Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udgivelse af ebog

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer!

Hvordan foregår det med en ebog? Jeg skriver og så??

På forhånd tak!

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 21:07

SanaSofia:

Kære aminoer!

Hvordan foregår det med en ebog? Jeg skriver og så??

På forhånd tak!

Ja så kan du sætte et site på med www.din-ebogs-navn.dk og så markedsføre sitet - og produktet til højre og venstre og alle dem du tror vil købe den. Dvs. helt normal markedsføring af et online produkt.

Du kan også få den udgivet på diverse platforme der sælger e-bøger (eller forsøge i hvert fald) fx. saxo.com og g.dk - men så vidt jeg har hørt, er det vidst den bedste handel for dig i sidste ende, at prøve at markedsføre den selvstændigt da større handelssites tager en god bid af kagen :-)

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:15

Tak for svaret :D

Selve produktionen af bogen, er det "bare" at skrive den i feks word og så gemme den i? Og så sende filen til dem der køber den?

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 21:23

SanaSofia:

Tak for svaret :D

Selve produktionen af bogen, er det "bare" at skrive den i feks word og så gemme den i? Og så sende filen til dem der køber den?

Vi er her jo først og fremmest for at hjælpe hinanden :-)

I princippet er det 'så simpelt'. Når du når "så langt" at det hele er skrevet, tror jeg du gør dig selv en stor tjeneste ved at opstøve et bureau der er mestre i at opsætte publikationer, samt evt. en habil grafiker der kan brygge en god forside sammen. Sådan så den i dens udtryk minder om en rigtig bog. Det bør du kunne gøre relativt billigt (jeg kan ikke give en pris, for det kommer naturligvis an på HVOR godt, du mener det skal være.).

Når du så har opsætningen af din færdige ebog på plads - dvs dit egentlige produkt, så sætter du en side op med en betalingsløsning. Det kan være paypal hvis du ikke påregner at sælge alt for mange kopier til at starte med, men ideelt har du en opsætning der modtager alle danske kort via fx. QuickPay :-)

Den side du sætter op, kan du sætte op med fx. WooCommerce eller WP E-Commerce (shopsystemer) og sætte dem op til salg af digitale produkter. På den måde, sender systemet helt automatisk en kopi af dit produkt til kunden, når betalingen er gennemført. :-) Imens kan du tjene kassen og bruge tiden på nye ideer der kan tjene dig penge.

Amino huser nok de vel to mest succesrige folk hvad angår e-bøger i DK, Thomas Rosenstand (SEO-LEX 10-11-12) og Martin Thorborg (E-Pusher 1.0-2.0-3.0).

Se på hvad de gør for at sælge endnu flere kopier af deres e-bøger. Giv et gratis kapitel. Lav en light-edition hvor man får præsenteret alle problemerne man skal være opmærksom på, men skal købe bogen for at få løsningerne på. 

Send mange opfølgende mails til de der downloader en light-version mv.

:-)

Lykke til!

mvh

Thomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:26

Super mange tak for dit svar og din tid!

Jeg er allerede blevet SÅ meget klogere og ja de to nævnte herrer ser jeg i forvejen op til på disse punkter :D

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 21:50

SanaSofia:

Super mange tak for dit svar og din tid!

Jeg er allerede blevet SÅ meget klogere og ja de to nævnte herrer ser jeg i forvejen op til på disse punkter :D

Det har du også god grund til tror jeg ;-) De lader til, at have styr på det de laver.

Mht. alt det andet, så bliv færdig med bogen først og tag et skridt af gangen. Så drukner du ikke i fremtidens kvaler :-)

Go' aften

mvh

Thomas Astrup

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:55

TAK!

Og hav en fantastisk aften!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)