Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Kapital - virker det?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:

Martin hvorfor laver i ikke en side som MyC4??

Jeg ved der er nogle skrappe krav til sådan en side og det bagved. Men jeg ville gerne investere i danske iværksættere. Hvis man kan sprede risikoen ud på flere emner ville flere hoppe på det. Hellere 100 iværksættere med 5.000 kr. en ½ mill til en Big Smile

Enig ! :-)

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:07

Remydk:

Jeg ved der er nogle skrappe krav til sådan en side og det bagved. Men jeg ville gerne investere i danske iværksættere. Hvis man kan sprede risikoen ud på flere emner ville flere hoppe på det. Hellere 100 iværksættere med 5.000 kr. en ½ mill til en Big Smile

Jeg er vild med ideen, men vi har bare pt. ikke musklerne til det.
Men hvis Amino Kapital blive en succes, så kan det jo være det baner vejen for andre spændende muligheder.
Lige nu skal vi have det her til at virke og så må se hvad vi så kan.
Men jeg vil meget gerne lave sådan en løsning.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:12

Nicolaj Thomasen:
Er det meningen at alle sider åbner i nyt vindue?

Nej, det er irriterende, det retter vi mandag.

Nicolaj Thomasen:
Er beløbene forhåndsindtastet? Nogle steder er der et 0 for meget, f.eks. 50.0000 kr.

Det er også en fejl, det retter vi også mandag.

Tak for det!

De bedste hilsner

Martin

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:43

Er det meningen at man SKAL have en aktiv annonce inde, før man kan kontakte en investorer?

Fandt en som jeg tænkte nok kunne have interesse i en af mine planer, men så skal jeg først oprette en annonce. Det tillader hverken min økonomi eller bedre halvdel mig at gøre. Så det vil være super fedt, hvis man kunne enten kontakte investorer uden selv at have en aktiv konto. Eller kunne kontakte dem efter X antal Amino Karma. Bare som et supplement. Så aktive brugere / brugere med mange karma point kunne få noget ud af det uden at skulle være nødt til, at kaste 600+ i en annonce.

Blot en fordel for folk, hvor budgettet strammer rigtig hårdt.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 18:47

Martin Thorborg:

Remydk:

Jeg er vild med ideen, men vi har bare pt. ikke musklerne til det.
Men hvis Amino Kapital blive en succes, så kan det jo være det baner vejen for andre spændende muligheder.
Lige nu skal vi have det her til at virke og så må se hvad vi så kan.
Men jeg vil meget gerne lave sådan en løsning.

De bedste hilsner

Martin

Hvis der er nogen der kan er det dig Martin. Hvad med at få Mads med på ideen?

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jonas:

Er det meningen at man SKAL have en aktiv annonce inde, før man kan kontakte en investorer?

Fandt en som jeg tænkte nok kunne have interesse i en af mine planer, men så skal jeg først oprette en annonce. Det tillader hverken min økonomi eller bedre halvdel mig at gøre. Så det vil være super fedt, hvis man kunne enten kontakte investorer uden selv at have en aktiv konto. Eller kunne kontakte dem efter X antal Amino Karma. Bare som et supplement. Så aktive brugere / brugere med mange karma point kunne få noget ud af det uden at skulle være nødt til, at kaste 600+ i en annonce.

Blot en fordel for folk, hvor budgettet strammer rigtig hårdt.

Hej Jonas

Ja, man skal have en aktiv annonce og ja den koster 499 kr. + moms og så kan du kontakte de investorer du har lyst til og selv have en aktiv annonce i 60 dage.
Der er to årsager til at det koster penge:

1: Vi er fri for at sortere og afvise en masse der gerne vil have en ny fladskærm, eller 700 kr. til papirclips. Investorer er ofte travle mennesker og serverer vi skidt for dem, så forsvinder de. Når folk betalt 500 kr. så tænker de sig om og det er det vi har brug for.

2: Amino har brug for pengene. Amino Kapital koster, når den er helt færdig, et sted mellem 150.000 - 300.000 kr. at bygge og så har Amino dertil 6 mand på fuld tid. Vi får ingen støtte fra staten eller noget andet sted fra, så vi skal bruge pengene, lige som du skal i din virksomhed.
Og så syntes jeg faktisk 500 kr. er rigtig billigt for at kunne kontakte pt. 13 investorer og i næste uge sikkert det dobbelte.

De bedste hilsner

Martin

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:02

Remydk:
Hvis der er nogen der kan er det dig Martin. Hvad med at få Mads med på ideen?

Jeg vil bestemt ikke afvise det, men vi har valgt den lette løsning først.
Bliver den en succes og noget der bidrager positivt til vores drift, så vil jeg meget gerne kigge på en "MyC4" eller Kickstarter løsning.

De bedste hilsner

Martin

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 19:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin Thorborg:
2: Amino har brug for pengene. Amino Kapital koster, når den er helt færdig, et sted mellem 150.000 - 300.000 kr. at bygge og så har Amino dertil 6 mand på fuld tid. Vi får ingen støtte fra staten eller noget andet sted fra, så vi skal bruge pengene, lige som du skal i din virksomhed.
Og så syntes jeg faktisk 500 kr. er rigtig billigt for at kunne kontakte pt. 13 investorer og i næste uge sikkert det dobbelte.

Det er klart. 

Nå, så må jeg jo pænt vente til, at mit budget tillader mig at satse 600 nogen kroner, uden at blive kastet i minus.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes prislejet virker fint. Det fjerner mange af de useriøse indlæg, og ville klart smide penge efter det hvis jeg havde et projekt som manglede funding.

Spørgsmål:
Vi står i en situation om ~6 måneder, hvor vi har en online forretning med masser af besøgende. Det som vi mangler er en partner som kan smide en masse timer ind som indskud (evt. også et symbolsk indskud). Her er det som sådan ikke en investor vi står og mangler, men en oplagt samarbejdspartner.

Kunne man forestille sig strukturen bag Amino Kapital ville kunne bruges til denne type forespørgsler også?

(Det kan være at man også kan det nu, men ud fra det jeg lige hurtigt har set var fokus meget på indskud af penge, og ikke så meget tid)

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 21:18

Hej Martin,

Har du overvejet en crowdfunding-platform ala kickstarter.com eller Booomerang.dk - bare for iværksættere og renset for hobby-projekter.

Synes selv denne tilgang er fantastisk fræk og muliggør en bred investor-tilgang til ens projekt da den enkelte investor kan byde ind med mindre beløb.

Et sådan forum med den eksponering du kan tilbyde vil være fantastisk for rigtig mange firmaer.

Tænker f.eks. på dengang vindmøllelauget Middelgrunden skulle etableres - her skulle der findes købere af deres andele fordelt på mange hoveder. Det lykkedes men havde sikkert være 10 gange nemmere med sådan en platform.

Eller helt aktuelt - Skagen bryghus.

Ved at søge mange små investorer får man mange ambassadører somforhåbentligt kan hjælpe en videre med viral markedsføring.

Bare en tanke.

Niels

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)