eg er ikke matematiker, så jeg tager forbehold for regnefejl eller fejl i opstillingen, men selvom vi regner med at man i dag sidder med to aktier har man stadig købt til 1695 for 5 år siden og sidder i dag med værdi for 134, hvis man undervejs har fået fordoblet antallet af aktier.
Nå, nu tvinger du mig ud i lidt research 
Jeg huskede forkert. Det var 1:3. Dvs. at for hver aktie man havde, kunne man købe 3 stk. af de nye til den lavere kurs. Udnyttede man denne option, ville man altså have 4 aktier i stedet for en (Eller måske kun 3. jeg er ikke helt med på hvordan det fungerer).
Den lange version
Den korte version
Dejligt med lidt detaljer.
Så mit regnestykke holder altså eftersom den "favorable" kurs man kunne købe aktier for var 68 og kursen nu er 66. Det betyder altså at hoppede man på det tilbud, have man i dag haft 4 aktier, men havde tabt lidt flere penge, da man jo havde købt yderligere 3 aktier til kurs 68, som nu kun er 66 kr. værd.
Læg i øvrigt mærke til at den aktieemission ikke skete fordi FCK havde nogle spændende projekter der skulle investeres i, nej 90 % gik direkte til Nordea fordi man havde gjort så dårlige forretninger og var nødt til at nedbringe den gigantiske gæld som ikke dækkedes af aktiverne.
I øvrigt tog jeg fejl omkring hvor meget de er faldet fra toppen. I maj 2007 lå aktien i kurs 1999, så faldet er større end jeg skrev tidligere.
Aktien har aldrig været lavere, selv i 1997 ved introduktionen kostede den næsten 2 1/2 gang så meget som i dag.
Men igen, jeg siger ikke FCK er værre end så mange andre fodboldklubber, men det med de er bedre til at drive forretning end alle andre, afspejles ikke af aktiekursen. De har også ligesom så mange andre fodboldklubber tabt flere penge de sidste 5 regnskabsår, end de har tjent. Men de har skabt et stærkt brand og været med til at sætte dagsordenen i dansk fodbold og det må man have respekt for.