Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan importerer jeg fra kina?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Mar 11
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hej alle!

Jeg har længe haft nogle idéer til produkter man kan importerer fra kina, men jeg ved ikke hvordan jeg gør?

Hvordan kommer jeg igang?

 

tak på forhånd :)

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Sådan i grove træk...

1) CVR registrering - husk at blive importørregistreret. Anbefaler også at du ansøger om kredit hos Skat i samme omfang. (det er blot to steder i ansøgningen, at du skal krydse af)

2) Opsøg leverandører i Kina. Sørg for at det er den korrekte producent, ikke blot en sælger.
 - Lav beregninger med told, moms, distribution.

3) Bestil samples, vurdér kvaliteten.

4) Bestil en større sending.
- Arrangér evt. med en speditør, såfremt du ikke er toldkyndig - Er det den samme varer, som du altid bestiller, så få evt. den første fortoldning lavet, herefter er det blot at tilpasse godsdetaljerne.
- Vær opmærksom på incoterms. Mine erfaringer er, at det er mest rentabelt/fordelagtigt, at du selv har kontrol over fragten, hvorved du undgår en økonomisk overraskelse ved ankomst til Danmark.


Hvis jeg kan være behjælpelig i processen, så er du velkommen til at kontakte mig herinde :-)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Becker Consult | jacobbecker.dk:
- Vær opmærksom på incoterms. Mine erfaringer er, at det er mest rentabelt/fordelagtigt, at du selv har kontrol over fragten, hvorved du undgår en økonomisk overraskelse ved ankomst til Danmark.

Jeg vil blot tilføje, at det (selv have kontrol over fragten) gør du bedst ved at købe FOB (Kina Havn). Spørg et par danske Speditører om nogle ALL IN priser for din forsendelses størrelse eller få et gradueret tilbud hvis dine varer skulle komme hjem i forskellige mængder (og benchmark).

Du kunne spørge DSV, Primecargo, Kuehne + Nagel, DHL og Blue Water om priser.

Hvis du er blevet forvirret eller vil have lidt hjælp med ovenstående, så send mig en PM, ellers har Becker Consult jo beskrevet det meste.

Ha en super dag!

/

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal med, at hvis du skal være mere sikker på, at det er en producent og ikke en sælger, så må du en tur derud. Finnair flyver rimeligt billigt til kina men der er mange andre
Selv når du er igang, vil jeg stærkt anbefale personlig kontakt og kontrol af produktion osv. Evt kunne du alliere dig med andre der impoterer, søg dem ex via amino. Der sidder også skandinaver i HK og Kina og kan hjælpe med sourcing, men det er jo et led der så også koster penge
Held og lykke med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal med, at hvis du skal være mere sikker på, at det er en producent og ikke en sælger, så må du en tur derud

Helt enig med Cookie + et lille tillæg.

jeg skrev lige for en time siden i en anden tråd, så jeg stjæler lige fra mig selv:

1) Tager til Asien og ser dem i øjnene

2) Tjekker kvalitet og opsætter kriterier for samarbejde

3) Finder en QC leverandør til fremtidige leveringer

4) Hvis budgettet ikke er til rejse, så bed leverandøren om nogle "Trade references" i Europa el. USA og tjek dem

//

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Tilmeldt 1. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Jeg har boet i Kina i 7 år og har selv startet virksomhed op og har en masse venner og bekendte som også har gang i import fra Kina. Jeg har samlet en masse brugbar information til dig, der gerne vil vide mere om hvordan man importerer fra Kina. Se her: http://www.kinaimport.net/

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hej Dalle.

Vi har et setup på import fra Kina, såfremt at det har din interesse er du velkommen til at kontakte mig på bg@bendixtransport.dk og eller 28454443

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)