Jeg har betalt løn til en deltidsmedarbejder via Danløn tilbage i apr. Men nu har jeg fået et brev hvor der står at jeg ikke har betalt a-skat og arbejdsmarkedsbidrag i maj, og skat vil have at jeg skal betale 8000kr. + 800 i gebyr for at de skal regne og rykke for pengene. Men jeg har ikke betalt til mig selv i maj, juni og juli da virksomheden ikke har tjent penge. Efter en lang samtal med SKAT fandt jeg ud af at man skal ind på SKAT og lave nulindberetning, selv om man ikke har betalt løn. Men jeg får nederste beskeden, og jeg ved ikke hvad der menes med at virksomheden ikke er registreret...
Du skal finde ud af hvem der er dit skatte center og der ringer du så til og anmoder om en kontaktperson der kan hjælpe dig med en afklaring af dette. Hvis du ikke kan det så skriv til mig jeg har en kontakt person i Korsør skattecenter der kan det der!
I danløn, indberteninger kan du 0 indberette, men måske ikke tilbage fra april/maj Gebyr 800 kr kan jag fatte, men de 8000'kr i skat må de da ha fra at du har indberettet en løn via danløn. Har du haft medarbejderen der ikke skulle ha løn hakket af som aktiv, og kørt en lønbogføring i danløn til ham?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Det kan godt være du mangler at blive registreret som arbejdsgiver, men såfremt du bruger danløn - skal du huske at nulangive i det måneder via Danløn, at du ingen løn har og det kan du finde via deres hjemmeside, når du er logget ind.
De kr. 8000,00 er vel bare en skønsmæssig ansættelse i har sat dig til plus gebyr. De 8000 kr vil jeg få rettet til nul enten via en efterangivelse eller ringe til dem.
De 800 kr. tror jeg desværre du slipper for men prøv ad.
Så husk DANLØN hver måned også selvom der ikke er løn