Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er min side værd - ved salg

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg går og tænker på at jeg måske vil sælge min hjemmeside, men har i den forbindelse ingen ide om hvad hjemmesiden er værd, og hvilke parametre der spiller ind her.

Siden er en slags spil, og har brugerne er i aldersgruppen 13-18, dog også med en del yngre og ældre brugere. Siden har 1300 aktive brugere, med ca 1300 unikke besøgende om dagen(har 7500 brugere i databasen, men kun 1300 af dem er altså aktive). Siden kan ikke ligge på et almindeligt webhotel, og der er derfor en ydelse på omkring 200 kr. om måneden til server(kan måske findes billigere, hvem ved?).

Siden har en indtægt på ca. 9000 om måneden og man behøver kun at bruge få timer om måneden på det.

Siden har potentiale til at få flere brugere, hvis man vil bruge lidt tid/penge på at udvikle lidt mere på siden, samt reklamere for den.

Hvad kan sådan en side være værd - ved salg?

Mvh. Daniel

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 14:09

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:16

Personligt mener jeg at en side er det værd som den kan give i overskud på ca 10 måneder. Der kan dog være ret stor forskel på hvordan man ser en sides værdi. Opkøber du eksempelvis en konkurrent, så er man måske villig til at betale mere end siden egentlig er værd. På samme måde kan der være mange andre ting som giver værdi der ikke kan måles herunder seo, og selv om du bare vælger at sige gange 10. Så er det ikke så lige til. Er din side meget ny, så skal der skabes noget historik der viser dine tal er stabile, og der skal tages højde for andre ting som kan ændre sig.

Sig x 10, og så lav en liste over faktorer der kan have en indflydelse enten positivt eller negativt. Så kan du altid rette til i prisen.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:23

Som i alle andre tråde af denne art, må jeg spørge - Hvorfor 10 x månedsoverskud ????

Det giver jo en helt vild forrentning på mere end 100%.

Det er endnu ikke lykkedes mig at få svar - måske har i et ?

Jeg ville selv mene at omkring 5 - 10 x Årligt overskud lyder mere fornuftigt.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 11. Apr 12
Indlæg ialt: 426
Skrevet kl. 14:30

Jesper Laugesen:

Som i alle andre tråde af denne art, må jeg spørge - Hvorfor 10 x månedsoverskud ????

Helt enig.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:33

Jesper Laugesen:

i bund og Grund handler det vel om hvor meget du vil arbejde før det giver et afkast. Personligt syntes jeg at 5 måneder er MEGET lavt. Jeg vil købe en hvilken som helst forretning hvor jeg efter 5 måneder går i nul, og alt derefter er rent overskud. Det er jo et super hurtigt afkast på investering.

At skulle knokle i et lille år syntes jeg passer meget godt. Personen der sælger har sikkert arbejdet meget mere end det for at opnå de resultater der overdrages, og det skal han belønnes for selv om han sælger. Hans arbejde er de penge værd, og du betaler dig fra ikke selv at gøre det. Så det handler vel om at finde en balance mellem at sælger skal belønnes for sit arbejde,og mængden af tid du vil arbejde for at få en gældfri forretning.

Jeg har set firma til salg hvor de skal drives i 10 år før overskud kan betale prisen, men er det en solid forretning som også er her om 100 år er det vel en god forretning, men så er det også en langtidsinvestering.

Jeg siger 10 måneder fordi jeg mener det er en god balance mellem køber og sælger, og tilgodeser begge parter. Derefter kan du jo så sætte prisen op eller ned alt efter hvilke ting der kan påvirke en den ene eller andenretning. 

Alder, seo, konkurrente, trends og udvikling osv osv

Fra Odense C
Tilmeldt 4. Mar 12
Indlæg ialt: 969
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Måske, men hvem vil købe et projekt der pt. giver 9.000/md. for næsten 1 million?

Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!

Fra Kirke Hyllinge
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 146
Fra  Maler Møller Skrevet kl. 14:35

Må vi ikke få et link til siden - Det kunne være rart at se siden 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:37

Simon Hansen:

Måske, men hvem vil købe et projekt der pt. giver 9.000/md. for næsten 1 million?

ikke mange, men der er mange der gerne vil købe en virksomhed som giver afkast på en million om måneden for 100 millioner.

Nu snakker vi dog 10 år, og ikke 10 måneder som jeg mener er realistisk i det sammenhæng som nævens i denne tråd

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 14:39

Link kan sendes på PM, bare send mig en besked hvis i vil have det :) 

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)