Jo (Bortset fra årstallet)
Nej det er ved at være nogle år siden det har været sådan.
Jo, til gengæld "hviskes der nu i krogene" om at man bevidst har nedskrevet værdierne alt for meget. De kan selv regne ud hvorfor :o) Med hensyn til aktieværdien, så skete der også noget "hukos pokus" for nogle år siden, der forringede værdien. Jeg er ikke aktionær og har i øvrigt ikke meget forstand på aktiehandel. Men jeg mener at de lavede en stor aktieemission for at lukke et stort hul, og i den forbindelse blev stk. prisen naturligt reduceret. Så jeg tror ikke at den samlede aktieværdi er faldet med 90%, men den er helt sikkert faldet :o) |
Emil S:Min aktie har godt nok været oppe på de 1300 +... Men hvordan kan du referer til finanskrisen? Alle havde sgu da krise der.. Jeg købte min fck aktie den gang den var på 100 kr. Og jeg sælger den aldrig. (FckFC Mentalt spin)
Nej jeg har heller aldrig sagt at dine aktier har været oppe på 1300 +, jeg siger at aktiekursen generelt er faldet ekstremt meget de sidste 5 år.
Jeg refererer i øvrigt ikke til finanskrisen.
Jeg udtaler mig om den generelle måde FCK driver forretning på. Oftest går det ud på at have sideforretninger som holder fodbolddelen oppe. De sideaktiviteter har desværre i høj grad været luftige projekter som for 90 eller 95 procent af været sat i gang for lånte penge.
Jeg er klar over det har været måden at mange har drevet forretning på, men du får mig ALDRIG til at sige det er en god måde. Hvis du læser lidt finanshistorie vil du vide at krise altid har været afløst af recession afløst af krise afløst af recession. Hvis man ligesom FCK og andre indretter din forretning så den er så risikobetonet at man ikke kan klare de recessioner man 100 % VED kommer, er man bare ikke særlig smart.
En ting man kan gøre er at lade være med at geare sine investeringer. Man tjener godt nok mindre, men ens samlede risiko bliver også langt mindre i forbindelse med de recessioner vi VED kommer fra tid til anden.
Synes du selv det er svært at forudse der kommer krise en gang imellem. Prøv bare at se tilbage.
2008 finanskrise
2000 dotcom boble, dog afværget til dels af enorme mængder likviditet der blev smidt på markederne af centralbankerne
1993 krise med stor arbejdsløshed og mange tvangsauktioner
1980´erne også kaldet "fattigfirserne", første halvdel hed krise så kom kartoffelkuren i 1987 som satte gang i tvangsauktionerne
1970´erne energikrisen i slutningen
Vi har i øvrigt også haft to verdenskrige og den store depression i 30´erne.
Er det virkelig svært at se der kommer større og mindre kriser ca konstant i vores verden? Bør man derfor ikke drive sin forretning udfra den præmise at man ikke sætte sine investeringer og lån hårdere end at man kan klare disse kriser som vi jo VED kommer. Det lader til at hver gang vi har optur, så glemmer folk fuldstændig historien og tror at opturen varer ved evigt.
Sådan er det ikke og sådan bliver det aldrig.