Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - et par spørgsmål

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude.

Jeg har længe gået med tanken om at starte en webshop op.

Jeg mener at have fundet emnet, hvor jeg kan tjene lidt penge, dog har jeg kun min fritid til det.

Jeg var startet med at lave en webshop på wannafind, og var egentlig træt af deres månedlige gebyrer.

Faldt så over dette tilbud, som jeg mener er bedre? http://www.amino.dk/forums/t/167928.aspx.

Mit første spørgsmål falder på om man skal vælge Magento shop, eller Prestashop?

Eller bør jeg vende tilbage til wannafind, som jeg finder en dyr løsning, og er klar over hvis det kommer op og kører skal der bruges nogle flere penge på en webshop.

Hvilket webhotel skal jeg vælge? one.com unoeuro? Jeg har ingen forstand på det nu det er en Shop.

Hvad vil i anbefale istedet for NETS til betalings løsning? Har overvejet at droppe disse i starten også bare tage VISA, da jeg mener målgruppen er lille der kun har Dankort. Mest for at se hvordan det hele kommer til at gå.

I Starten har jeg ikke det store varelager, mere eller mindre intet. Så kunderne skal vente to dage på det meste, og op til 5 dage på andre ting, dette vil helt sikkert fjerne lidt salg, men vil det fjerne det hele? Vil evt, kunne sælge produkterne lidt billigere, og mindske min egen fortjeneste lidt. evt tilbyde f.eks 10% rabat, mod noget tålmodighed?.

Jeg har også nogle spørgsmål til navne, er det klogt at ligge navne på bordet, nu jeg ikke har købt noget domæne endnu?

Det var vidst det.

Håber i gider bruge lidt af jeres tid til at hjælpe :)

// Dan

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:35

colaflaskeN:
Håber i gider bruge lidt af jeres tid til at hjælpe :)

Bedste, både på kort og på langt sigt er at få et stabilt webhotel med PHP, MySQL og en udbyder der backer dine databaser op. Alle shopsystemer man bruger idag er baseret på en frontend, som regel skrevet i PHP, og en database backend, primært MySQL. Derefter skal du bruge en metode til at modtage penge med, der er adskillige i Danmark der tilbyder dette. Du kan finde et stabilt webhotel der kan det du vil for 2-300 kr om året, Magento og Prestashop er gratis så faktisk kan du komme i luften ret hurtigt.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Apr 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Confi.dk Skrevet kl. 21:26

Om det skal være Magento eller Prestashop? Selv bruger jeg Magento og er meget tilfreds med det system.

Det rummer mange styrker så som at man kan køre flere shops med hver sit donæne i det samme Magentoløsning. Magento er meget fleksibelt og snakker godt sammen med bl.a. E-conomic økonomisystem. Desuden rummer det mulighed for krydssalg og opsalg. Derudover er det et meget SEO venligt system.

Mht. Betalingsløsning ville Paypal være en mulighed da der ingen startomkostninger er da de tager en hvis procentdel plus et mindre beløb pr. transaktion.

Epay kunne være en mulighed. Der findes løsninger der koster fra 99 kr. pr. mdr. Men for 199 kr. pr. mdr. Kan man modtage de mest alm. betalingkort dog ikke rene dankort.

Mht. hosting kan jeg anbefale Magentohotel. De har løsninger fra 1500 kr. årligt. og med et betalingsmodul til Powerpay for 1500 kr. årligt. Dermed 3000 kr. årligt.

Håber det var lidt hjælp på vejen :-)

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 10:21

Søren.Pedersen:
Bedste, både på kort og på langt sigt er at få et stabilt webhotel med PHP, MySQL og en udbyder der backer dine databaser op. Alle shopsystemer man bruger idag er baseret på en frontend, som regel skrevet i PHP, og en database backend, primært MySQL. Derefter skal du bruge en metode til at modtage penge med, der er adskillige i Danmark der tilbyder dette.

og dette har jeg slet ikke forstand på :) Klarer one.com denne opgave?

Til Michael.

Jeg er ikke umiddelbart ude på at give 1500 om året for hjemmesiden, som jeg ser det er tidligere link til webshop 1500 engangs beløb stadig billigere. Men er klar over det heller ikke er gratis, men til lige at tage temperaturen på det hele, starter jeg billigt ud. Så store indløsnings aftaler ved diverse firmaer tiltaler mig heller ikke så meget.

Er der slet ingen der kan fortælle forskellen på Prestashop og Magentoshop, skal nævnes at jeg intet kodning eller lignende kan selv :)

Håber på lidt flere inputs nu det er blevet mandag :)

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:31

colaflaskeN:
og dette har jeg slet ikke forstand på :) Klarer one.com denne opgave?

Eneste udbyder vi/jeg kender der laver kopier automatisk af databaser er webhosting.dk, de laver den flere gange om dagen i op til en måned ad gangen, om andre udbydere kan tilbyde det aner jeg/vi ikke, er ikke stødt på det. Jævnlig backup af din database er pivvigtigt, filerne kan du selv have en kopi af, de forbliver normalt det samme medmindre du selv laver ændringer. One.com har rigtigt mange kunder per server så skal du have noget der er hurtigt kan one.com ikke anbefales.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Indlæg ialt: 127
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 10:42

Med en lille VPS hos os kan MySQL-backup sættes som man ønsker det - og alle filer på VPSen sikkerhedskopieres hver nat og gemmes i en uge. Det giver en fleksibilitet i forhold til f.eks. Webhoteller.

https://www.vpspro.dk/ - Billige virtuelle servere. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 10:46

VPS Pro Support:
Det giver en fleksibilitet i forhold til f.eks. Webhoteller.

ligger vel således på samme server og hvis går ned ryger både originalen og backuppen, derudover skal en VPS vedligeholdes, en webhotel server vedligeholdes af udbyderen, en tredie ting er at prisen sandsynligvis er en helt anden. Ingen tvivl om at en VPS kan bruges til mange ting, i dette tilfælde tror jeg nok at webhotellet er mere avanceret og byder på forskellige versioner af mysql og php, hvilket du ligeledes ej heller rigtigt kan på en VPS.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 11:10

Søren.Pedersen:
ryger både originalen og backuppen

Nej Backuppen ligger i et seperat backup-system uden for drift-miljøet - så hvis serveren går ned så kan den reetableres 100%

Søren.Pedersen:
byder på forskellige versioner af mysql og php, hvilket du ligeledes ej heller rigtigt kan på en VPS.

En VPS kan sagtens køre præcis den version af mysql og PHP man har behov for.

Søren.Pedersen:
derudover skal en VPS vedligeholdes

Vi står for opdatering af VPS og de applikationer som kunden ønsker at få opdateret.

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 11:15

VPS Pro Support:
Nej Backuppen ligger i et seperat backup-system uden for drift-miljøet - så hvis serveren går ned så kan den reetableres 100%

Lad os forestille os at serveren bliver hacket, så kan backuppen vel slettes fra VPS serveren da den har adgang til backuppen

VPS Pro Support:
En VPS kan sagtens køre præcis den version af mysql og PHP man har behov for.

korrekt, men  du kan ikke have alle på samme tid, der er 4 forskellige versioner af PHP, skal du have 4*VPS hvor et webhotel hvor vi primært har vores ting har alle 4, på samme tid spredt ud over 4 servere som man kan bruge efter behov.

VPS Pro Support:
Vi står for opdatering af VPS og de applikationer som kunden ønsker at få opdateret.

og er ligeledes grunden til at du ikke tager 2-300 om året for servicen men sikkert mere. Ikke at du ikke har et godt produkt, kører bare en sammenligning af faciliteter.

Fra København
Tilmeldt 18. May 12
Fra  VPS Pro VPS Pro Support Skrevet kl. 11:33

Søren.Pedersen:
så kan backuppen vel slettes fra VPS serveren da den har adgang til backuppen

Den backup som tages hver nat har VPS'en ikke adgang til - den bliver taget udefra.

Søren.Pedersen:
du kan ikke have alle på samme tid, der er 4 forskellige versioner af PHP

Man kan sagtens have flere samtidige PHP-versioner på samme VPS - det er endog muligt at få op til 8 IP-numre på din VPS således at du kan køre dem alle på *:80 hvis du ønsker det.

Søren.Pedersen:
og er ligeledes grunden til at du ikke tager 2-300 om året for servicen men sikkert mere. Ikke at du ikke har et godt produkt, kører bare en sammenligning af faciliteter.

Opdateringer er gratis og jeg mener vi har et meget fint produkt - derfor tilbyder vi altid 14 dages fuld returret.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)