Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fodbold = Brøndby og suppen

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Var det ikke netop FCK (eller moderselskabet som holder fodboldforretningen oppe), som fik et underskud på ca 250 millioner i 2010?

Jo (Bortset fra årstallet)

Thomas Frost:
Er det ikke netop fodboldforretningen i FCK der kendetegnes ved at blive holdt oppe af de andre aktiviteter?

Nej det er ved at være nogle år siden det har været sådan.

Thomas Frost:
Var det ikke FCK der bogførte deres fitness forretning til flere hundrede millioner, mens krisen var allerværst, så de med nød og næppe havde en egenkapital i plus, så investorerne ikke skulle smide ekstra penge i selskabet?

Jo, til gengæld "hviskes der nu i krogene" om at man bevidst har nedskrevet værdierne alt for meget. De kan selv regne ud hvorfor :o)

Med hensyn til aktieværdien, så skete der også noget "hukos pokus" for nogle år siden, der forringede værdien. Jeg er ikke aktionær og har i øvrigt ikke meget forstand på aktiehandel. Men jeg mener at de lavede en stor aktieemission for at lukke et stort hul, og i den forbindelse blev stk. prisen naturligt reduceret. Så jeg tror ikke at den samlede aktieværdi er faldet med 90%, men den er helt sikkert faldet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:15

Emil S:

Min aktie har godt nok været oppe på de 1300 +... Men hvordan kan du referer til finanskrisen? Alle havde sgu da krise der.. Jeg købte min fck aktie den gang den var på 100 kr. Og jeg sælger den aldrig. (FckFC Mentalt spin)

Nej jeg har heller aldrig sagt at dine aktier har været oppe på 1300 +, jeg siger at aktiekursen generelt er faldet ekstremt meget de sidste 5 år.

Jeg refererer i øvrigt ikke til finanskrisen.

Jeg udtaler mig om den generelle måde FCK driver forretning på. Oftest går det ud på at have sideforretninger som holder fodbolddelen oppe. De sideaktiviteter har desværre i høj grad været luftige projekter som for 90 eller 95 procent af været sat i gang for lånte penge.

Jeg er klar over det har været måden at mange har drevet forretning på, men du får mig ALDRIG til at sige det er en god måde. Hvis du læser lidt finanshistorie vil du vide at krise altid har været afløst af recession afløst af krise afløst af recession. Hvis man ligesom FCK og andre indretter din forretning så den er så risikobetonet at man ikke kan klare de recessioner man 100 % VED kommer, er man bare ikke særlig smart.

En ting man kan gøre er at lade være med at geare sine investeringer. Man tjener godt nok mindre, men ens samlede risiko bliver også langt mindre i forbindelse med de recessioner vi VED kommer fra tid til anden.

Synes du selv det er svært at forudse der kommer krise en gang imellem. Prøv bare at se tilbage.

2008 finanskrise

2000 dotcom boble, dog afværget til dels af enorme mængder likviditet der blev smidt på markederne af centralbankerne

1993 krise med stor arbejdsløshed og mange tvangsauktioner

1980´erne også kaldet "fattigfirserne", første halvdel hed krise så kom kartoffelkuren i 1987 som satte gang i tvangsauktionerne

1970´erne energikrisen i slutningen

Vi har i øvrigt også haft to verdenskrige og den store depression i 30´erne.

Er det virkelig svært at se der kommer større og mindre kriser ca konstant i vores verden? Bør man derfor ikke drive sin forretning udfra den præmise at man ikke sætte sine investeringer og lån hårdere end at man kan klare disse kriser som vi jo VED kommer. Det lader til at hver gang vi har optur, så glemmer folk fuldstændig historien og tror at opturen varer ved evigt.

Sådan er det ikke og sådan bliver det aldrig.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:22

igang:
Med hensyn til aktieværdien, så skete der også noget "hukos pokus" for nogle år siden, der forringede værdien. Jeg er ikke aktionær og har i øvrigt ikke meget forstand på aktiehandel. Men jeg mener at de lavede en stor aktieemission for at lukke et stort hul, og i den forbindelse blev stk. prisen naturligt reduceret. Så jeg tror ikke at den samlede aktieværdi er faldet med 90%, men den er helt sikkert faldet :o)

Den der var nu ikke noget hokus pokus. FCK havde gjort så dårlige forretninger at man var nødt til at lave en aktieemission. Derved udvandes kursen på de eksisterende aktier.

Så det fald du ser er stadig helt korrekt i forhold til hvis du havde investeret for 5 år siden.

Når man pludselig udsteder nye aktier, f.eks. 20 %, så flader værdien af de eksisterende aktier jo selvfølgelig. Så der er ikke så meget hokuspokus i det, og talene set fra investors side passer.

Havde jeg sat 100 kr. i FCK aktier for 5 år siden havde jeg haft 4 kr. i dag. Jeg kan ikke huske om eksisterende investorer fik mulighed for at købe de nye aktier til "favorabel" pris, så lad os være flinke og sige at man i stedet havde haft 7 kr. ud af de 100 kr. Så er det altså stadig ikke nogen god forretning.

Men for lige at skelne så ser jeg på hvor meget værdien er faldet for investor, altså hvor meget investeringen har tabt. Det er muligt at selskabet ikke har mistet så meget værdi, men det er jo klart når man løbende skyder penge ind ved en aktieemission. Men set fra investorernes side har det ikke været nogen god forretning, ligesom med de fleste fodboldaktier.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:30

@Thomas

Jeg skal lige høre. Ser du nogensinde fodbold? Alle klubber kæmper. Men med FCKs flotte placeringer i CL, så har de fået en lidt større pengepung. 

Thomas Frost:
Nej jeg har heller aldrig sagt at dine aktier har været oppe på 1300 +, jeg siger at aktiekursen generelt er faldet ekstremt meget de sidste 5 år.

Og jeg er 100% enig. Men Anno 2012, så ved de hvor de har pungen. (Lyder forkert)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:31

Thomas Frost:
Havde jeg sat 100 kr. i FCK aktier for 5 år siden havde jeg haft 4 kr. i dag. Jeg kan ikke huske om eksisterende investorer fik mulighed for at købe de nye aktier til "favorabel" pris, så lad os være flinke og sige at man i stedet havde haft 7 kr. ud af de 100 kr. Så er det altså stadig ikke nogen god forretning.

Så skal du være glad for du ikke har en Brøndby Aktie..

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 09:38

Emil S:
Jeg skal lige høre. Ser du nogensinde fodbold? Alle klubber kæmper.

Ja det var jo præcis min pointe til at begynde med Smile Men du mente FCK var anderledes hvilket jeg ikke er enig i. Min pointe er netop at fodboldklubber generelt ikke sætter tæring efter næring. Se bare hvor mange penge AGF har fået skudt i klubben af Kurt Andersen for nogle år tilbage.

Det er i øvrigt rigtigt godt du er tilfreds med FCK, så gør de det jo godt for fans´ne, hvilket jeg synes mange fodboldklubber gør.

P.S. Jeg ser næsten aldrig fodbold, de klip der lægges ud på f.eks. tv2sport har jeg ikke adgang til at se her fra Indonesien, og jeg har i øvrigt ikke fjernsyn. Jeg synes faktisk ofte der er mere spændende at læse regnskaber end at se fodbold. Jeg ser dog lidt CL fra tid til anden, problemet er at det er midt om natten hernede, på en hverdag, og jeg har jo en forretning at passe, så det er kun de største kampe jeg ser.

Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 09:41

Thomas Frost:

Emil S:
Jeg skal lige høre. Ser du nogensinde fodbold? Alle klubber kæmper.

Ja det var jo præcis min pointe til at begynde med Smile Men du mente FCK var anderledes hvilket jeg ikke er enig i. Min pointe er netop at fodboldklubber generelt ikke sætter tæring efter næring. Se bare hvor mange penge AGF har fået skudt i klubben af Kurt Andersen for nogle år tilbage.

Jeg mener bare at FCK har 2% mere styr på det end de andre. Set i forhold til de spillere de har. Og penge de bruger på os fans. Jeg er rigtigt godt tilfreds.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:56

Thomas Frost:
Den der var nu ikke noget hokus pokus. FCK havde gjort så dårlige forretninger at man var nødt til at lave en aktieemission.

Jeg er så meget med på aktiemarkedet at jeg ved at der ikke er noget hokus pokus i en aktieemission :o)

Men jeg mener at huske at jeg læste et eller andet om at de også fordoblede aktieantallet, eller et eller andet i den stil. Dvs. at du i stedet for 1 lige pludselig havde 2 stk á den lave værdi (Jeg kan ikke huske tallet nøjagtigt). De lavede i hvert fald et eller andet "smart" i forbindelse med emisisionen, der - ud ud over det almindelige fald i værdien - gjorde at den enkelte aktie faldt.

Jeg kan ikke lige finde links til at bakke min påstand op, men jeg føler mig overbevist om at de findes. Dermed ikke sagt at de har mistet værdi, for det har de, men jeg er ret sikker på at 90% er skudt meget forbi :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 10:43

igang:
Dermed ikke sagt at de har mistet værdi, for det har de, men jeg er ret sikker på at 90% er skudt meget forbi :o)

Vi kan da godt regne med at man købte en aktie for 5 år siden og i dag sidder med to.

Kurs for 5 år siden 1695

Kurs i dag 67

Værdi af to aktier 134

134/1695 -1 *100 = 92 %

Jeg er ikke matematiker, så jeg tager forbehold for regnefejl eller fejl i opstillingen, men selvom vi regner med at man i dag sidder med to aktier har man stadig købt til 1695 for 5 år siden og sidder i dag med værdi for 134, hvis man undervejs har fået fordoblet antallet af aktier.

Med mindre udregningen ikke er korrekt eller der er andre ting der ikke er taget forbehold for, er værdien investor har mistet stadig over 90 % selv med en fordobling af antallet af aktier.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Mikael christiansen:

Nikolaj Møller:

Så kører Brøndby i samme Rille som de har gjort i mange år nu. PT ligger de til nedrykning 0 point i to kampe.

er det ikke lidt hurtigt sige de ligger helt nede i der er kun spillet 2 kampe  hvad jeg kan læse mig til er der 33 runder så jeg mener der er masser af kampe tilbage endnu

Jo det mener jeg også - Selvom Rommedahl sagde for nylig i TV2 Sporten at de skulle vinde de side 31 kampe Geeked - Og han mente at Brøndby havde materialet til det... Haha De to dummeste kommentare, selvom manden har ret - Vi skal vinde de sidste 31 kampe Skype-BigSmile 

Side 4 ud af 6 (53 indlæg)