Prøvede at komme på en god overskrift, men det blev blot til 3 stikord :-)
Jeg arbejder som togfører. Ved siden af driver jeg så mit firma KitchenTech ApS - Kan ikke leve af mit eget firma endnu og egentlig ser jeg det stadig bare som en hobby (jeg går vildt meget op i mad, så hver gang jeg laver noget i mit firma, er det som at være barn på en kæmpe legeplads).
Mit håb er selvfølgelig at jeg en dag kan leve af det. Men vi er 2 i firmaet som skal deles om overskuddet, som der skal jo en god slat til.
Men det er ikke så meget ovenstående der er spørgsmålet.
Når jeg sidder herhjemme, på en fridag eller før/efter arbejde, og arbejder på mit firma, bliver jeg konstant forstyrret af kæresten. Enten med spørgsmål om alt muligt. Eller også skal jeg lige holde øje med vores datter. Eller 1000 andre ting. Og hver gang jeg forstyrres, mister jeg fokus og skal bruge 5 min på at komme igang med arbejdet igen.
Men føler omvendt heller ikke at jeg kan tillade mig at ignorere min kæreste eller vores datter. De er jo trods alt de to smukkeste stjerner i mit liv :-)
Men hvordan får jeg det dog til at hænge ordentlig sammen? Vil jo gerne give den en skalle i min virksomhed - Men vil omvendt heller ikke bare afvise kæresten.
Bor i Brørup, så der er ikke ligefrem kontorfællesskaber i nærheden. Og dem der er i Kolding/Esbjerg/Fredericia er rimelig dyre. Og ved heller ikke hvor glad min bedre halvdel ville blive, hvis jeg stak af en hel dag, for at sidde på et kontor og lege molekylær konge :-)
Hvis nogen er i samme båd som mig, hvordan gør i så?
Hjemme hos os aftaler vi hvornår vi arbejder på vores websites, blogs etc. På et tidspunkt havde vi faste ugedage, og så forstyrrede vi ikke hinanden, medmindre vi ville have hinandens feedback.
I dag er det mere løst. Hvis jeg har lyst til at hygge mig med et projekt, skrive et blogindlæg eller lign. afstemmer jeg det med fruens planer og omvendt.
Vi foretager os meget sammen, og spiser typisk ude 5 gange i ugen, tager i biografen istedet for at se TV, tager i fitness center sammen etc. så der er ingen sure miner når en af os vælger at bruge noget tid alene på noget. Men hvis vi aldrig foretog os noget sammen, og jeg så valgte at bruge min fritid alene på min hobby, tror jeg ikke at det ville falde i god jord.
Det handler vel om at sætte noget goodwill ind på kontoen før man begynder at hæve af den.