Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er lovligt at importerer? (erotiske varer)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad mig springe direkte ud i det: min partner og jeg er i færd med at etablere en online butik med salg af erotisk legetøj , og vi er rendt ind i et lidt pudsigt problem. En af produktkategorierne bliver naturligvis de kære elskovsdukker (lolitadukker på godt dansk), men foruden de mere traditionelle modeller af vinyl og latex, så var planen også at importerer nogle af de mere eksklusive high-end modeller af silikone. Og det er så problemstillingen, for mange af disse modeller ser faktisk ikke helt vokse ud, og vi har sågar erfaret, at nogle producenter laver modeller specifik målrettet et meget specielt kundesegment, som jeg skal undlade at specificerer nærmere. Hvis dette så bare var problemet, så kunne vi nok navigere nogenlunde sikkert i havn, men pga. vægten af silikonemodeller så nedskalerer de fleste producenter modellerne således de er nemmere at håndtere for kunderne, og dermed kan selv "vokse" modeller se ret unge ud.

Spørgsmål: hvad siger regler for import at sådanne dukker? Hvis vi f.eks. importerer 7 forskellige "vokse" dukker, men opdager at halvdelen nærmere ligner teenagerer (eller det der er værre), kan vi så komme i problemer, eller er dansk lovgivning ligeglad på området? Jeg tænker naturligvis ikke til salg, men om vi kan rende ind i problemer når modellerne skal indfortoldes? (I bund og grund er det naturligvis bare silikone, plast, skumgummi m.m. som er givet form, og aldrig ville kunne skade nogen, men nu om dage kan man aldrig vide.)

Fra Ringsted
Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 1747
Skrevet kl. 18:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det her er ikke et juridisk brugbart svar på den front, men en tanke jeg selv gør mig, når jeg læser dette. Selv ville jeg nok helt sejle væk fra at importere noget som helst, som kan give anledning til at tænke 'pædofil'. Hellere stå uden en high-end varer end at have folk tænker "de sælger børne dukker til pædofile.." Det er så bare hvad jeg tænker. Og så kunne det nok give anledning til nogen spørgsmål hos tolden, hvis der kommer en dukke med åbne huller, og ligner en pige på 13-14 år.

Sov bedre om natten med en kontinentalseng

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 18:58

jeg tror godt man kan se på produkt billederne om de ligner en der er for ung denne her side har over 200 elskovsdukker så udvalg er stort og billederne er gode http://www.dhgate.com/wholesale/sex-dolls/c018022020.html?leftpars=c2k9cmVjZW50bHlzb2xkJnN0PWRvd25kaGdhdGU=

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Giv den da gas, vi snakker alm dukker :) Så længe ingen personer lider overlast !

Tilmeldt 21. Jul 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:31

Jeg takker for svar, men hvem eller hvad kontakter man for at endegyldig besked? (Måske en advokat, meeeen det virker lige lovlig overkill her i starten).

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)