Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Websites Data ???

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 14. Apr 09
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 02:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg vil høre om nogle af jer, har erfaring eller kender til hvordan disse nedstående sider samler data og hvordan de tjener penge på det data de samler ? Laver de aftaler med hver butik/webshop ?

Bruger de Crawler, Api eller andet.

Feks. Edbpriser , pricerunner , keelko,

Ser frem til at høre fra nogle kloge og erfaren folk.

Fra Tylstrup
Tilmeldt 20. Apr 11
Indlæg ialt: 122
Fra  Batteri Service Nord Skrevet kl. 07:34

Edbpriser skal man hvertfald tilmelde sig på.

Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:12

Jeps er ret sikker på at alt listet på de sider, er butikkerne selv der submitter data til dem.

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 13:50

Men hvis butikkerne selv skal submitte data til dem skal de jo have 1 person til at tilføje de data'er på fuldtid , så de må jo gøre det på en eller anden smart måde, så det automatisk sker ikke ??

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 13:57

sheikhk:

Men hvis butikkerne selv skal submitte data til dem skal de jo have 1 person til at tilføje de data'er på fuldtid , så de må jo gøre det på en eller anden smart måde, så det automatisk sker ikke ??

Nu ved jeg ikke, hvordan det foregår. Men hvis der skal indskrives data er det vel forhandlerne selv, der laver det arbejde. Det kan så være at der sidder nogen og godkender det indtastede, men det er sikkert ikke nødvendigt, hvis forhandleren er blevet godkendt.

Men er der nogen der ved om data skal indskrives? Det ville være en hel del smartere, hvis hjemmesiderne selv hentede dem. Ellers er der meget arbejde ved prisændringer, og man risikerer at priserne ikke stemmer overens.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 18. Jul 09
Indlæg ialt: 1604
Fra  Better-Web ApS Skrevet kl. 14:13

sheikhk:

Hej sheikhk,

Ja, som du selv nævner er der en smartere måde: crawlere.

Jeg sidder eksempelvis og er ved at lave en kompleks crawler til shoppingportalen Liked, som gør det meget nemmere at hente produkter automatisk fra så mange webshops som overhoved muligt.

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 15:54

Hej Patrick

Det vil sige hvis HM, lavede nogle ændringer på deres hjemmeside med pris vil det komme med, men hvis de så ændrede selve kategori URL fra herre sko til dame sko, det vil jo ikke komme med og hvis det kom vil det ikke se forkert ud på feks liked's website ?

Er der en indtjenings model, når man samler data fra alle de steder eller skal man lave en aftale med hver butik ??

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 16:37

Prøv at kigge på affiliate plug.in det er et dansk produkt der kan præcis det, at hente priser og opdateringer fra andre webshops.

Jeg har endnu ikke selv købt det, men det ser meget lovende ud specilet hvis man ikke selv kan kode en crawler :-)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 16:54

Jeg vil tro at de forskellige portaler tilbyder en API eller andet interface som de tilmeldte butikker kan publicere deres produkter, priser osv igennem.

Jeg har selv lavet noget lignende for et firma der udlejer erhvervslokaler, hvor deres lejemål automatisk blev publiceret på diverse portaler via den API der tilbydes fra portalens side. I det pågældende data blev dataen bare præsenteret i et XML format som portalen så holdt dataen opdateret via. 

Tilmeldt 14. Apr 09
Skrevet kl. 17:02

Det vil sige der er mulighed for crawler , api, eller plugin som folk har skrevet på tråden, men en forretnings model, nogen ide om det.

Er det per salg, eller pr mdr abb, eller andet ?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)