Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er mine SEO-tekster ikke synlige?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har netop offentliggjort siden www.successomvoksen.dk (Det skal I nok høre meget mere om). Men jeg har det tekniske problem, at Google ikke viser seo-teksterne, men bare tager det første, der står på den enkelte side og viser det i Google - og på sociale medier osv. Hvad kan problemet mon være? Jeg bruger pluginet light seo i wordpress.

Håber nogle derude kan hjælpe. Hav en dejlig dag :-)

Dbh

Tommy

Hej med dig :-)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 11:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du tænker vel på Meta Decription ikke? Altså det den viser i serp?

Jeg har ingen erfaringer med "Light SEO" - Jeg bruger enten SEO by Yoast eller All in one seo.

Men der kan godt gå noget tid før google crawler dine meta tags... :-)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 3. May 09
Indlæg ialt: 10
Fra  youCMS / Spang Media Skrevet kl. 11:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg går ud fra at du med "SEO-tekster" mener dine description meta tags?

Description-tagget er som udgangspunkt bare en bibliografisk information om dokumentet (den enkelte side), præcis som du på biblioteket finder en beskrivelse af den enkelte bog. Det er altså misvisende at kalde det en SEO-tekst.

Grunden til at du opfatter det som en SEO-tekst er nok den, at Google ofte vil vælge at vise den bibliografiske tekst fordi den med en vis sandsynlighed kan være en præcis beskrivelse af sidens indhold.

Grunden til at man taler om description i søgemaskine-sammenhænge er af markedsføringshensyn. Man har mulighed for at levere et call-to-action. Det er fint når man vil sælge, men ikke i modtagerens objektive interesse for upartisk information. Jeg kan slet ikke forestille mig omfanget af de diskussioner de må have hos Google om de her etiske valg.

Google bygger derfor en algoritme som tager hensyn til relevans. Description tags vises når algoritmen er 'overbevist' om at indholdet er relevant for den søgning der foretages. Hvis en del af brødteksten synes mere relevant, så er det en snippet fra brødteksten som vises som manchet-tekst i søgeresultaterne.

Jeg ville gøre dette:

1) Vente. Hvis sitet er helt nyt vil visninger ændre sig i takt med yderligere indeksering og påvirkninger fra kommende søgninger og brug af sitet.

2) Analysere aktuelle søgninger og tilpasse mine description-tags, så de også er relevante i forhold til søgningerne.

3) Fokusere på god optimeret brødtekst. Det er title tag og brødtekst som er de bærende dele af din onsite optimering og gør at sitet overhovedet dukker op. Gode description tags er relevante for optimering af click throughs, men først når man rent faktisk har opnået rimelige placeringer på relevante søgetermer.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 11:34

Tak gutter - I har helt ret ang. description. Jeg starter med at vente :-)

Hej med dig :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)