Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal man overveje ifm brug af billeder (i WP)?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Indlæg ialt: 406
Fra  FokusH Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg kan se, at nogle af de sider, jeg er ved at skrive til mit site, bliver temmelig billedtunge. Det drejer sig om, at jeg gennemgår hvordan man bruger særlige søgedatabaser, og derfor snupper en del skærmbilleder (dog max. 10 pr side).

Nu er jeg nervøs for, om det bliver for tungt altså om loadningen af siderne kommer til at tage for lang tid?!

Mine billeder, som altså er kopier af skærmbilleder, er i png-format og i snit på 150 KB - det er vel ikke for meget?

Et eksempel er her: http://godestudievaner.dk/ulrichsweb/ - billen i den øverste bjælke er blot for hyggens skyld, så længe jeg arbejder på version 0 af sitet. Den skal skiftes siden. Men de øvrige billeder ...?

Nu sidder jeg ikke på en super-hurtig forbindelse, så det kan være, jeg opfatter loadningstiden langsommere end gennemsnittet vil gøre. Men alligevel.

Nogen kommentarer? Jeg vil gerne have det på plads inden jeg kaster mig over at skrive 5 vejledninger mere!

/Marianne

Fra Assens
Tilmeldt 9. Jun 10
Indlæg ialt: 839
Fra  S17 Skrevet kl. 18:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Marianne.

150 KB i snit er meget, når man snakker op til 10 billeder per side. Det jeg vil råde dig til, er at du resizer de billeder du har på hjemmesiden. Sådan at billederne er den størrelse, som du viser på hjemmesiden.

Ligenu viser du billederne på hjemmesiden i størrelsen 584 x 380, eller ihvertfald noget der ligger deromkring. Hvis vi nu tager et tilfældigt billede som du viser på siden, som her http://godestudievaner.dk/wp-content/uploads/2012/07/Ulrichsweb-4-1024x489.png - så er størrelsen 1024 x 489. Du vil altså kunne spare en del pixels - derved KB - ved at resize billederne, så de er den størrelse du gerne vil have dem, i stedet for at "hjemmesiden" skal gøre det.

De bedste hilsner

Frederik

Følg med på min blog omkring økonomi, crowdlending og det at være ung investor

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 19:22

Hej Frederik

Det lyder aldeles fornuftigt. Det går jeg igang med. Tak skal du ha'. 

Det er da vist heller ikke smart sådan som jeg har fået navngivet billederne - mon ikke jeg skal finde på et mere optimalt filnavn?

mvh

Marianne

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 21:22
Der findes et WP plugin, der hedder WP Smush.it. Det gør det samme som smush.it bare automatisk med alle de billeder, du uploader. Det kan nemt give dig 10-20% mindre billeder (i kb) alt i alt.

/ Anders
Fra Chiang Mai. Thailand
Tilmeldt 11. Jul 06
Indlæg ialt: 801
Fra  DennisKjaergaard.com Skrevet kl. 21:45

Jeg vil også anbefale at du ændre billedernes størrelse til den strørrelse som de skal vises i på siden.

Du kan også overveje et plugin til Wordpress der hedder lazy load. Så loader billederne først i takt med at man scroller ned på siden.

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 15:41

Dennis Kjærgaard:

Jeg vil også anbefale at du ændre billedernes størrelse til den strørrelse som de skal vises i på siden.

Det var min plan, men det duer alligevel ikke, for folk skal kunne klikke på den enkelte billede og se detaljerne på det. 

Dennis Kjærgaard:
Du kan også overveje et plugin til Wordpress der hedder lazy load. Så loader billederne først i takt med at man scroller ned på siden

Super - sammen med smush.it giver det bedre resultater.

Tak skal I ha'

mvh

marianne

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 16:44

Hej Marianne,

Du kan bare lave et link til billedet i stor størrelse, og så lade det billede du viser på siden i WP være det, hvis størrelse du har tilrettet og som er blevet smushed med smush.it.

Det billede der kommer frem ved klik kan være det af god kvalitet (utilrettet mht størrelse).

Sammen med "lazy load", som jeg ikke kender, skulle du være godt kørende mht. billeder

/Anders

Fra København
Tilmeldt 22. Aug 11
Fra  FokusH Skrevet kl. 17:22

Anders Nielsen:
Du kan bare lave et link til billedet i stor størrelse, og så lade det billede du viser på siden i WP være det, hvis størrelse du har tilrettet og som er blevet smushed med smush.it.

Ja - det var selvfølgelig en endnu bedre mulighed! Gosh - der er mange ting at holde styr på ;-)

/Marianne

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)