Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til mit nye logo

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg arbejder i øjeblikket på et nyt logo til min virksomhed sikkerhedseksperten. Dette gør jeg sammen med en grafiker, men er selv en stor del af det, da jeg gerne vil have en finger med i alt. Samtidig betyder økonomien også en meget stor del.

Hvis du smutter forbi sikkerhedseksperten.dk i dag, finder du en webshop, med en lille blog. Målet er dog at min side skal udvikle sig til langt mere end det, så webshoppen i fremtiden bliver mere sekundær, i hvert fald for den besøgende. Præcis det skal det nye logo være med til at illustrerer.

Fremtiden for sikkerhedseksperten er:

Online kurser indenfor sikkerhed
Blog med nyheder, artikler, video og meget mere. Sker der en ulykke blogger jeg om det, men tips, tricks osv.
Enten et mindre forum eller genvej til at stille spørgsmål og få svar.
Udvidelse af webshoppen til flere produktkategorier, fortsat 100 % fokus på B2B.

Som du nok kan se, har jeg store drømme om sikkerhedseksperten.dk, noget der rækker længere end et skjold med et hus i :)

Det jeg dog har svært ved, er at komme frem til en illustration der signalere sikkerhed og forebyggelse, uden at bruge de kendte ikoner som skjold, hjerte, lås og flamme. (jeg skriver hovedsageligt som brand, førstehjælp, tyverisikring og alm. sikkerhed)

Det nye logo:

Tekst: Jeg har besluttet mig for at fjerne teksten "sikkerhedseksperten". Det er langt, kluntet og egentlig ikke noget jeg har behov for at gentage i et logo.

Det jeg egentlig ønsker er en illustration der viser at det handler om forebyggende arbejde. Ikke at man som sådan skal kunne se det ud fra logoet, men der må gerne være en mening med illustrationen, altså en historie at fortælle.

Jeg har bare så pokkers svært ved at se det for mig.

Derfor vil jeg hører om I kan hjælpe mig med link til processer eller andet der kan hjælpe en på vej.

Jeg vil også gerne hører hvad i tænker/ser når man generelt skal beskrive sikkerhed.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:45
Hvor mange stjerner giver du? :

frit fra leveren:

Jeg tænker flammer i et bur og sikkerhedshjelme når vi snakker forbyggende

Håber du kan bruge det til noget :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Alt kan bruges, så tak for det.

Jeg vil dog gerne væk fra den typiske "flamme, hjelm, lås" osv. til at illustrerer det. Egentlig kunne det også illustreres via farver, hvor rød er varm/fare og blå er sikkerhed/kulde (fx koblet op med brand)

Så det behøver ikke ligne noget specifikt.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt hurtig leg der fortæller både ild og vand :)

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Boysen, 

når jeg hører ordet Sikkerhedseksperten så tænker jeg på sikkerhed og jeg tænker på en ekspert. Logisk nok. En ekspert er en person. Så dit logo skal vel være en blanding af en person og noget som symboliserer forebyggende sikkerhed?

Jeg finder ofte inspiration til mine logoer på iStockPhoto og har da også en del handler på samvittigheden derinde ;-)

Se iStockPhoto med søgeordet Safety (Illustrations)

God lørdag herfra.

Madsen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 21:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan huske du engang havde en brandmand som profilbillede - Den så skide god ud! - Måske kunne du bruge noget lignende, en brandmand signalere sikkerhed.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

bulldesign.dk, faktisk ikke en dum ide, den tror jeg lige jeg vil arbejde videre med!. Takker...

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 21:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes jeg. En endnu bedre idé ville være at bruge ham som mascot til siden.

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)