Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed - mobil og hævning

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allesammen.

Situationen er den at jeg har et enkeltmandsvirksomhed, og har i den forbindelse et par spørgsmål.

1) Det er noget med at man "får" 2500 kr af staten til mobil og bredbånd, hvordan håndteres det. - altså hvordan oplyser jeg at pengen bliver brugt til det? - og hvis jeg nu har startet virksomheden sidste år, må jeg så lige nu og her hæve penge til telefon for de første 6 måneder i dette år?

2) Når jeg udbetaler penge til mig selv, hvor betaler jeg så skat af det? - da man ikke oplyser det nogle steder?

3) Hvis jeg har lagt ud for noget på min normale konto, kan jeg så bare oprette et bilag hvor der står "lagt ud for følgende, se faktura xxx for info omkring beløbet" - og så hæve pengene?

Beklager spørgsmålene, men jeg har undret mig lidt over disse 3 ting.

Tilmeldt 7. Jul 12
Indlæg ialt: 19
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:37

Til punkt 3: Det svarer jo bare til et indskud. Indskud angiver du i regnskabet, som ethvert andet beløb. Der har du ikke brug for hjemmelavede bilag, når det ikke er relevant.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 31. Aug 11
Indlæg ialt: 587
Fra  Eos Web I/S Skrevet kl. 16:57

Raggy:
2) Når jeg udbetaler penge til mig selv, hvor betaler jeg så skat af det? - da man ikke oplyser det nogle steder?

Du betaler skat af dit overskud, når du er en enkeltmandsvirksomhed. Virksomhedens overskud = din løn.

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 19:21

Hej Raggy,

ad 1. 2500 i skattefradrag til mobil og bredbånd reglewrne kjaqn  du finde på Skat´s web-site

ad 2. udbetaling til dig selv bogføres på kontoen "Privat hævet" og krediteres på bank!'

Skatten er jo betalt ved at du når året er slut kan se i dit regnskab hvad du har tjent altså resultatet det opgiver du i din selvangivelse og der er skat så betalt!

ad 3. Udlæg til varekøb og andet bogføres på konto for "Privat indskudt" Konti for privat Ind/Ud er status konti og oprettes under egenkapital i kontoplanen. Varene bogføres på varelager og din faktura for indkøb er dit bilag.

Hvis det ikke er ok så skriv en PM eller ring til mig.Wink

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:38

jeg vil give John helt ret, men vil tilføje følgende for at der ikke forekommer misforståelser:

punkt 2:  Skatten skal først betales ved selvangivelsen. Har du ikke betalt b-skatterater, og har du et overskud i virksomheden der overgår dit fradrag, vil du få en restskat. Du skal altså derfor huske at lægge penge til side til betaling af skat (såfremt du forventer et overskud i virksomheden).

punkt 3: Der var en der skrev at der ikke behøves at blive lavet hjemmelavet bilag. Der skal ALTID kunne forevises bilag, hvis du skal have momsfradrag for de køb du har foretaget. Dette skal altså også ske, selvom du har betalt dem privat. For at lette forståelsen; det er ligegyldigt om du overfører 10.000 kr. til virksomhedens bankkonto (som indskud) for herefter at betale for en vare, eller om du betaler den privat, for herefter at "indskyde" den i virksomheden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:55

john sommer:
ad 1. 2500 i skattefradrag til mobil og bredbånd reglewrne kjaqn  du finde på Skat´s web-site

Her var det skønt med et direkte link - jeg kendte ikke en regel om at man får 2.500 til mobil og bredbånd af staten som spørger skriver?

1) Det er noget med at man "får" 2500 kr af staten til mobil og bredbånd, hvordan håndteres det. - altså hvordan oplyser jeg at pengen bliver brugt til det? - og hvis jeg nu har startet virksomheden sidste år, må jeg så lige nu og her hæve penge til telefon for de første 6 måneder i dette år?

Jeg er med på, at man skal skatte af telefon (men ikke bredbånd og computer) i 2012 - 2.500 kr hvis firmaet stiller telefon til rådighed for en for helår OG at man kan få fradrag hvis man har brugt privat telefon for firmaet og har ført liste over det - men ligefrem FÅR 2.500 af staten til mobil og bredbånd (eller menes der ret til fradrag for det beløb? (forstår jeg heller ikke)) - Der er jeg tabt - så jeg vil da gerne opdateres - der hittes hele tiden på nyt

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 2. Dec 11
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:06

Tak For hjælpen alle sammen! jeg skriver lige til dig John.

Cookie, jeg fik det at vide på sådan et infomations møde med skat.dk for nyopstartet virksomheder, der er naturligvis ikke noget man "får" du må jo bare trække det fra i skat. - men ved ikke helt hvordan det fungere.

Fra Odense
Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 59
Fra  Bottelet Consult Skrevet kl. 14:15

Raggy:
Cookie, jeg fik det at vide på sådan et infomations møde med skat.dk for nyopstartet virksomheder, der er naturligvis ikke noget man "får" du må jo bare trække det fra i skat. - men ved ikke helt hvordan det fungere.

Hej Raggy

Det tror jeg er en misforståelse.

Der er, som udgangspunkt, skattemæssigt fradrag for alle udgifter til telefon som indgår i virksomheden. Hvis du også anvender den privat, skal udgifterne reduceres med DKK 2.500. Du skal altså "indtægtsføre" de DKK 2.500 hvert år som personlig indkomst, nærmere bestemt som overskud af virksomhed.

Mht. bogføring - Kredit: Fri telefon (opret i resultatopgørelsen) og debet: indskud/privat hævet. Så er din virksomhedens overskud forøget Smile

Så i stedet for at "få" - bliver du beskattet af DKK 2.500 som en almindelig lønmodtager skal af fri telefon. Til gengæld kan du trække alle driftsudgifterne fra i skat.

Håber det giver mening.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 823
Fra  tersef Skrevet kl. 15:30

[Slet gerne denne kommentar]

Det er ligemeget jeg kan ikke finde det link, jeg ved jeg så det i en avis i slutningen af sidste år. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 23:44

Hej John,

Ja du har ret et link ville have været pænt her, men det jeg mente var at spørger kunne google et svar - men det ser ud til at det er præciseret i tråden nu, at det er den nye regel om 2500,- kr. der er henvist til af spørger vedr. skattepåligning og fuld fradrag for tlf. og internet! 

Cookie:
Her var det skønt med et direkte link - jeg kendte ikke en regel om at man får 2.500 til mobil og bredbånd af staten som spørger skriver?

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)