Jeg er den heldige ejer af et agenture på kuglepennen med verdens nok bedste historie: Fisher Space Pen. For en lille måned siden blev jeg ringet op at en utrolig sød pige fra De gule Sider, som også syntes, at vi havde et meget spændende produkt. Hun tilbød os at hjælpe med at forbedre vores søgemuligheder hos De gule Sider. Det ville jo ikke skade, vi var der i forvejen, og vi vendte mulighederne i telefonen. Jeg husker ikke den nøjagtige ordlyd af vores samtale, men da jeg havde tillid til De gule Sider, fattede jeg ikke mistanke og afventede et oplæg, som jeg jo så kunne tage stilling til. Finder nu ud af, at de er overtaget af Eniro med hvad deraf åbenbart følger af kedelige oplevelser. Efter en måned modtog jeg imidlertid en faktura på kr. 1.747,- + moms . Jeg havde ikke indgået nogen aftale og meldte dette i en mail og bad dem kreditere beløbet. Jeg fik en e-mail bekræftelse på min henvendelse med et sagsnummer. Jeg har siden forgæves forsøgt at ringe firmaet op. Jeg har nu modtaget en rykker Fra Eniro/De gule Sider med rykkergebyr kr. 100,- Jeg har ikke tænkt mig at betale noget som helst, da jeg ikke har indgået en aftale med firmaet. Spørgsmål:
Med venlig hilsen Hans J. Roding Andersen
|
Som udgangspunkt er en mundtlig aftale jo bindende.
Dog svær at bevise -men også den anden vej.
Som jeg læser det, aftalte i, at du skulle modtage et oplæg ?
Hvad er fakturaen for.. hvad er modydelsen for beløbet ifølge fakturaen ?