Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wordpress kombineret med Prestashop

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Varde
Tilmeldt 12. Jan 11
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

hej allesammen Smile

Kan man godt lave en Wordpress hjemmeside, hvor én af fanerne er en webshop? Altså fx. Prestashop, som installeres i et subdomæne..

Hvis ja, hvordan får man dem til at kommunikere? Prestashop installeres i domæne/shop og WP siden får en fane der hedder "shop".

Det skal ikke være en decideret webshop, men muligheden for at købe en ydelse via hjemmesiden skal være der.. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:11

Hvis blot det er én eller få ydelser så vil jeg anbefale at kigge på e-shop plugins til Wordpress som fx WooCommerce og WO e-commerce.

Skal du have hjælp til at sætte det op, så send mig en PB :-) 

 iPhone 6

Fra Herfølge
Tilmeldt 27. Aug 10
Indlæg ialt: 318
Fra  Onlinebijobber.dk Styrketræningsprogram Skrevet kl. 19:14

Hvorfor ikke bare lave din shopdel i WP - f.eks. Woocommerce eller WP e-commerce.

Jeg arbejder selv i WP og har en shop i PS, men har svært ved at se argumenterne for at bruge PS sammen med WP, med mindre du skal bruge nogle egenskaber som kun PS har. (?)

Vedr. dit spørgsmål, hvad tænker du så på vedr. kommunikation? Når nogle klikker på dine fane der hedder shop, så kommer de jo over i PS, hvorfor WP ikke længere er interessant. Tænker du på hvis nogle registrerer sig som brugere i WP delen af siden, hvorfor du vil suge oplysninger med over i PS?

EDIT: Kom to min for sent.. Smile

Jeg har solgt digitale produkter (fx ebøger) for over en million kroner! Se hvordan du kan gøre det samme på Onlinebijobber.

Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 19:20

Hvis du mener "fane" som et menupunkt på hjemmesiden, så er det meget muligt, men hvis du mener "fane" som de punkter der er i backenden - så er det meget kompliceret, men ikke umuligt.

Hvis du skal have dem til at kommunikere, så du kan se evt. ordre og produkter på din WP installation, er en løsning at lave et API, der fungere som et mellemled mellem prestashop og wordpress. API'et henter alle produkter og ordre fra din prestashop løsning, og smider dem ind i din WP database og måske også omvendt(i hvert fald hvad andgår produkter).

En anden mulighed er at benytte sig af de eCom plugins, som WP har, så slipper du også for 2 systemer på en gang, men hvis man er afhængig af prestashops funktionaliteter, kan jeg godt se konflikten. Ellers er løsningen måske at benytte sig af et helt andet CMS med eCom integration.

Håber det var en lille hjælp :-)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)