEO med en hjemmeside der laver nogle småpenge, men det skal jo også bogføres - men jeg har jo ingen salgsfakturaer eller noget at bogføre, så hvordan skal jeg så gøre? :D
Arbejder til dagligt med Affiliate Marketing og SEO i mit firma CR Marketing ApS. Derudover tilbyder jeg SEO-artikler, kontakt via pb for mere info om priser.
Ja, jeg er momsregistreret og min virksomhed har også andre aktiviteter, så jeg skal have affiliate-forretningen ind i regnskabet, men ved ikke helt hvordan det skal bogføres. :-)
Jeg har ledt overalt, men der er ingen fakturaer liggende hos affiliatebureauerne. Det er alle internationale bureauer, og det eneste jeg får opgjort, er en kvittering for at min månedlige kommission er blevet overført til min konto - that's it. Ingen fakturaer eller andet end kvitteringen.
Hvad har det andet firma gjort for at gøre sig fortjent til de %
Får det andet firma andet end den % ud af det - ex reklame eller andet?
Jeg leder efter, om der er en momsrelation i det. Hvis det ex var en investering han har givet, helt uforpligtende, og hvor han havde risiko for at miste alle pengene men til gengæld også fik disse xx% af overskuddet - så ville det være uden moms hvis der ikke var spor andre forpligtelser eller fordele - det ville være en type risiko lån-
Hvis det er en måde at betale ham for et arbejde af en eller anden art - som ville være momspligtigt - så bør han fakturere dig det beløb han skal ha - med moms (som du jo får igen og han skal betale - men netto er jo det samme for hele transaktionen)
Havde også tænkt på at de skulle sende en faktura, for at få penge ud af min side.
Men, det skulle være sådan, at jeg giver dem en % del af det gebyr, som jeg får ind på en kunde. Denne del, går så ind på min partners konto, som så selv kan råde over disse penge.
Altså fx. tjener jeg total 5 kr., hvor 0,50 øre går til partnerens konto, for at lade deres bruger, bruge min service.
Betal for en serviceydelse til nogle du IKKE kender? Brug nembankbox.dk