Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til flere ting (import, moms, told osv,)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg stødte lige på dette super forum. Dejligt at der er en masse hjælpsomme mennesker derude.

Jeg er helt ny indenfor alle disse ting, så jeg vil gerne have lidt hjælp til, om jeg har forstået tingene korrekt.

Min plan er på sigt at starte en enkeltmandsvirksomhed, som sælger gadgets og andre nyttige ting, som jeg køber fra Kina.

Lige pt. har jeg dog ingen planer om at sælge for over 50.000 kr, og er derfor ikke momsregistreret.

Jeg skal til at købe min første vare, som i dette tilfælde koster 10$/10 stk. inklusiv gratis levering. Hvad skal jeg være opmærksom på i det? Er der noget jeg skal betale af moms, told eller andet? Jeg skal købe 15x10stk af produktet. De bliver leveret i 15 forskellige pakker/forsendelser pr standard. Dermed som et plus for mig (tænker jeg), slipper jeg for at betale moms, og afgift til Post Danmark og andre godter, da pakkerne ikke har en værdi af mere end 80kr - eller hvad?

Kan jeg sælge dem videre uden moms, eller skal jeg altid sælge med moms?

Når jeg skal registrere det hos SKAT, skal jeg så registrere omsætningen, eller overskuddet som min B-skat?

Hvis i har andre tips, kommentarer eller noget helt tredje, så er i mere end velkommen til at skrive dem.

Kan i have en forsat god dag.

Fra Risskov
Tilmeldt 6. Jul 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Det du skal være opmærksom på, er at hvis du vil importere varer til videresalg i danmark, så skal du registreres som importør. Dette gøres sammen med momsregistrering.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)