Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold = Brøndby og suppen

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

Nils Pedersen:
Verdensøkonomien lige nu er bare SÅ VANVITIG hårdt ramt, ikke mindst pga. bankernes fejltagelser og mest mærkelige investeringe, gøren og laden.

Men alligevel fik Brøndby MANGE millioner af Kasi Jesper. Jeg kan ikke huske tallet, men er det ikke 60 millioner de har fået af ham? Hvad fik de ud af det?

Problemet i Brøndby, og mange andre fodboldklubber, er at de ikke kan finde ud af at drive forretning, de bruger konstant flere penge end de tjener.

Det er ærgerligt at se verdensøkonomien skal blandes ind i Brøndbys dårlige forretninger, der har været investorer klar (var det ikke Schmeichel der stod klar med 200 mill?), men der blev jo sagt nej fra Brøndby. Verdenssøkonomien kan ikke undskylde brøndbys dårlige dispositioner.

Brøndby har først og fremmest brug for en ændring af aktiestrukturen så det bliver interessant at investere i klubben. Derudover må man acceptere at man ikke er kongerne af dansk fodbold, så man i hårde tider skal rende og sige nej til 200 mill. Kort sagt, der er brug for fornuft hvis Brøndby skal op igen.

P.S. Jeg er ikke fan af nogen fodboldklub, og jeg er ikke ekspert på nogen måde, ovenstående er blot lidt lommefilosofi.

Helt enig... Jeg mener investergruppen fra england tilbød dem 11 mio pund - Hvilket svare til omkring 105 mio - Som de sagde nej til. Derefter var Schmeichel på banen og tilbød 200 mio. samt at han kunne få pladsen som sportsdirektør (Husker jeg rigtig ???) Det er jo SÅ vanvittigt, at man siger nej tak til de beløb.

1) er at de ikke har forstand på at drive en sund og fornuftig forretning, hvor de (ligesom i gamle dage) spøtter talenter ud.
2) PB er stadig en del af amatør foreningen - Og jeg kunne godt forestille mig ham og BW blive kuppet ud af en investor gruppe (Måske Kasi ?)
3) Se på Brøndby's lønninger kontra eksempelvis OB's, Aab's, AGF's og FC Nordsjælland - Se blot Jan k. løn der efter rygte skulle ligge omkring 350k + For en der ikke får meget spilletid. Gad vide hvad Mikke Thyge og Krohn de får i løn...

Brøndbys lønninger har i mange år været i positiv retning fordi de netop endte i min. top 2 + gode præstationer i Europa League - Og det er bl.a. noget af det der for Brøndbys økonomi til at gå i kulkælderen for de man ikke har justeret lønningerne efter hvordan spillerne reelt har præsteret..

- Ja vi kommer ikke uden om det - Men se blot på sidste sæson, hvilket var katastrofalt!

Jeg er 30-40% sikker på de nok skal overleve.. Det bliver uhyre tæt. Se bare SønderjyskE hvilken start de har fået på de to kampe.
Grunden til at jeg er ikke er mere sikker, er at PB+venner og deriblandt BW skal trække sig helt ud af klubben og amatørklubben - Ny struktur i ledelsen og bestyrelsen, samt ny hovedsponsor, investor. Banker, investore og hovedsponsør vil ikke nærme sig Brøndby så længe PB/BW stadig har indflydelse - Desværre! 

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:31

Thomas Frost:
eg er ikke matematiker, så jeg tager forbehold for regnefejl eller fejl i opstillingen, men selvom vi regner med at man i dag sidder med to aktier har man stadig købt til 1695 for 5 år siden og sidder i dag med værdi for 134, hvis man undervejs har fået fordoblet antallet af aktier.

Nå, nu tvinger du mig ud i lidt research Big Smile

Jeg huskede forkert. Det var 1:3. Dvs. at for hver aktie man havde, kunne man købe 3 stk. af de nye til den lavere kurs. Udnyttede man denne option, ville man altså have 4 aktier i stedet for en (Eller måske kun 3. jeg er ikke helt med på hvordan det fungerer).

Den lange version

Den korte version

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 146
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 12:45

Jan k. Har en løn på 450.000.

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 22:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Weekendens kampe hvem bliver amino champ ? 1 point for at ramme rigtigt med 1 - x -2 - 1 point mere for rigtig resultat,

Mit bud

Ac Horsens - Fcm -  2  - 1-2

Fck - Aab -         -  x  - 1-1

Efb - Sønderjyske -  2- - 1-3

Randers - Agf      -  2  - 2-3

Fcn - OB            -  1  - 2-0

Bif - Sif             -  1  - 2-1Big Smile

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 22:57

Nikolaj Møller:

Weekendens kampe hvem bliver amino champ ? 1 point for at ramme rigtigt med 1 - x -2 - 1 point mere for rigtig resultat,

Mit bud

Ac Horsens - Fcm -  2  - 1-2

Fck - Aab -         -  x  - 1-1

Efb - Sønderjyske -  2- - 1-3

Randers - Agf      -  2  - 2-3

Fcn - OB            -  1  - 2-0

Bif - Sif             -  1  - 2-1Big Smile

Du er velkommen til at besøge mit nye "for sjov" sideprojekt: http://hvordanenderkampen.dk

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 04:34

igang:

Thomas Frost:
eg er ikke matematiker, så jeg tager forbehold for regnefejl eller fejl i opstillingen, men selvom vi regner med at man i dag sidder med to aktier har man stadig købt til 1695 for 5 år siden og sidder i dag med værdi for 134, hvis man undervejs har fået fordoblet antallet af aktier.

Nå, nu tvinger du mig ud i lidt research Big Smile

Jeg huskede forkert. Det var 1:3. Dvs. at for hver aktie man havde, kunne man købe 3 stk. af de nye til den lavere kurs. Udnyttede man denne option, ville man altså have 4 aktier i stedet for en (Eller måske kun 3. jeg er ikke helt med på hvordan det fungerer).

Den lange version

Den korte version

Dejligt med lidt detaljer.

Så mit regnestykke holder altså eftersom den "favorable" kurs man kunne købe aktier for var 68 og kursen nu er 66. Det betyder altså at hoppede man på det tilbud, have man i dag haft 4 aktier, men havde tabt lidt flere penge, da man jo havde købt yderligere 3 aktier til kurs 68, som nu kun er 66 kr. værd.

Læg i øvrigt mærke til at den aktieemission ikke skete fordi FCK havde nogle spændende projekter der skulle investeres i, nej 90 % gik direkte til Nordea fordi man havde gjort så dårlige forretninger og var nødt til at nedbringe den gigantiske gæld som ikke dækkedes af aktiverne.

I øvrigt tog jeg fejl omkring hvor meget de er faldet fra toppen. I maj 2007 lå aktien i kurs 1999, så faldet er større end jeg skrev tidligere.

Aktien har aldrig været lavere, selv i 1997 ved introduktionen kostede den næsten 2 1/2 gang så meget som i dag.

Men igen, jeg siger ikke FCK er værre end så mange andre fodboldklubber, men det med de er bedre til at drive forretning end alle andre, afspejles ikke af aktiekursen. De har også ligesom så mange andre fodboldklubber tabt flere penge de sidste 5 regnskabsår, end de har tjent. Men de har skabt et stærkt brand og været med til at sætte dagsordenen i dansk fodbold og det må man have respekt for.

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 22:16

INGEN bud på resultater ?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:50

Du kan da godt få et par hurtige bud :o)

ACH - FCM : 2 ( 0 - 2)

FCK - AaB: X ( 1 - 1)

EFB - SE: 2 ( 1 - 2)

RFC - AGF: 1 (2 - 1)

FCN - OB: 1 ( 3 - 1 )

BIF - SIF: 2 ( 0 - 1)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 22:54

Spændende så er vi da to der konkurrere

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 22:29

DEJLIg sejr til dem der holder med brøndby. 

Side 5 ud af 6 (53 indlæg)