Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering af varemærker?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har længe tænkt over om det er lovligt at søgeoptimere efter varemærker?
Eksempelvis kunne det være at man havde en hjemmeside der udelukkende bloggede om f.eks. Mulberry. Ville det så være i éns fulde ret at nævne "Mulberry" i titler, metaer og linkbuilding keywords?

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Følger lige med her. Mit ud meldbar svar ville være jo da! Men måske må man ikke omtale et varemærke for meget?

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Slet ingen der ved noget? :-)

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg læste her en spændende afgørelse http://www.ikt-ret.dk/domme/u1999-531-o.shtml det er spændende læsning der er flere andre artikler om emmet men er de  ord du bruger er de  varemærke registeret?

kan man tro du prøver få kunder over på siden på en andens varemærke  ?

uden at kende ordne og hvad du skriver på din siden er det svært at sige om du måske må bruge ordene , titlen er ikke nok at vide hvad står på din side, så kan jeg bedre komme med et bud selv om jeg ikke kender hele loven , men jeg kan da læse et par sager og jeg kan måske  sige at det ikke er  godt at bruge den måde at skrive på , på din siden samme med titlen på din side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 4. Mar 10
Indlæg ialt: 74
Fra  Gratisrabat.dk Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du gal der er meget at læse. Men ja hvis man vil tiltrække kunder/læsere ved at bruge et andet firmas navn/varemærke, da hjemmesiden kun omhandler dette emne?

Gratisrabat.dk - Nye og nyttige rabatkoder dagligt. Kom ind og få rabatter til netbutikker i hele Europa.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Sara Schousen:

Er du gal der er meget at læse. Men ja hvis man vil tiltrække kunder/læsere ved at bruge et andet firmas navn/varemærke, da hjemmesiden kun omhandler dette emne?

http://www.rettigheder.dk/index.php?action=wizard1&fromindex=Mulberry&x=14&y=14

i må nok godt skrive om det , men pas især hvad du  linker til ,altså til vis linker til et andet mærke taske end dette her og folk tror det er dette her mærke , men man skal altid tænke over hvad man skriver på sin side

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 21:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Uden at være 100% sikker er mit svar, at det er tilladt så længe du ikke prøver at foregive, at din side er fx Mul_berry eller en del af Mul_berry.

Titler og meta-description er jo din egen sag. Ifm. med linkbuilding kan du jo ikke tage dig af hvad der anvendes som ankertekst. Hvis det er linkbuilding du selv foretager kan jeg heller ikke se nogen begrænsning i brugen af fx ordet Mul_berry.

Ift. linkbuilding er der frit slag.

En stor dansk avis har vist prøvet at sige noget andet ift. deeplinking til deres domæne pga. de negative konsekvenser det har for dem ifm. reklameindtægter, men de har ikke noget at have det i såvidt jeg er informeret.

Imidlertid er jeg ret sikker på, at du ikke må bruge fx Mul_berry i et domænenavn, da det er et beskyttet varemærke.

Ydermere var der, såvidt jeg husker, fornylig en EU dom som fastslog, at det er tilladt at byde på andre varemærker som "keyword" hos fx Adwords, så længe det ikke er nedsættende, krænkende eller vildledende ift. det pågældende varemærke.

Så hvis du byder på [Mul_berry] hos Adwords tror jeg, men er ikke 100% sikker på, at du, under henvisning til den pågældende EU dom, vil kunne gå fri af problemer.

Da dommen er ret ny kan man dog sagtens forestille sig, at advokater fra fx Mul_berry ville fortælle dig noget andet.

/Anders

Fra Give
Tilmeldt 29. Feb 08
Indlæg ialt: 34
Fra  cnh.dk Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er vist ingen tvivl om at det er en gråzone.

Vil tro du godt kan få problemer hvis du laver søgemaskine optimering med den hensigt at snylte på en konkurrents varemærke. Så hvis du skriver en masse blog indlæg om Mulberry for at tiltrække besøgende også samtidig sælger en konkurrende vare / alternativ vare, tror jeg du bevæger dig i en gråzone.

Driver du derimod en webshop som sælger originale mulberry varer, så slå dig løs med optimering.

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sara Schousen:
Eksempelvis kunne det være at man havde en hjemmeside der udelukkende bloggede om f.eks. Mulberry. Ville det så være i éns fulde ret at nævne "Mulberry" i titler, metaer og linkbuilding keywords?

Der lidt god læsning omkring emnet her:
http://www.computerworld.dk/blog/it-advokaten/81603/dybe-links-loyale-links-og-juraen

Dog omhandler artiklen mest cases med eksterne links fra et website og ikke seo, men umiddelbart skal man rette sig efter god markedsføringsskik, hvori et link til en fake udgave af produktet ikke vil være ok.

Ligeledes ser jeg det også som værende i modstrid med god skik, at backlinke med f.eks en konkurrents navn eller produkt til ens eget produkt.

DOG, er der bestemt en gråzone mht seo og affiliate marketing, hvor en del firmaer da også har direkte frabedt brug af deres navn og variationer heraf både i adwords og mht organisk søgemaskine optimering.
Teoretisk set kunne diverse annoncører tvinge alle affiliates (med loven i ryggen) til ikke at benytte deres produktnavne ved backlinking.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)