Jeg hiver lige denne tråd op igen, da jeg selv undrer mig over visse ting angående partnerskab i Danmark
Robin Madsen:
Derudover så hold jer fra TGN, de lover alt mellem himmel og jord men kan ikke holde deres løfter.
Nu ved jeg ikke så meget om TGN, men hvis man bor i Danmark er du jo nød til at være partner med dem, da man ellers ikke kan bliver det med andre(har jeg hørt) Det er vel bedre en ingenting. Eller har jeg hørt forkert? Hvordan og hvor kan du ellers blive partner, hvis du bor i Danmark? Jeg håber virkelig på at nogen kan hjælpe.
Du kan sagtens blive partner ved de fleste networks det er ikke kun TGN, dog forlanger de fleste networks som TGN, machinima osv at du har cirka 1.000 views om dagen før de acceptere dig
Hej, jeg er YouTube partner. Jeg har en lidt lille channel, men jeg tjener alligevel ca. 100kr. om dagen med en timeløn på cirka 600kr. Jeg er TGN partner og jeg får 1,69$ CPM (pr. 1000 views). Din CPM er baseret på hvor længe folk ser din video og kvaliteten af din video. Den er også påvirket når der er krisetider osv. Håber det var svar nok. Du kan forresten se de enkelte YouTubers seertal på socialblade.com. :)
Nu er jeg ikke expert på youtube, men selv om i nok ved mere end jeg tror jeg i overser et par detaljer.
CPI på reklamemarkedet generelt ligger mellem 1 og 3$ per 1000 views, men f.eks er der jo mange websites som amino der har 20 reklamer på en side.
Jeg kan se at på min adblock at jeg af og til blokerer for måske 1700 reklamer på en video på youtube, dvs. ham der viser den får måske 1,7$-5,1$ for hvert view. Jeg ved ikke hvad det kræver for at kunne gøre det. Men hvis i kun viser een reklame per video, så tror jeg i gør det forkert.
Ja de mennesker som lever af det, tjener langt fra det meste af deres penge på views. Det er mere deres sponsorer, events, reklamer og meget mere som de laver som de tjener kassen på.