Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forbruger ret

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Amino brugere!

Jeg går med en tanke om at jeg vil starte en lille virksomhed i min fritid ved siden af mit fuldtidsjob.

Det jeg vil lave, uden at gå i detaljer er at, renovere en varer fx en ældre lampe der skal have skiftet lampe ledningen. 

Men mit spørgsmål er så, hvilke rettigheder skal har mine eller hvilket regler skal jeg forholde mig til?

Skal jeg blot læse købeloven eller er der andre ting jeg skal se på?

Men tvivl kommer fordi jeg vil renoverer en brugt varer og derfor jo kun kan give garanti på den del jeg skifter.

Så er det så enkelt at jeg bare skriver på min fakturer hvad der er blevet lavet også skal jeg give almindelig reklamationsret på det?

Håber der er nogle af jer der kan give mig et korrekt svar eller ved hvor jeg skal led! 

Fortsat god sommer til alle!

Tilmeldt 8. Feb 12
Indlæg ialt: 100
Skrevet kl. 13:01

Bare kom igang - du skal dog være opmærksom på at du skal lave regskab bogføre udgifter og indtægter og hvis du ikke er over 50tkr. pr. år skal du ikke kræve moms.

Garanti på´dit arbejde - ja naturligvis hvis du ikke laver det ordentligt så om om igen, men dine indkøbte stumper og leverandører deraf må jo give dig en garanti for funktion - så gå til dem hvis det er en komponent der går itu før tid.

Jeg kan hjælpe dig med råd om bogholderiet skriv en mail!

God arbejdslyst

Tilmeldt 4. Sep 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:54

Hej!

Nu er det ved at være et godt stykke tid siden, men jeg vil alligevel tillade mig at besvare spørgsmålet: I tilfælde af, at der er nogle andre, som undrer over det samme.

Du skal være opmærksom på en del love, og som juridisk rådgiver, kan jeg klart anbefale dig at forhøre dig med både Konkurrence og Forbrugerstyrelsen, men ligeledes Erhvervsstyrelsen. De vil højst sandsynligt kunne give dig - gratis - rådgivning.

Derudover, vil jeg nævne nogle af de love, som du skal være særlig opmærksom på (selvfølgelig ikke en udtømmende liste):
- Selskabsloven
- Regnskabsloven (ift. regnskab)
- Markedsføringsloven
- Købeloven
- Aftaleloven
- Lov om fjernsalg
- Forbrugeraftaleloven

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)