Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeordsværktøj

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Når jeg bruger google keywordtool, og søger efter ordet Kaffemaskine. Så kommer der 27.100 månedlige søgninger op. Hvis jeg så vil lave en affilateside om kaffemaskiner, hvordan ved jeg så om brugerne søger efter priser på kaffemaskiner, eller infomation? Det er lidt i skud i tågen hvis man lave en infoside om kaffemaskiner, hvis de 27.000 kun søger efter priser.

Kan man på en eller anden måde bruge google keywordtool til af finde ud af det? Eller findes der andre værktøjer så kan kan præcisere sin søgning mere?

Fra kbh
Tilmeldt 2. Jan 10
Indlæg ialt: 320
Fra  God Krop aps Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når jeg bruger søgeordsværktøjet, så kommer der da mange muligheder frem så du kan se hvad folk blandt andet søger efter. Jeg har sat flueben i de tre muligheder for søgning ude til venstre: fleksibel, eksakt og sætning.Jeg kunne ikke finde ud af at indsætte mit screendump så du får et link i håb om at det kan bruges.  https://adwords.google.dk/o/Targeting/Explorer?__u=1000000000&__c=1000000000&ideaRequestType=KEYWORD_IDEAS

Vh Rasmus

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 17:47

Husk nu altid at klikke på "exact" ude i venstre side. De andre funktioner er ubrugelige til denne form for research.

Når du klikker på exact og søger på Kaffemaskiner så burde relaterede søgninger komme op nedenfor, hvis ikke de kommer er det fordi der er mindre en 10 søgninger per måned - dvs ingenting.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:37

Henrik B.S.:

Hej.

Når jeg bruger google keywordtool, og søger efter ordet Kaffemaskine. Så kommer der 27.100 månedlige søgninger op. Hvis jeg så vil lave en affilateside om kaffemaskiner, hvordan ved jeg så om brugerne søger efter priser på kaffemaskiner, eller infomation? Det er lidt i skud i tågen hvis man lave en infoside om kaffemaskiner, hvis de 27.000 kun søger efter priser.

Kan man på en eller anden måde bruge google keywordtool til af finde ud af det? Eller findes der andre værktøjer så kan kan præcisere sin søgning mere?

For det første så er de 27.100 søgninger på fleksibel. Det vil sige at de 27.100 månedlige søgninger, er ALLE søgninger hvor ordet "Kaffemaskine" indgår. Det kan være "Espresso kaffemaskine" eller "Orange kaffemaskine der brygger på månevand"

Eksakte søgninger på "kaffemaskine" = 1.900

Kig i de relateret søgninger til "kaffemaskine", for at find ud af hvad folk leder efter. 

I relateret søgninger finder du blandt andet "Kaffemaskine test" med 320 månedlige søgninger. Det ligner en søgning efter informationer og ikke priser, det kan være at kunden på et tidspunkt er købeklar, men her leder de vidst efter informationer. 

Hvor i mod at en søgning som "Espressomaskine tilbud" med 140 månedlige søgninger, jo sikkert er en kunde som leder efter priser.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 18:54

Måske skal du bygge flere ord på søgeordsstrengen. Fx producent..

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:24

Super gode svar.. :-) Så må jeg eksperimentere videre med det..

Det er i øvrigt nogle Adsense sider jeg vil prøve at lege lidt med...

Fra Stoholm
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 311
Fra  Responsivemedia Skrevet kl. 23:50

Jeg tror ikke altid at tallene passer helt, jeg undre mig til tider.

Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 11:27

Bruno Høiberg:

Jeg tror ikke altid at tallene passer helt, jeg undre mig til tider.

Altså de er ikke præcise nede til 1 søgning og desuden er de baseret over et 12 månedsgennemsnit. Så søgning baseret på fx. OL er måske misvisende lave lige nu, men om et år kan de være misvisende høje...man skal huske at bruge fornuften når man kigger keywords igennem :-)

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 17:54

Henrik B.S.:

Super gode svar.. :-) Så må jeg eksperimentere videre med det..

Det er i øvrigt nogle Adsense sider jeg vil prøve at lege lidt med...

Jeg ejer www.Espressoguiden.dk der ligger nr. 2-4 på Google.

Og jeg kan oplyse at AdSense IKKE er værd at gå efter.

Det giver kun 3-4.000,- om året.

Venlig hilsen,
Christian

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)