Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Legeplads med lille brugerbetaling?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle I kloge mennesker herinde.

Jeg spurgte jer jo sidst om en anden forretningside, men den har jeg lagt i skrivebordsskuffen igen, for den virker, med alle de love og paragraffer, lidt for uoverskuelig.

Men nu har jeg fundet på en anden ide. Og det er at lave en lageplads med entrebillet på omrking de 20-40 kr. Der vil jeg så have alle former for legetøj, som ikke kræver betjening af en voksen. F.eks. de der små nogle man kan sidde i og snurre rundt, og den der runde en mand kan tage fat i midten og få til at snurre rundt med flere indeni. Og så vipper og gynger og en indendørs legeplads med indendørs legeredskaber som f.eks. rutscjebane som går ned i en masse kugler, og mooncarsbiler med en bane man kan køre, og lidt forhindsringsaktiviteter, og også nogle lidt mere indviklede legeredskaber til de lidt større børn. Dem mellem 8-14 ca. og måske en lille skaterbane. Altså alt sammen noget, man skal kunne betjene selv. Det er i en by med ca 30.000 indbyggere, hvoraf rigtig mange af dem er børnefamilier, og så er der i kommunene ca 70.000 indbyggere. Og så skal der i øvrigt udover legeredskaber være nogle geder og nogle kaniner, som jeg selvfølgelig vil sætte videoovervågning på for at sikre, at de bliver behandlet ordentligt. Og vil selvfølgelig passe dem, som dyr nu skal passes. Men hvad siger I til det. Er det en god eller dårlig ide? Det skal lige siges, at jeg sigter ikke efter, at blive rig, men bare at kunne leve et nogenlunde liv af det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:01

Jeg vil undlade at kommenterer på om det er en god eller dårlig ide, men et som der liger slår mig er, at det virker som en MEGET stor opstartsudgift til noget som "du bare lige skal kunne leve af"

Jeg mener at du vil kunne skabe en god månedlig indtægt som du kan leve af for 10% af hvad det vil koste dig at starte dette legeland, så hvorfor gamble de mange penge, hvis det ikke er for at blive rig !

Jeg mener det er en dårlig ide at bruge så meget, for at nå så "lidt"

Fra Vejle
Tilmeldt 2. Jul 10
Indlæg ialt: 351
Skrevet kl. 14:05

Tror lige du skal kigge lidt rundt omkring dig hvad sådan noget legetøj, rutsjebaner og sådan noget koster.
Det er ikke mange penge du vil tage for det, kontra hvad det koster at starte, som C.K.F også siger.

Er ked af at sige det, men det syntes jeg er en rigtig dårlig ide. :)

// Daniel Poulsen

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 14:08

Ja men jeg ved ikke lige, hvad det skulle være, for jeg har absolut ingen forstand på online forretningsvirksomhed. Og meget af det andet jeg har tænkt på kræver enten uddannelse eller et eller andet jeg ikke har. Men hvis du har nogle gode ideer må du gerne fortælle dem.

Jeg tænkte bare, hvis jeg selv sparer pengene op og køber tingene kontant, så jeg ikke skal i banken og låne, er der så en mulighed for, at det kan løbe rundt og kaste lidt af til mig?

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 14:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har kigget rigtig meget rundt på diverse legeredskabers hjemmesider. Det koster for de små ting omkring 5000 og for de store ca mellem 10.000 til 20.000 kr. Og så skal der etableres faldunderlag og den slags, så der er selvfølgelig nogle udgifter, men jeg vil vente til jeg har sparet hele startkapitalen op, for ellers bliver det for dyrt i bankafdrag tror jeg

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:13
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kender både til betalings legepladser udendøres og indedørs. I Holland så jeg de havde udendørs legeplads hvor der skulle betales for at komme ind. Kan dog ikke lige huske hvad men den var ret populær da der var opsyn og voksne ikke kunne komme ind.

I usa så jeg både uden- og indedørs legepladser med samme koncept. I en af de store i usa var den sponsoreret af forskellige firmaer og derved også en masse reklamer - men det kunne de børn nu sagtens se bort fra. Året senere fik de faktisk støtte fra et lokalt firma til at bygge en pool.

Så kan være du skal finde sponsore og lad dem få den plads de behøver. Bare tingene er i orden og attraktive at bruge så kommer børn også.

Supply Chain blæksprutte

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:16

Det kan sarkens fungere, se bare på http://dk.capellaplay.com/ og http://www.legeparadiset.dk/ Vi har været begge steder med den lille, og personligt syntes jeg bedst om betalings modellen hos Lege Paradiset da det er en fast pris og ikke andet, Capella Play kører med time betaling. Ikke så fedt hvis man er der mange timer hvilket man typisk ender med.

Tilmeldt 6. Jun 12
Skrevet kl. 14:18

Hvordan foregik betalingen. Var der et automatisk betalingsanlæg, eller var det manuel betaling til medarbejderen? Og var der mange børn? Var der specielle åbningstider? Her tænker jeg på de udendørs i udlandet som der bliver nævnt

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 14:43

Det var personlig henvendelse og så ellers på Dankortet.

Kan ikke huske åbnings tider. Men det står helt sikkert på deres sider. Om du kan få det til at køre med en udendøres ved jeg ikke, vi har mest brugt dem når vejret har været helt ad H til. Og det egner en udendørs legeplads sig ikke til. 

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Feb 08
Indlæg ialt: 243
Fra  Drøhse Salg Skrevet kl. 14:53

I Herlev har vi et inden dørs legeland som er yderst besøgt , husker ikke hvad det hedder men smider du en lille cafe op med børne mad frugt slik kaffe så vælter pengene ind på en regnfuld weekend :) mad og drikke må kun nydes inden for de lyserøde hegn
:)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)