Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med billedupload i Magento

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Indlæg ialt: 1693
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Skulle der sidde en kyndig Magento-bruger/udvikler derude bag skærmen, som kan svare mig på et spørgsmål, ville det blive meget velset!

Jeg er ved at opbygge en webshop med Magento, men har problemer med upload af billeder til serveren. Når jeg forsøger at browse billederne og derefter uploade dem, får jeg meddelelse:

"Fejl: Problemer med HTTP under upload"

Hvad kan dette skyldes. Jeg har skrevet til vedkommende som har leveret min shop. Vedkommende siger at det har noget at gøre med den server, som min Magento-shop kører på, og at det ikke er noget han kan lave. Derfor tænkte jeg, om der måske er en anden der kan svare på det!

Siden er hostet hos Meebox.net.

KontorGruppen.dk - Danmarks bedste udvalg i kontorartikler.

Fra Dalgasgade 11, Herning
Tilmeldt 28. Jan 09
Indlæg ialt: 763
Fra  Powerhosting ApS Skrevet kl. 16:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Helbo:

Hej Aminoer

Skulle der sidde en kyndig Magento-bruger/udvikler derude bag skærmen, som kan svare mig på et spørgsmål, ville det blive meget velset!

Jeg er ved at opbygge en webshop med Magento, men har problemer med upload af billeder til serveren. Når jeg forsøger at browse billederne og derefter uploade dem, får jeg meddelelse:

"Fejl: Problemer med HTTP under upload"

Hvad kan dette skyldes. Jeg har skrevet til vedkommende som har leveret min shop. Vedkommende siger at det har noget at gøre med den server, som min Magento-shop kører på, og at det ikke er noget han kan lave. Derfor tænkte jeg, om der måske er en anden der kan svare på det!

Siden er hostet hos Meebox.net.

Hej Anders.

Det kan være serveren, men plejer nu at være pga. en gammel flash-version i klientens browser.

God vind med shoppen!

Dennis  | (+45) 7222 4457 | Dalgasgade 11, 7400 Herning 

Seriøs Magentohosting

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:10

Powerhosting:

Det kan være serveren, men plejer nu at være pga. en gammel flash-version i klientens browser.

Det kan jeg kun bakke op. Vi er stødt på det to gange, begge gange har det været en konflikt ift. den flash-version som Safari kørte med. Jeg har dog ikke set det siden Magentos version 1.5, men så vidt jeg husker kan det løses på følgende vis:

System -> Konfiguration -> Indstillinger for sessionsvalidering -> Brug SID på frontend -> Ændres til 'ja'

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:24

Tommy:

Powerhosting:

Det kan jeg kun bakke op. Vi er stødt på det to gange, begge gange har det været en konflikt ift. den flash-version som Safari kørte med. Jeg har dog ikke set det siden Magentos version 1.5, men så vidt jeg husker kan det løses på følgende vis:

System -> Konfiguration -> Indstillinger for sessionsvalidering -> Brug SID på frontend -> Ændres til 'ja'

Har lige tjekket indstillingerne, og brug af SID på frontend er slået til. Har forsøgt med Firefix, IE 9.0 og Chrome - men intet hjalp Sad Må vel bare lede videre efter en løsning.

Fra Lyngå, Hadsten
Tilmeldt 5. Nov 06
Fra  Helbo Media Skrevet kl. 17:46

Så kom løsningen på mit problem. Tommy fandt en løsning som rettede problemet.

Under: System -> Konfiguration -> Generelt -> Web blev der ændret følgende under Indstillinger for sessionsvalidering

Valider REMOTE_ADDR - NEJ
Valider HTTP_VIA - JA
Valider HTTP_X_FORWARDED_FOR - JA
Valider HTTP_USER_AGENT - NEJ
Brug SID på frontend - JA 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:00

Anders Helbo:
Valider HTTP_VIA - JA

Det er lige det med hukommelsen, når det er så længe siden. Men jeg er glad for at vi fandt løsningen - og fik foreviget den her på Amino :)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)