Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattegæld

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 10
Indlæg ialt: 144
Fra  artisticnails.dk Skrevet kl. 19:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer..

Jeg har et skatteteknisk spørgsmål, eller to, som jeg håber en af jer kære hoveder vil hjælpe mig med.

Jeg har en fin lille skattegæld som jeg afdrager på, hver måned.. Nu har jeg så fået en "tilsigelse til udlægsforretning" fra SKAT. Dvs de kigger forbi i nær fremtid og ser om jeg har lidt af værdi.

Mine spørgsmål er så:

1. Hvorfor laver SKAT en fogedforretning når de HVER måned får deres penge?? Og er det normal kotume??

2. Jeg har et enkeltmands firma med et beskedent varelager på en 40-50000kr. Kan SKAT tage udlæg i det??

Jeg ser frem til jeres hjælp :-)

ArtisticNails.dk - Din negle shop på nettet...

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853
Fra  aupairs.se aupairs.se sverige Billig maler, murer med gode referencer 170 i timen Bolig-job-plan.dk Skrevet kl. 19:47
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Ja det kan de godt hvis du ikke overholder aftaler og ikke afbetaler din gæld. Hvis du har en aftale med skat og betaler som du skal, så vil de ikke gøre udlæg i dine varelager.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 10
Fra  artisticnails.dk Skrevet kl. 19:56

Well alle betalinger er overholdt.. Så det gør det jo bare endnu mere sært.. Men tak for svaret..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:04

skat har vel ingen interesse i at tage dit varelager, så kan du jo ikke sælge noget og det minsker deres muligheder for at få deres udestående.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 20:18

De kan ikke gøre udlæg i dine ting, hvis du har overholdt dine betalinger.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47196
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:23

Du kan næppe ha fået besked om udlægningsforretning hvis alle aftaler med skat fra din side er overholdt, det ville undre. Spørg dem hvorfor, og lad os høre, så bliver det enklere, Kan du ha svigtet uden at vide det, eller kan en tidsfrist være overskredet? Hør dem og kom tilbage.
Hvis de har ret til udlæg gælder det generelt alt også varelager

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 20:32

Det er vist blevet mere og mere kutume også fra SKATs side.

Dette i særdeleshed da forældelsesloven blvet lavet om, således at den type gæld typisk forældelses efter 3 år.

Med en udlægsforretning gør de deres krav "nye" igen, altså et nyt 3 årigt forløb. Har hørt fra andre sager med afdragsordning, som også er blevet overholdt, at også de er blvet indkalt.

Du har ikke fået henvendelser fra dem som ikke er kommet til dit kendskab, f.eks. manglende post m.m.

Umiddelbart ville jeg tro at de "normalt" ville lave en sådan udlægsforretning på deres kontor.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Holbæk
Tilmeldt 9. Oct 10
Fra  artisticnails.dk Skrevet kl. 20:55
Hej Ib og jer andre..

Jeg har INTET skriftligt hørt fra SKAT før dette brev hvor de "kigger forbi"... Men jeg må vist lige tage fat i min hus-advokat på mandag og hører ham ad.

//Daniel

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:
Det er vist blevet mere og mere kutume også fra SKATs side.

Enig med Ib's betragtninger.

Der er intet i lovgivningen som forhindrer SKAT i at lave en udlægsforretning for skattekrav, som om der foreligger en afdragsaftale.

Hvad grunden så end er til at du er blivet tilsagt kan der kun gættes om. Det kan være alt lige fra afdragsordningens længde (se om forudsætningerne er ændret), afbrydelse af forældelse mv.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:31

Hej Daniel i Skattefars løvekule...

Overraskende nok gælder dansk lovgivning også dansk skattevæsen:-)

Hvis du har en skriftlig fikseret afdragsordning, som du punktligt har overholdt, har SKAT i medfør af retsplejeloven ingen adgang til at gøre udlæg, med mindre afdragsperiodens længde ved en fejl fra SKATs side er fastsat over et for langt tidsrum.

At SKAT beærer dig med et hjemmebesøg indicerer at de har mistanke om at du har uregistreret indkomst eller lignende. Du bør medbringe din husadvokat til mødet og du skal som minimum undlade at skrive under i fogedbogen og du jar krav på en øjeblikkelig udskrift af hvad skattefogeden noterer i fogedbogen.

Held og lykke...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)