Hej derude. Jeg har længe gået med tanken om at starte en webshop op. Jeg mener at have fundet emnet, hvor jeg kan tjene lidt penge, dog har jeg kun min fritid til det. Jeg var startet med at lave en webshop på wannafind, og var egentlig træt af deres månedlige gebyrer. Faldt så over dette tilbud, som jeg mener er bedre? http://www.amino.dk/forums/t/167928.aspx. Mit første spørgsmål falder på om man skal vælge Magento shop, eller Prestashop? Eller bør jeg vende tilbage til wannafind, som jeg finder en dyr løsning, og er klar over hvis det kommer op og kører skal der bruges nogle flere penge på en webshop. Hvilket webhotel skal jeg vælge? one.com unoeuro? Jeg har ingen forstand på det nu det er en Shop. Hvad vil i anbefale istedet for NETS til betalings løsning? Har overvejet at droppe disse i starten også bare tage VISA, da jeg mener målgruppen er lille der kun har Dankort. Mest for at se hvordan det hele kommer til at gå. I Starten har jeg ikke det store varelager, mere eller mindre intet. Så kunderne skal vente to dage på det meste, og op til 5 dage på andre ting, dette vil helt sikkert fjerne lidt salg, men vil det fjerne det hele? Vil evt, kunne sælge produkterne lidt billigere, og mindske min egen fortjeneste lidt. evt tilbyde f.eks 10% rabat, mod noget tålmodighed?. Jeg har også nogle spørgsmål til navne, er det klogt at ligge navne på bordet, nu jeg ikke har købt noget domæne endnu? Det var vidst det. Håber i gider bruge lidt af jeres tid til at hjælpe :) // Dan |
colaflaskeN:Håber i gider bruge lidt af jeres tid til at hjælpe :)
Bedste, både på kort og på langt sigt er at få et stabilt webhotel med PHP, MySQL og en udbyder der backer dine databaser op. Alle shopsystemer man bruger idag er baseret på en frontend, som regel skrevet i PHP, og en database backend, primært MySQL. Derefter skal du bruge en metode til at modtage penge med, der er adskillige i Danmark der tilbyder dette. Du kan finde et stabilt webhotel der kan det du vil for 2-300 kr om året, Magento og Prestashop er gratis så faktisk kan du komme i luften ret hurtigt.