Jeg har en webshop hvor jeg gerne vil at mine billeder tager sig ens ud med ens baggrund. Jeg har ingen erfaring mht billederedigering men ønsker selv at lære at skifte farven, da vi ofte skifter billeder på shoppen. jeg har fået anbefalet pixlr.com og leget lidt med det, men kan ikke rigtig få det til at virke som jeg vil
Nogen som kan hjælpe mig og er god til at forklare simpelt trin for trin?
MVH Helle
http://www.queeninfashion.dk/
Din online modebutik. Billig mode til piger og kvinder.
Jeg vil også anbefale Photoshop. Er dine produktbilleder klippet ud i forvejen - altså om du har dem på en gennemsigtig baggrund?
Hvis de ikke er skåret ud, er der ikke umiddelbart nogen "nem" måde at ordne det på. Alt afhængig af billedet, så kan det være en større eller mindre opgave at fritlægge billeder.
At tilføje en baggrund til et fritlagt billede er til gengæld ikke så svært :)
Kan personligt kun tale om Photoshop, men du kan eventuelt tage et kig på lynda.com. Det koster lidt penge, men så får du også "videoundervisning" i rigtig god kvalitet.
Jeg har selv i tidernes morgen brugt det. Skal man lære det, så skal man prøve sig frem. Jeg tror umiddelbart ikke en forklaring i trin på skrift herinde, vil være den store hjælp.
Hvis du selv skal skrabe det fri vil jeg nok bruge et værktøj som Gimp. Det kan lige lidt mere end pixlr.
Det er et stort arbejde i begge programmer, fordi du nok ender med at bruge frihånd og lasso tool på det meste hvis du ikke har en meget neutral baggrund.
Gimp bliver brugt af rigtig rigtig mange til vilde ting, så der er masser af youtube videoer. Helt sikkert også nogen med idéer til hvordan du mest effektivt fritlægger.
Investerer du i Photoshop Elements (vist nok omkring 800 kroner), så vil jeg tro du kan spare din timeløn hjem fordi du simpelthen bare har mere effektive værktøjer! Prøv eventuelt 30 dage gratis på adobe.com (med photoshop og photoshop elements kan du jo faktisk få super software de næste 60 dage;))
Ellers prøv en service som remove the background. Jeg synes det så ret billigt ud da jeg tjekkede det.
Tak for jeres svar. da jeg så ofte skifter billeder da jeg kun får 1 max 2 hjem af hver style, bliver det ret dyrt i længden at få andre til at fritlægge billeder for mig.
de fleste anbefaler photoshop, men læser stadig mange steder på nettet osv at pixlr har samme platform mere eller mindre. Har leget lidt med det, men enten ryster jeg meget på hånden eller også gør jeg det forkert, for synes det er enormt svær at tegne en pæn linje rundt om modellen :-)
http://www.queeninfashion.dk/
Din online modebutik. Billig mode til piger og kvinder.
Tak for jeres svar. da jeg så ofte skifter billeder da jeg kun får 1 max 2 hjem af hver style, bliver det ret dyrt i længden at få andre til at fritlægge billeder for mig.
de fleste anbefaler photoshop, men læser stadig mange steder på nettet osv at pixlr har samme platform mere eller mindre. Har leget lidt med det, men enten ryster jeg meget på hånden eller også gør jeg det forkert, for synes det er enormt svær at tegne en pæn linje rundt om modellen :-
Spørgsmålet er om et par kroner ikke er givet meget godt ud, hvis du selv bruger særlig meget tid på det :-) Det er selvfølgelig op til dig selv, hvad din tid er værd i penge.
Jeg kender ikke pixlr, ville selv investere i Photoshop.
Ja, det er sindsygt svært i programmer som Pixlr fordi markeringsværktøjet ikke er specielt avanceret. Havde du en wacom tablet var du måske lidt bedre stillet, men den koster også penge.
Pixlr har også samme grundlæggende elementer, men de er bare meget skrabede i forhold til Photoshop. Med Gimp kommer du en del af vejen, men langtfra helt derhen.