Hej alle |
Edbpriser skal man hvertfald tilmelde sig på.
Hej alle |
Edbpriser skal man hvertfald tilmelde sig på. |
Jeg hedder Dan Jensen, og jeg er awesome!
Jeps er ret sikker på at alt listet på de sider, er butikkerne selv der submitter data til dem. |
Men hvis butikkerne selv skal submitte data til dem skal de jo have 1 person til at tilføje de data'er på fuldtid , så de må jo gøre det på en eller anden smart måde, så det automatisk sker ikke ?? |
Nu ved jeg ikke, hvordan det foregår. Men hvis der skal indskrives data er det vel forhandlerne selv, der laver det arbejde. Det kan så være at der sidder nogen og godkender det indtastede, men det er sikkert ikke nødvendigt, hvis forhandleren er blevet godkendt. Men er der nogen der ved om data skal indskrives? Det ville være en hel del smartere, hvis hjemmesiderne selv hentede dem. Ellers er der meget arbejde ved prisændringer, og man risikerer at priserne ikke stemmer overens. |
Hej sheikhk, Ja, som du selv nævner er der en smartere måde: crawlere. Jeg sidder eksempelvis og er ved at lave en kompleks crawler til shoppingportalen Liked, som gør det meget nemmere at hente produkter automatisk fra så mange webshops som overhoved muligt. |
Hej Patrick |
Prøv at kigge på affiliate plug.in det er et dansk produkt der kan præcis det, at hente priser og opdateringer fra andre webshops. Jeg har endnu ikke selv købt det, men det ser meget lovende ud specilet hvis man ikke selv kan kode en crawler :-) |
Jeg vil tro at de forskellige portaler tilbyder en API eller andet interface som de tilmeldte butikker kan publicere deres produkter, priser osv igennem. Jeg har selv lavet noget lignende for et firma der udlejer erhvervslokaler, hvor deres lejemål automatisk blev publiceret på diverse portaler via den API der tilbydes fra portalens side. I det pågældende data blev dataen bare præsenteret i et XML format som portalen så holdt dataen opdateret via. |