Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætterfonde i Region Nordjyllan??

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Aug 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminobrugere,

Jeg går med en ide om at starte min egen juicebar/cafe/take away, og ønsker i den forbindelse at høre om I derude kender nogle fonde man kan søge, så man kan komme godt i gang med sin lille sunde biks?

Lad mig endelig høre. Alle bud er mere end velkomne.

Pft.

Ha' en dejlig aften..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Oftest når du søger om penge via en sådan fond er det fordi du tilgodeser et eller andet. Du kan blandt andet søge om penge via EU hvis du vælger at lave en bestemt type forretning, eller placere den et sted hvor EU gerne vil give tilskud for at skabe vækst. Du skal dog være opmærksom på at uanset hvor du finder dine penge, så vil der følge nogen regler med du skal overholde. Det er ikke altid sjovt at skulle leve efter andres regler blot fordi man har fået lidt penge. Som alternativ kan du vælge at skaffe dine penge via et privatlån, og så smide dem ind i dit firma. Har du ikke muligheden for det, så er en investor muligvis valget. Personligt syntes jeg begge dele er bedre end EU/fond penge hvor der medfølger en masse krav

Det er dejligt at være fri, og det kan gøre det en del nemmere at lave forretning.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 02:14
c.k.f, du er en mand af stort format, der på en iværksætterside prøver at sælge privatlån ind til fortvivlede iværksættere. Såfremt penge skal lånes ind i en virksomhed, anbefaler jeg på INGEN måde fordyrende privatlån. Der er MANGE alternativer i forhold til en åop på 35%

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 02:31

JesperMoeller:
c.k.f, du er en mand af stort format, der på en iværksætterside prøver at sælge privatlån ind til fortvivlede iværksættere. Såfremt penge skal lånes ind i en virksomhed, anbefaler jeg på INGEN måde fordyrende privatlån. Der er MANGE alternativer i forhold til en åop på 35%

Nu er det ikke mig der tilbyder lån, og der er vel ikke noget forkert i at sælge noget herinde hvis det endelig var. Det gør alle. Med hensyn til renten på det link der er lavet så går den fra 12,2 til 34,3% og 12,2% er ikke en høj rente.

Jeg ved heller ikke hvorfra din ide om at manden er fortvivlet kommer fra ! Han søger blot information.

Ja der er andre muligheder, jeg fortæller om EU fonde som er det han søger, og anbefalder blandt andet en privat investor hvilket DU jo er, og hvor mange procent tager du af en virksomhed hvis du smider penge i den ? gætter på over 35% og så er det ejerskab ikke rente. Men skal vi ikke hjælpe manden med lidt information og muligheder i stedet for at kaste mudder efter hinandens produkter !

Min personlige mening er at fonde også føre noget negativt med sig, og det er muligt du ikke er enig, men der skal være plads til os alle ikke Smile

God weekend

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 09:50

c.k.f:
og 12,2% er ikke en høj rente

Alt er jo relativt Wink Men 12,2% er vel også kun hvis man godkendes til det største lån, kan sætte svigermor i pant og ellers ikke har anden gældBig Smile Ellers er det jo umuligt med sådan en rente i sammenhæng med et privatlån - og så er markedsrenten for at låne penge under 12%, hvilket gør renten høj!

En gennemsnitlig lånerente på det du omtaler lægger nok på ca. 22% i åop og der skal man have noget af et godt EBIT og forretning, før dette kan svare sig!

Ligeledes kan du ikke have en fornuftigt relation til banken på samme måde, som ved et normalt banklån. Kommer du i uføre og må have nedsat afdragene en periode, er dette næsten være umuligt ved privatlån.

Nej privatlån er noget fanden har skabt! Og det hører ikke til i rådgivningen på et iværksætterforum!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:09

JesperMoeller:

Nej privatlån er noget fanden har skabt! Og det hører ikke til i rådgivningen på et iværksætterforum!

I min verden er et privatlån et lån man opretter som privatperson, og så er det lige gyldigt om du laver det på nettet, eller i banken som du åbenbart syntes er ok. Jeg tror de fleste iværksættere på et tidspunkt har lavet eller har haft brug for et lån for at komme i luften eller for at udvide, og mange virksomheder var aldrig blevet startet hvis der ikke var mulighed for at låne penge. Jeg mener derfor bestemt at det høre hjemme her, og det lader da også til at dit problem ikke er at låne penge, men den rente der er på det omtalte link. Jeg kan så sige at alle lån er uden sikkerhed, og du skal derfor ikke smide din svigermor i pant for at få 12,2% i rente. Desuden kan en iværksætter der vælger at skaffe penge til opstart via en investor som dig nemt komme til at komme til at betale langt større beløb og aldrig blive færdig med at betale fordi du har ejerskab, men det lader du til nemt at glide hen over.

Nu er du heldigvis ikke moderator på amino, og har derfor ikke meget at skulle sige med hensyn til hvad der høre hjemme og ikke gør. Så skal vi ikke bare blive enige om at vi er uenige. Være glade for vi lever i et frit land, og så lade den ligge der Wink

God weekend Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 11:28

c.k.f:
Desuden kan en iværksætter der vælger at skaffe penge til opstart via en investor som dig nemt komme til at komme til at betale langt større beløb og aldrig blive færdig med at betale fordi du har ejerskab, men det lader du til nemt at glide hen over.

Forskellen mellem du og jeg, hvis man skal være så direkte, er at jeg låner penge ud for selv at være med til at udvikle de virksomheder jeg investerer i! Derfor kan jeg være med til at styre min risiko i projektet - og rådgive i mine kompetencer. Begge parter har derfor gode af det. 

Omvendt så er et forbrugslån et lån, hvor der ikke stilles spørgsmål, og hvor låntageren kan bruge penge på hvad denne vil! Derfor også den høje rente, forståeligt nok.

Jeg mener bare at en iværksætter skal have lidt rådgivning for den rente vedkommende betaler! Og det er ikke tilfældet ved et forbrugslån på nettet!

Men omvendt må jeg give dig ret! Folk er selv ansvarlig for, hvad de foretager sig! Jeg har bare talt mellem linjerne og anbefaler ikke disse lån. Dette kalder jeg sidste udvej.

Men vi giver den videre til iværksætterne derude! Så må de tage holdning.. 

God weekend

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:46

JesperMoeller:

Forskellen mellem du og jeg, hvis man skal være så direkte, er at jeg låner penge ud for selv at være med til at udvikle de virksomheder jeg investerer i

JA det en forskel, men syntes for at være ærligt det er et uhyggelig tyndt grundlag for dine argumenter. Det ændre jo ikke på at folke stadig skal af med et større beløb til dig på fast basis, og folk behøver altså ikke nødvendigvis dig for at udvikle sin virksomhed. Mange har evnerne, men mangler bare pengene.

Det du meget forenklet siger er " ja lån er ok hvis jeg er ind over"

Det for tyndt. sorry

Det er op til den enkelte om de vil lave et lån til x procent, eller finde en investor der vil have x procent ejerskab. Syntes bare du overdriver lidt når du rakker ned på de omtalte lån, når du selv render og sætter folk i en situtation hvor den årlige ÅOP vil komme til at blive langt større end det du kritiserer.

Jeg har selv for mange år siden skaffet en del investorer til egne og andres virksomedher, og der var det normalt de tog 50% eller over. Hvilket i modsætning til lånet er noget der ikke har en ende.

Der er altså fordele og ulemper ved begge dele.

Men ønsker virkelig ikke at fortsætte denne diskussion, og det er vel også begrænset hvor meget værdi den giver til amino. Så ja, lad de enkelte iværksættere beslutte for dem selv.

God weekend Smile

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 11:55

c.k.f:

A det en forskel, men syntes for at være ærligt det er et uhyggelig tyndt grundlag for dine argumenter. Det ændre jo ikke på at folke stadig skal af med et større beløb til dig på fast basis, og folk behøver altså ikke nødvendigvis dig for at udvikle sin virksomhed. Mange har evnerne, men mangler bare pengene.

Det du meget forenklet siger er " ja lån er ok hvis jeg er ind over"

Jeg tror desværre ikke rigtig du ved, hvordan en investor arbejder! Men også ligemeget! Jeg er ikke interesseret i at gøre dette til en lang diskussion mellem du og jeg, jeg har blot kommet med det synspunkt, at jeg vil rådgive folk i at være omhyggelig med den rente de betaler!

Ligeledes synes jeg det er for nem rådgivning, blot at spidse folk et privatlån på! Men igen - dette er min holdning!! Og du har din - og lad det være sådan!

Som jeg skrev tidligere, så har jeg fået mit budskab ud, så må iværksætterene tage deres holdninger! 

Nu har jeg gjort mitBig Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03

Der findes ikke som sådan fonde der bare invester, giver, eller til lav rente hjælper iværksættere
Der kan være vækskaution, banker, investorer eller långivere, men ofte er det vigtigt, at man selv har lidt startkapital. Har du ikke det, så kan du lede efter en medinvester, familie, eller prøve banken som nok billigste lån. Fonde skal du ikke regne med at finde til formålet
Kør på , venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)