Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af programmør i udlandet, er det en god ide?? Nogle erfaringer??

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror stadig du skulle prøve oDesk alle dem jeg har brugt har gjordt jobbet. Du ved det er en Nykøbingger der snakker ;)

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Yes Emil, men tror ikke de kan løfte opgaven ;- ) 

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har brugt odesk en hel del til forskellige sider, og det jeg har fundet ud af er at jeg nu næsten kun bruger folk som er i øst europa.
De koster oftest et par $ mere i timen - men jeg har en markant bedre "hit-rate" med dem end indere/pakistanere.
Ikke fordi der ikke findes gode programmører i indien og resten af asien, men jeg giver bare gerne lidt ekstra for en større sandsynlighed for at ham jeg vælger kan det han siger.

Derudover er det en kæmpe fordel at de er i næsten samme tidszone som os 

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :

Yes Emil, men tror ikke de kan løfte opgaven ;- ) 

Hvorfor ikke? På Odesk er der forskellige test som freelancerne kan tage og du kan sikre dig, at niveauet er tilsvarende det du ønsker.
Jeg er meget tilfreds med de freelancere, jeg har fundet på odesk. Men det er klart, at hvis du ikke har den store erfaring med at styre IT-projekter og ikke kan give kvalificeret sparring, så er det måske ikke det rigtige for dig. 
Tilmeldt 19. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :
Men jeg er lidt skeptisk, for hvad med sprog og hvordan sikre man sig at det hele bliver lavet rigtigt? 

Du skal være opmærksom på, at en indisk programmør (i de fleste tilfælde) skal bruge væsentligt længere tid end en dansk programmør på at lave det samme stykke arbejde. Du skal også selv bruge mere tid, fordi du skal forklare tingene mere grundigt, og fordi du skal holde et ekstra øje med, om arbejdet bliver gjort, som du vil have det.

Jeg har nok bare været uheldig, men jeg har hyret en indisk programmør (via oDesk) der nu på 5. måned kommer med undskyldninger for ikke at være blevet færdig. Når jeg skriver en liste over 10 ting der skal laves, bliver de 5 lavet - resten skal forklares igen og to af tingene skal laves om, fordi han ikke har overholdt mine retningslinjer. 

Fra København SV
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmi

Jeg har mange erfaringer inden for det. Men det gælder kun i Kina. Alt kommer an på hvilken situation du står i, hvilket sprog der skal bruges til at programmere, hvilket niveau dit projekt ligger, hvor lang tid skal du bruge til det? ...

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Derek...Det skal laves i php og mysql. Jeg en lille opgave som skal løses først, som måske tager 5-10 timer og går det godt så har jeg et større projekt på omkring 150 timer, men som skal udvikles løbende og de næste 2-3 år

Vh Jimmi

Tilmeldt 22. Jun 12
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Jeg bor i Kiev, ukraine i øst europa og arbejder som projektleder for forskellige danske virksomheder og det har jeg gjort de sidste 3 år - jeg tog hertil fordi at jeg følte at der var den bedste balance i forhold til de ting der var vigtige for mig - b.la. distance, tidsforkskel, pris og kvalitet/teknisk kunnen.

i Kiev er der massere af dygtige udviklere de har trods alt bygget misil styringer og rum raketter osv, de er dygtige dygtige teknikkere / eksperter så hvis man bruger lidt ekstra tid på at forklare forretningen i detaljer kan man opnå rigtigt gode resultater i østeuropa. 

aftemningsforventning, daglig og god kommunikation (engelsk f.eks via skype) , hyppige og synllige leverancer så du kan følge med og en realistisk ide fra din side om hvad man kan få er essentielt for at få success med outsourcing på længere sigt.

personligt tror jeg at man skal passe lidt på at lande generalisere for meget når man taler om nogle lande er gode og dårlige til outsourcing, jeg har arbejdet med dårlige og gode udviklere (og kunder) fastansatte som freelancere i både danmark, vesteuropa og øst europa.

Hvis jeg var dig ville jeg vælge at aftale med dig selv og udvikleren at i starter med 14 dage eller 1 månedog så gør status, hvor du vurderer om du får nok ud af det - hvis du vil ha de gode priser må du også være indforstået til at løbe en lille risiko.

hvis sikkerhedend/deadline er vigtigere for dig og prisen godt må være lidt dyre, så kan jeg måske hjælpe dig på dansk ;)


held og lykke! :) 

Fra København SV
Tilmeldt 10. Oct 10
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes, det er mest vigtigt for dig, at finde ud af hvad du skal have(hvad der skal laves på din hjemmeside), det er bedst at du kan selv eller samarbejde med din tidligere programmør at få ide på papirer(tegninger og linker). Produktet skal bare kodes af andre. Du skal bare give et start punkt og slut punkt. og check om hjemmesiden virker, så kan formentlig få et godt projekt.Smile

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Derek..Alt det har jeg ;-) 

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)