Jeg har hørt meget forskelligt omkring duplicate content på ens egne produkter. F.eks. er der en der har fortalt mig at det ikke gør noget at man har duplicate content på et produkt, når man vælger størrelse, da google vælger en af dem og rangere den højt, mens de andre rangeres langt tilbage på søgesiderne.
Men efter hvad jeg selv har læst har det også en negativ effekt på siden som helhed. Er det rigtigt eller forkert.
Yes den indsættes i head og fortæller Google at den side man er på, skal betragtes som den samme som den canonical URL peger på.
Et sted det også er godt at bruge er hvis man f.eks. bruger analytics sporingskoder. I de lidt ændre systemer man man komme til at lave DC content hvis ?noget=noget efter URL´en, men der bruger man også canonical URL til at fortælle at spørgsmåltegn + det efterfølgende betragtes som den kanoniske URL.
Hvis man bruger canonisk URL skal man dog lige passe lidt på. Jeg har lige arbejdet med et e-handels template hvor den kanoniske URL overalt på shoppen var domæne.dk/shop, dermed var det kun /shop der var blevet indekseret :)
Hvis man bruger canonisk URL skal man dog lige passe lidt på. Jeg har lige arbejdet med et e-handels template hvor den kanoniske URL overalt på shoppen var domæne.dk/shop, dermed var det kun /shop der var blevet indekseret :)
Muha
Thomas Frost:
Et sted det også er godt at bruge er hvis man f.eks. bruger analytics sporingskoder. I de lidt ændre systemer man man komme til at lave DC content hvis ?noget=noget efter URL´en, men der bruger man også canonical URL til at fortælle at spørgsmåltegn + det efterfølgende betragtes som den kanoniske URL.
Er jeg helt gal på den hvis man ændre ? til # så google ikke ser det efter #'et ?
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.