Jeg er ved at starte enkeltmandsvirksomhed op og har i den forbindelse brug for at høre om der er nogen der ved om man godt kan have en alm konto som firmakonto, eller om det skal være en firmakonto? Er der ikke gebyr på firmakontoer? Jeg skal ikke låne penge i banken.
Jeg vil bare gerne høre inden jeg skal snakke med banken(hvis de påstår man skal have firmakonto tilxx antal kroner om året)
Du kan sagtens have en almindelig bankkonto som firmakonto i en enkeltmandsvirksomhed, bruger jeg selv, da jeg ikke ønske at betale alle bankens gebyrer for at åbne en firmakonto.
Du skal dog skrive under på et dokument fra banken, at kontoen må bruges som nemkonto til din virksomhed, når den ikke står i virksomhedens navn, men i dit private navn.
Jeg har en erhvervskonto hos Danske Bank, som hedder "24/7 Erhverv" det koster mig ikke én krone at have. Men nu ved jeg ikke, hvilken bank du har - men nogle banker tager noget gebyr for det.
Du skal dog skrive under på et dokument fra banken, at kontoen må bruges som nemkonto til din virksomhed, når den ikke står i virksomhedens navn, men i dit private navn.
Husk dine stiftelsesdokumenter (dem fra SKAT). Det krævede min bank før jeg kunne oprette nemkontoen :-)