Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

overskrift.dk - Må de gerne det uden min samtykke?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Overskrift.dk har taget udsnit alle mine artikler og lagt op på deres side. Før hvor jeg kom nr. 1 på forskellige søgninger på google, kommer overskrift.dk som nr. 1 og jeg som nr. 2.

Og de linker ikke til artiklerne, blot til hjemmeside skygge.dk øverst på siden.

Det er jeg blevet rimelig irriteret over. Og især på nogle enkelte søgninger hvor jeg netop også lå nr. 1, er jeg blevet kastet meget langt tilbage og overskrift.dk har taget min placering.

Må de godt bare gøre det uden min samtykke? Se her: http://overskrift.dk/feed/61052

Det er da rimelig irriterende..

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hillerød
Tilmeldt 22. Mar 06
Indlæg ialt: 1711
Fra  Cygnet Skrevet kl. 21:14
Er det ikke din feed de snupper? http://www.skygge.dk/feed/ - hvis du ikke vil have de gør det, så lad da være med at stille den til rådighed.

Kristian Deiborg

ROI-hunter for Bodylab

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:18
Jeg har jo ikke selv bygget wordpress og er ikke programmeringsnørd... Jeg anede ikke sådan en feed fandtes og blev brugt til det... Men tak for oplysningen...

Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg så fjerner den? Og om der er ulemper ved at fjerne den?

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 21:53
Hejsa

Overskrift.dk gør det såmænd ikke for at snuppe din rank på google, men gør det som en tjeneste for den almene internet bruger - så de kan finde alle feeds samlet på et sted. Det virker lidt barsk - men det er samtidig godt for dig - da din forside får et extra income-link!

Du eller en anden må selv have tilføjet jeres feed til Overskrift.dk for at den er blevet optaget - ellers er du kommet ind ved at overskrift.dk selv har valgt dit indhold ud - i så fald er det da et kompliment ;) Mange nyder gavn af deres tjeneste.

Jeg vil sige at det er dumt at fjerne dit feed - da folk så heller ikke kan følge med i deres feedreader om hvad der sker på dit site. Jeg vil klart anbefale at du beholder dit feed - jeg gør også selv brug af overskrift.dk til nogle af mine feeds, og har ikke lagt mærke til at de ranker bedre end mig - men er du utilfreds med at de linker til dig, må du jo kontakte dem.

Og du skriver at de ikke linker til det enkelte indlæg på din blog - det gør de skam, og med din overskrift - så det hjælper da din SEO

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:01
Først og fremmest: Hvis du ikke vil have dit feed med på Overskrift.dk, fjerner vi det selvfølgelig med det samme ( http://overskrift.dk/about/ ).

Som en anden debatør nævner, er formålet absolut ikke at nappe din Google Pagerank - Meningen med Overskrift.dk er at alle skal kunne finde de samtaler der interesserer dem og abonnere på dit feed og kommentere dine indlæg.

Vi er heller ikke interesserede i at stjæle dine indlæg, hvorfor vi altid kun viser et begrænset udsnit af blog-indlæg som en "teaser". Desuden linker vi faktisk direkte til hver enkel post og, som du selv nævner, til forsiden af din blog - men altså ikke udelukkende hertil.

Andre tilmeldte blogs har meldt at tjenesten giver dem en ekstra tilstrømning af kvalificerede og deltagende brugere, hvilket jeg også antager du selv er interesseret i. Skulle du vælge at framelde dig, håber jeg at du forinden vil give det et par dages chance og at du holder øje med din besøgsstatistik - til orientering kan jeg oplyse at dit feed blev tilmeldt d. 14. Juni.

mvh
Jens Ulrik Lange / Overskrift.dk
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:33
For lige at få et par ting på plads ...

At dit originale indhold er tilgængeligt via RSS giver IKKE automatisk nogen som helst nogen form for rettigheder til at genudgive dit materiale. Det er dig der har de fulde og ubegrænsede ophavsrettigheder til dit materiale. Der er ingen undtagelser i Ophavsretsloven for RSS feeds!

Rent juridisk kan man så argumentere for at Overskrift.dk (og andre tilsvarende sites) falder ind under reglerne om lovlig citat, men om den holder vand ved jeg ikke, for det er ikke afprøvet ved danske retsinstanser. Det tætteste vi kommer er NewsBooster-sagen, som de som bekendt tabte. I en tilsvarende sag mod f.eks. Overskrift.dk kunne de meget vel også tabe.

Når det så er sagt, er jeg enig med de andre i, at det er dumt at forhindre andre i aktivt at bruge dit feed - så længe det sker på en loyal måde (f.eks. at der linkes tilbage til orginalen, kun bruges dele af teksten osv ...). Groft sagt, hvis du ikke ønsker at "netværke" med andre, så bør du efter min mening gå off-line - nettet styrke er netop at alle objekter er bundet sammen, og hvis man ikke gider at være med til det (som f.eks. aviserne, der stadig ser sig selv som en ophøjet og isoleret "ø" på Nettet)) så bør man efter min mening holde sig væk fra Nettet. Men det er så bare min mening - det har intet med jura at gøre.

Iøvrigt kan du i Wordpress selv styre hvor meget af dine indlæg du ønsker skal være med i dit feed. De fleste vælger blot at medtage et kort citat (snippet) mens andre lader deres fulde artikler feede.

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 13:01
Tak til alle for svar.

Jeg vil gerne understrege, at jeg først og fremmest selvfølgelig er glad for at Overskrift.dk (Jens) linker til min blog. Det skal man jo normalt bruge en masse tid på selv. Overskrift.dk har vist også pagerank 4, hvor jeg på knap en måned kun er oppe på pagerank 1. Så der er en masse positivt med i det her. MEN jeg blev sgu både vred og ked af det, da min rank på google pludselig blev snuppet.

Jeg er ret vild med det Nick skriver, at jeg skal tage det som et kompliment  Det gør jeg skam også... Men jeg vil vel aldrig kunne hamle op med overskrift.dk i rank ift. mit indhold på søgemaskiner, når overskrift.dk har meget mere trafik og højere pagerank osv? Er det ikke korrekt?

Mikkel, er du venlig at fortælle mig hvor jeg styrer hvor meget af indlægget der skal være i mit feed?

P.s. Jens, det her er ikke for at give overskrift.dk negativ omtale.. Det er nok mere misundelse fra min side

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 02:23
Du kan styre dit WordPress feed ved i administration at være "Options", "Reading" og så rette lidt under "Syndication Feeds".

Genvejen til en fantastisk blog

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 09:46
Hvordan ligger landet egentlig hvis man tager udsnit fra content på andre sider, men hvor content ikke er i RSS format?

Jeg tænker på hvis man fx. tager de 2-3 første afsnit af content fra en anden side (A) og kopierer det ind på ens egen side (B) og laver et link i bunden af det kopierede content til den original side (A). Er det tilladt eller vil der potentielt falde brænde ned?

Google gør jo lidt det samme, men de nøjes selvfølgelig med et par linier fremfor flere afsnit.

Mvh. phi

Genvejen til en fantastisk blog

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)