Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lovgivning ang. kæresten i 14 dages frivillig arbejde på understøtelse ?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Oliver:

Om det lugter ? Tja vel ikke mere end hvis jeg tog en anden i praktik ?

Jeg har aldrig ansat før og haft en enkelt praktikant i 2 1/2 dag, så jeg ser en mulighed for om vi kan arbejde sammen eller det bliver noget rod.

Ham jeg havde i praktik kunne ikke møde til tiden selv på første dag og i middagspauserne kom han for sent alle dage

Det gad jeg ikke så ud af vagten med ham, nu er jeg blevet meget mere forsigtig og derfor ville en test periode med kæresten være at fortrække eller en anden jeg måske kendte og vidste gad arbejde og kom til tiden

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 21:58

Mikkel og Sarah:
Om det lugter ? Tja vel ikke mere end hvis jeg tog en anden i praktik ?

Heller ikke hvis det er med til at forøge husstandens indkomst?

Det kan godt være det bare er mig der ser spøgelser Smile

Giver du os ikke lige en opdatering når du har fundet svaret?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:48

Det er da bare at hun hører sin a-kasse. Jeg tror i høj grad det lugter i deres øjne, og at der er forskel på om du ansætter en uden fra husstanden og en inden for - men jeg kan ikke loven helt der - men ville givet høre hendes a-kasse så der ikke bliver bod og karantæne.

Mon ikke sådan en praktik under alle omstændigheder skal godkendes af a-kasse eller andet- og der er det vel bare at oplyse det helt som det for at være sikker på ikke at komme i vanskeligheder

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:44

Hej Mikkel

Med den erfaring jeg har fra området, er der intet problem i det. Hverken fra kommunens side eller a-kassen... jeg er også ret sikker på der intet står i loven om det, dog har jeg ikke selv tjekket, men har været i gang med en del research selv, tidligere.

At du ønsker din kæreste i 4 ugers praktik er der intet, overhoved, galt i. Faktisk vil din virksomhed have større sandsynlighed for at ansætte hende efter praktik, end så mange andre. Du om nogen må jo kende hende :)

Selve praktikken er noget du aftaler med kommunen, og som sådan kommer a-kassen ikke ind over i forbindelse med selve praktikken. De kan dog i situationer blande sig, men så skal den vist være helt gal.

Jeg har faktisk præsteret (yep det var en stor præstation :)), at komme i 4 ugers praktik i egen virksomhed. GODKENDT af kommunen!.

Men inden det skete, fik jeg 3 nejér og 4 jaér (det sidste var et ja :)). Jeg fandt en dame i jobcenteret med meget store ....... hun slog i bordet og underskrev min aftale. Så i egen virksomhed er ikke nemt :).
Det der i sidste ende gjorte udslaget, var at der i lovgivningen intet er der forbyder det. Tilgengæld har både kommune og a-kasserne måder at "gøre" tingene på... og nogle gange skal der seje medarbejdere på jobcenteret til at ændre det :).

Så nej, jeg kan ikke se hvad problemet skulle være. Men overfor kommunen, jobkonsulenten og a-kassen... spil med åbne kort og meld klart ud!.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:39

Lyder som et supersvar Boysen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:01

Mange tak for alle jeres svar :) Vi prøver at hive fat i dem mandag og høre :)

God weekend til jer alle

Mikkel

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:34

Boysen:
Jeg har faktisk præsteret (yep det var en stor præstation :)), at komme i 4 ugers praktik i egen virksomhed. GODKENDT af kommunen!.

Boysen, undskyld, men kald mig gerne blank - jeg bliver bare nød til at have "historien til historien"! Big Smile

Hvordan kan du kommer i praktik i din egen virksomhed???? Den har jeg lige siddet og grublet lidt over! Forudsætter en praktikperiode ikke at man er arbejdsløs? Og er man arbejdsløs med egen virksomhed? Eller opstartede du virksomheden i forbindelse med du blev arbejdsløs eller ??? 

Og så lige et statement til andre - men Boysen fik den sporet ind, men det er jobcentret og kommunen, der sender folk i praktik og tager egentlig beslutning herom. Ikke A-kasserne. 

//Jesper

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:02

Hej Jesper

Lige i min situation, havde jeg virksomheden da jeg blev færdiguddannet/arbejdsløs. Jeg kunne dokumentere at virksomheden var 100 % bibeskæftigelse og alt arbejdet omkring virksomheden kunne foregår aften og weekend.

Herefter blev jeg meldt ledig med b-erhverv og fik nedsat min ledighedsperiode pga dette, samt jeg skulle skrive timer ned jeg brugte i virksomheden for så at modregne dem i mine dagpenge.

Så på den måde kom jeg i praktik i egen virksomhed. At det så måske har gjort en forskel at det var et selskab og ikke personlig ejet, ved jeg ikke om har gjort forskel.

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:44

esperan2:
Såfremt hun er ledig kan hun deltage i ulønnet virksomhedspraktik i op til 4 uger.

Så vidt jeg kan læse mig til, er der en del krav, der skal opfyldes for at man kan komme i virksomhedspraktik:

https://info.jobnet.dk/arbejdsgiver/fakta+om+jobcentrenes+tilbud/virksomhedspraktik

Men spørgsmålet gik jo i første omgang på 14 dages frivilligt (ulønnet) arbejde, selv om man er på understøttelse. Og det må jo være den instans, der udbetaler understøttelsen/dagpengene, der kan svare på det spørgsmål.

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)