Der må være noget du har misforstået ... Jeg tror at det retten har bedt om er at du fremsender betalingskravet igen (det er jo det domspåtegningen er hæftet på)
Så du skal fremsende betalingespåkravet (med alt det retten har hæftet på) sammen med et brev hvor du beder om at sagen fortsættes ved politifremstilling. samt retsafgift for politifremstilling (kr. 400) (du er altså ved punkt 6)
Sags-gangen er normalt som følger:
1. indsendelse af betalingskrav
2. retten skriver til skyldner > Hvis skyldner svare ikke at ville anderkende kravet iværksættes civil retssag.
3. Hvis skyldner ikke svare giver retten betalingskravet en domspåtegning (svare til skyldner er dømt)
4. Retten indkalder skyldner (og kerditor hvis beløb over 2500) til fogedretten for at foretage udlægsforretning.
5. Hvis skyldner møder foretager retten udlægsforretning, eller der afgives insolevenserklæring - hvis skyldner ikke møder afsiges der kendelse om at sagen kan fortsættes ved politifremstilling (skyldner anholdes til fogedretten) eller udkørende fogedforretning (ud at besøge skyldner med fogeden)
6. Hvis skyldner ikke mødte indsender kreditor begæring om enten politifremstilling eller udkørende ff.
7. Retten får indfanget skyldner eller berammer udkørende ff.
Du er velkommen til at sende mig en mail hvis du vil have lidt hjælp, jeg tegner og fortæller gerne yderliger