Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger mellemfinansiering

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har investeret i et K/S, uden om min "primære" bank, da jeg fik nogle rigtigt gode vilkår hos en anden.

Jeg er igang med en større renovering af min villa, og havde en aftale med min bank om, at såfremt jeg fik en tilfredsstillende vurdering af villaen under forudsat færdig ombygning, ville de gerne stille en mellemfinansiering til rådighed, så byggeriet kunne færdiggøres. 

BRF har afgivet lånetilbud til mig, ombygningen er kraftigt igang for egne midler og nu hvor jeg har behov for den sidste del af finansieringen til ombygningen, vil banken alligevel ikke være med. Årsagen er, at "K/S'er giver dem røde knopper" - uden overhovedet at have forholdt sig til hvilken for for investering via K/S det er!!!

Jeg har talt med tre andre banker, men ingen ønsker at overtage mig som kunde da huset er midt i en større ombygning. Jeg søger derfor alternativer og leder evt. efter en privat långiver, men hvor finder man sådan en?

Helt kort:

Jeg har et behov for DKK 300.000 til at færdiggøre ombygningen af villaen, ombygning færdigmeldes inden for 6 mdr.

Der tilbydes en tilbagebetaling på DKK 320.000.

Som nævnt foreligger der lånetilbud fra BRF kredit, som forudsætter færdiggørelse af byggeriet. Ved indfrielse af eksisterende realkreditlån og optagelse af nyt, frigøres ca. DKK 400.000 som anvendes til indfrielse af lånet.

Lånyder tilbydes naturligvis gennemgang af byggeprojektet samt budget. Løbende dokumentation for indkøb af materialer og færdiggørelse kan aftales efter ønske.

Nogen ideer til hvem eller hvor man finder nogen der er interesseret i at låne pengene til mig? Renten er jo ganske fornuftig og sikkerheden vil jeg mene er helt i top.

Tilmeldt 27. Jul 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:59

Hej,

Vi kan måske hjælpe. Hvilken type K/S er du medejer af, ejendomme, vindmøller etc.?

Tilmeldt 27. Jul 12
Skrevet kl. 12:01

Hej, det er i vindmøller.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

Jeg tror ca 12% er for lidt i rente. Hvad sikkerhed angår, er den vel at du vil betale og kan få penge når og hvis byggeriet er færdigt, og det er vel ikke så ringe, men langt fra i top, da der jo næppe er plads til pant i huset, så jeg tror du skal regne med større forventning til renten, bare som gæt

Tilmeldt 27. Jul 12
Skrevet kl. 12:22

Hej Cookie, tak for dit gæt, et kvalificeret bud fra på en konkret långiver ville dog have været at foretrække Skype-Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:45

HardWorking:
Hej Cookie, tak for dit gæt, et kvalificeret bud fra på en konkret långiver ville dog have været at foretrække Skype-Wink

Ja  det forstår jeg da. Jeg prøvede bare at forklare dig, at jeg ikke tror du får et sådan ud fra den rente du tilbyder på et risiko projekt.

Hvis du mener min bemærkning om, at det er risiko der er høj i forhold til rente, er det som forhindrer långivning, så vil jeg sige, at det er jo hvad man må tage med når man bruger et offentligt forum.

Dit projekt er givet fint nok, du må nok bare regne med at skulle ud med et bedre tilbud end 12% p.a. til en privat långiver uden at stille fuld sikkerhed - Eller en bedre sikkerhed - for at mellemfinanciere - som GÆT

vh

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jan 07
Indlæg ialt: 98
Fra  Laros A/S Skrevet kl. 00:25

Kan du ikke sælge din andel af k/s'et?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)