Du kan bruge soegefunktionen paa Amino.dk, i det emnet er taget op mange gange her. Det er altid svaert at bedoemme hvor meget man skal give vaek af sin ide, saa ingen andre stjaeler den-
Man kan altid starte med en non-Disclosure Agreement- disse kan man enda finde online- ellers er der mange her der kan hjaelpe dig. Jeg er enig med dig i at 20 000 kr, er mange penge at give for et patent- har ikke undesoegt prisen i DK.
Som grundraegel vil man antage at en IT udvikler har fundet sin niche, og ikke vil vaere synderlig intereseret i andet end den betaling du vil give ham for at lave din hjemmeside, men jeg kan ikke se der skulle vaere noget forkert i at proeve at overtale IT udvikleren til at underskrive en nda, hvis du er bange for at han stjaeler den- han kan maaske smile lidt, i det de folk mange gange er paa forkant med udviklingen, og ser mange spaendende ting i hverdagen.
Med din sparringspartner, skulle der heller ikke vaere nogen problemer, hvis han ikke vil goere det, kan du bare finde dig en ny.
Som jeg ser det, er en konkurenceklausul noget man underskriver naar man starter i et firma, eller saelger et firma, hvor man tilkendegiver at man ikke vil beskaeftige sig med samme form for virksomhed efter at man er fratraadt- men dette goer sig ikke gaeldende i dit tilfaelde.
Det du har brug for er at komme igang, og undgaa at nogen napper din ide, foer du selv realiserer den.... korrekt?
Man skal give lidt for at faa lidt..... der er ingen der vil kunne fortaelle dig om en ide er god hvis du ikke beskriver den. Jeg har set folk poste deres ideer i dette forum, hvor de har faaet rigtig god og konstruktiv kritik-
Alle mennesker der faar en rigtig god ide, synes at de er det bedste siden skiveskaaret broed(mig inklusive) men i realiteten kan det vise sig at andre mennesker ikke har samme passion for det- og for at foere en ide ud i livet, kraever det netop passion og drive- noget som de fleste kun har naar det er deres egen ide.
haaber at dette kunne hjaelpe
Adam