Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukke ikke eksisterende firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg håber at kunne få lidt hjælp her. Jeg oprettede en enkeltmandsvirksomhed i maj 2012. Opstartsdatoen og momsregisteringen blev sat til den 1.9.2012. 

I mellemtiden besluttede jeg at jeg hellere ville oprette et aps fra start. Nu har jeg forsøgt at logge ind på webreg med mit nem-id, men når jeg vil lukke (enkeltmands) virksomheden skriver den at virksomheden ikke eksisterer. Det giver jo god mening, idet den først opstarter den 1.9.2012.

Jeg har fået CVR nummeret og forsøgte at ringe til erhvervsstyrelsen. Her fortæller de mig at jeg skal sende en e-mail med informationen om lukningen, men medarbejderen kunne ikke fortælle mig hvilken e-mail jeg skulle gøre det til.

Jeg forsøgte at sende en mail til erhvervsstyrelsens offentlige e-mail. Jeg fik svaret at jeg ikke havde sendt mailen til den korrekte afdeling, men her kunne jeg heller ikke få afvide hvor jeg rent faktisk skal gøre det.

Håber nogle herinde har stået i samme situation, eller ved hvorhenne man skal skrive.

Med venlige hilsner

Betina

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

BetinaMF:
Jeg forsøgte at sende en mail til erhvervsstyrelsens offentlige e-mail. Jeg fik svaret at jeg ikke havde sendt mailen til den korrekte afdeling, men her kunne jeg heller ikke få afvide hvor jeg rent faktisk skal gøre det

Det lyder meget mærkeligt at den officielle mail adresse ikke skulle være ok. Du må jo bede dem om at vidersende mailen til de rigtige folk indenfor styrelsen.

 

Mvh

Ravn

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har godt nok slettet mailen fra dem, da de jo var meget lidt hjælpsomme.
Jeg prøver at skrive dertil igen medmindre en ved hvorhenne jeg rent faktisk skal gøre det.
Jeg synes at have læst det meste af virk igennem uden held, og det burde jo bare ikke være så svært at finde ;)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep. Som skrevet har jeg været derinde, men da min enkeltmandsvirksomhed først skulle opstarte den 1.9.2012 skriver den at virksomheden ikke eksisterer når jeg forsøger at lukke den.
Jeg kan ikke gøre det via webreg. Jeg synes virkelig jeg har undersøgt det hele grundigt inden jeg oprettede denne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så ring dog til webregs support, deres nummer står jo på siden.

 

 

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var også den mulighed du bare ventede til 2/9 med at foretage dig noget, og så bare lukkede den der. Der er jo ikke noget galt i at have APS og enkeltmands samtidig.

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes måske du bør finde en anden debat at svare på. Jeg synes du har en utrolig negativ attitude, hvilket jeg ikke forstår.
Jeg har læst hele deres support og det omhandler virksomheder der rent faktisk eksisterer. Det er nummeret på den side jeg ringede til og udover at vente i 45 minutter kom jeg igennem il en medarbejder som intet vidste.
Jeg har hele tiden været bevidst om at jeg kunne ringe derind igen, men 80% af debatterne kunne vel finde svar ved at ringe til en offentlig instans. Grunden til at man i stedet spørger her, er for forhåbentlig at spare tid og stadig få et svar.
Jeg afventer og ser om nogle har stået i samme situation og ellers må jeg jo hænge på og ringe op igen trods den ekstreme ventetid, og så håbe at jeg fåe en mere kompetent medarbejder end sidst.
Tak for dine indlæg, men det var desværre ikke den hjælp jeg havde brug
for..
Med venlig hilsen
Betina

Fra København SV
Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 116
Fra  Mediaflex ApS Skrevet kl. 12:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Sparer ingen tid her i forhold til at ringe.
Min revisor har oplyst mig at hvis jeg ikke lukker enkeltmandsvirksomheden inden opstartsdatoen, så skal der laves et 0 momsregnskab og en 0 årsrapport.
De penge kunne være rare at spare, derfor spurgte jeg her!
Håber at folk fremadrettet vil skrive hvis de rent faktisk ved noget.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle engang have fat i EogS, og personen jeg fik fat vidste heller intet om mit spørgsmål, men der spurgte jeg, om jeg ikke kunne blive stillet om til en der så kunne svare på mit spørgsmål, og det virkede. Så prøv da at ring igen, og så må de jo finde en medarbejder der kan give dig svar :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)