Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad bør jeg tage i timen?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er en selvlært IT-konsulent, der har lært at udvikle hjemmesider og apps. Jeg har lavet nogle apps og har fuld tilfredshed blandt mine tidligere 5 kunder samt har jeg udgivet apps for min egen virksomhed.

Jeg kan pt. udvikle til iOS og Android. Med licenser til begge, er jeg godt dækket ind til at udvikle.

Jeg er 16 år og går på gymnasie ved siden af mit CVR-registreret job som IT-Konsulent.

Jeg startede med at udvikle apps for to år siden og startede med at udvikle mit første sprog for 7 år siden. 

Hvor meget kan jeg tage i timen og hvor meget vil være fair? Hvor meget ville I betale i timen for en 16 årig app udvikler (inkl. moms)?

Hvis der er noget i gerne vil have uddybet, stil gerne spørgsmål.

Mvh.

Niclas

Tilmeldt 27. Apr 10
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 20:27

Hvilke apps har du lavet?

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:35

Kunne godt tænke mig nogle referencer på dine apps du har lavet :)

Med hensyn til, hvad du skal tage i timen, så er det helt op til dig selv - og det skal ikke være mindre end andre, bare fordi du "kun" er 16 år gammel. Selv en 16-årig kan være bedre til ting, end nogen på 25 år, som er indenfor samme branche.

Selv tager jeg 500,- pr. time ekskl. moms, hvilket jeg har det fint med, og der bliver da også ved med at komme kunder til, så det er bestemt ikke et beløb som afskrækker kunderne. Hvis bare du kan levere det de forventer, og så længe du også selv er tilfreds.

Jeg har dog ingen idé om, hvad en app-udvikler tager, så lige på det punkt, kan jeg ikke svare dig.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra København
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 491
Fra  Confocus ApS Skrevet kl. 20:36

Måske er det nemmere for dig, at tage en fast pris du fastsætter fra gang til gang? Du vurderer således selv hvor lang tid og hvor krævende det er at udvikle og ud fra det sætter du en pris :)

mvh

THomas Astrup

The best way to predict the future is to create it. Se min profil her: Thomas Astrup 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:37

Kristoffer :
Hvilke apps har du lavet?

http://itunes.apple.com/us/app/shareyourlife/id497423725?ls=1&mt=8

http://itunes.apple.com/us/app/det-vigtigt-for-iphone/id501355378?ls=1&mt=8

https://play.google.com/store/apps/details?id=niclas.hedam.det.vigtigt

https://play.google.com/store/apps/details?id=dk.rfid.feedback

https://play.google.com/store/apps/details?id=niclas.hedam.cpr

+ mindre apps og nogle få igangværende/ikke udgivede.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:38

Thomas Astrup:

Måske er det nemmere for dig, at tage en fast pris du fastsætter fra gang til gang? Du vurderer således selv hvor lang tid og hvor krævende det er at udvikle og ud fra det sætter du en pris :)

Har gjort dette en enkelt gang og skød HELT forkert med 20 timer. 20 timers arbejde ubetalt, er ikke sjovt.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:40

Nej men 20 timers fejlskud er heller ikke sjovt, set fra kundens side. :-)

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 20:42

Niclas Hedam:

Thomas Astrup:

Har gjort dette en enkelt gang og skød HELT forkert med 20 timer. 20 timers arbejde ubetalt, er ikke sjovt.

Gjorde det også selv i starten, det med at sætte en fast pris, men opdagede også, at det var total underbetaling. Derfor begyndte jeg at regne ud, hvad det i gennemsnit ville koste pr. time, hvis jeg havde regnet det ud på denne måde. Derfor fandt jeg frem til, at 500,- ekskl. moms var en okay timeløn for mig. Og i dag kan jeg godt lave faste priser, men gør det KUN når jeg kan regne med, at det er noget jeg tjener penge på.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:44

Jesper Hansen:
Nej men 20 timers fejlskud er heller ikke sjovt, set fra kundens side. :-)

Jo, det er sjovt. For han fik jo 20 timer gratis :(

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 20:50

Jojo, men hvis det nu var efter regning :-)

Men ja, er selv i software-branchen så kender dilemmaet, for selv om det er fastpris så er der jo altid scope-creep.

Tror bare at du skal etablere dig selv ved at tilbyde fastpris, så kan du altid være mere selektiv når du har ordrebogen fuld :-)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)